بررسی و مشخصات فنی خودروی ام جی GS

  یکشنبه، 15 تیر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
بررسی و مشخصات فنی خودروی ام جی GS
حداکثر سرعت این خودرو چینی ۲۰۸ کیلومتر در ساعت است که باز هم نسبت به رقیبی چون میتسوبیشی ASX بسیار بهتر است، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو چینی هم در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی ۷.۹ لیتر، است(حجم باک ۵۵ لیتر).

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، با گرم شدن بازار خودروهای شاسی بلند در سال 2015، ام جی نیز مدل GS را به عنوان اولین کراس اورش، روانه بازار جهانی کرد و اتفاقا از اواخر همان سال بود که پای نخستین سری وارداتی آن به کشورمان باز شد. حتی قبل از آمدن GS به ایران، ام جی کارنامه قابل قبولی برای مشتریان ایرانی ارائه کرده بود. شاید نتوان او را یکی از درخشان ترین ها دانست ولی حقیقتاً آنچه ارائه داد شامل محصولاتی فاخر بود؛ اما در این میان بخت با تنها شاسی بلند این برند چینی انگلیسی الاصل چندان یار نبود. ام جی GS مدل خوبی بود که در زمان بدی وارد بازار شد! این کراس اور، درست در ایامی که دیگر چینی ها با قیمت هایی نازل و با شرایط فروش متنوع به دست مشتریان می رسیدند، ناگهان با گردنی افراشته اعلام حضور کرد. GS در قسمت طراحی نمره خوبی می گیرد ولی اشکال اصلی او اینجا بود که کمی در استفاده از متریال باکیفیت داخل کابین خساست به خرج داده است. از سوی دیگر، داشتن پیشرانه ای قدرتمند و جعبه دنده ای با پاسخ سریع، آن را به یکی از خاص ترین کراس اورهای ایران در سگمنت کامپکت ها تبدیل کرده است.

تصویر
طراحی ظاهری ام جی GS

پیشرانه و مشخصات فنی ام جی GS:

همان طور که اطلاع دارید در ایران برای خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی مجوز صادر نمی شود و حال با اطلاع از این موضوع این کراس اوور بسیار انتخابی خوبی است چرا که قلب تپنده این کراس اوور چینی بسیار قدرتمند است و با همکاری اپل، سایک موتور،شانگهای جنرال موتور و مرکز فنی خودرویی پان آسیا طراحی شده است، و در کنار خودرو های ام جی بر روی مدل های اوپل، شورولت و بیوک هم به کار رفته است.
اما در کل باید گفت که برای GS سه پیشرانه در نظر گرفته شده است که شامل دو پیشرانه ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ تزریق مستقیم با کدهای SGE و MGE و یک پیشرانه ۱.۹ لیتری توربودیزل است. در حال حاضر GS با دو پیشرانه اول تولید می شود و نسخه دیزلی آن فعلاً ارائه نشده است.لازم به ذکر است که پیشرانه های MGE و SGE از جمله مدرن ترین پیشرانه های چهار سیلندر حال حاضر هستند.

MGE دو لیتری که بر روی این خودرو مورد استفاده قرار گرفته (در ایران هم از این مدل پیشرانه وارد می شود). دارای حجم دقیق ۱۹۹۵ سی سی است و از قابلیت توربوشارژ و تزریق مستقیم سوخت بهره می برد. توان خروجی این موتور ۱۶۲ کیلووات ( ۲۱۷ اسب بخار) در دور موتور ۵۰۰۰-۵۳۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور خروجی آن ۳۵۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۵۰۰- ۴۰۰۰ دور بر دقیقه می باشد. این موتور همچنین مجهز به سیستم Start/Stop (این سیستم قادر است که میزان مصرف سوخت در ترافیک را به حداقل برساند) است. درباره جعبه دنده این کراس اوور چینی هم بد نیست که بدانید ۶سرعته TST است و دو کلاچه است که زمان تعویض دنده آن تنها ۰.۲ ثانیه است. این جعبه دنده نیز با همکاری سایک و جنرال موتورز طراحی و ساخته شده است و قبلاً در ام جی ۶ های نیوفیس عملکرد آن را مشاهده کرده بودیم.

تصویر
طراحی ظاهری ام جی GS

طراحی ظاهری :

طراحی ظاهری این خودرو یکی از نقاط قوت آن به حساب می آید.چرا که هم امروزی است و هم اسپرت و این نکته حس خاصی را به بیننده می دهد اما از کلیات که بگذریم باید درباره ی قسمت های مختلف این کراس اوور به دقت بگوییم و اول هم به سراغ جلوی این چینی می رویم که همانند خودروی های دیگر ام جی طراحی شده و با دیدن آن ناخودآگاه ذهنمان را به سمت آنان می برد، چراغ های زنون جلو این کراس اوور، در کنار درخشندگی خوب و دلنشین، زبان طراحی بال فرشته را که قبل تر، در ام جی ۶ مشاهده شده بود را نشان می دهد. در نمای عقب نیز طراحی اسپرت بیشتر از همه جا حس می شود،شیشه عقب این خودرو به دلیل اندازه کوچک و طراحی زاویه دار، احتمالاً نمی تواند دید خوبی را برای راننده فراهم کند، که البته این مسئله در بین خودروهای این کلاس امری طبیعی است (با سنسورها و دوربین عقب مرتفع گردیده است). در کل طراحی ظاهری این خودرو که اولین کراس اوور ام جی است سعی کرده تا بدن عضلانی GS را به نحوی نشان دهد که، حالت شش گوش لوگو این برند را نشان بدهد و با کمی دقت به خطوط روی کاپوت این حرف ما تایید می شود، MG GS در بخش طراحی شباهت خاصی به جیپ چروکی دارد و بین خودروهای همکلاس خود در ایران نمره خوبی دریافت خواهد کرد. (در نمای جانبی می توان یک جفت رکاب را مشاهده کرد، که برای سوار شدن به این شاسی بلند چینی به شما کمک می کند.)

تصویر
طراحی ظاهری ام جی GS

طراحی داخلی ام جی GS:

وقتی وارد کابین ام جی GS می شویم طراحی شیک و زیبا این خودرو حس خوبی به ما می دهد.باید گفت که در سرتاسر فضای داخلی خطوط شکسته شش ضلعی مانند به چشم می خورند که نشان می دهند طراحان برای هماهنگی فضای داخلی و خارجی بسیار خلاقیت به خرج داده اند. در قسمت جلوی داشبورد از پلاستیک براق به رنگ مشکی پیانو استفاده شده که این طرح باعث ترکیب نمای اسپرت و کلاسیک نیز شده است(جنس ترکیبی از پلاستیک خشک و نرم است). صفحه نمایش ۶.۱ اینچی با بهترین کیفیت دقیقا در قسمت پایین دریچه ها قرار داده شده است. صفحه کیلومتر این خودرو هم به طرز خاصی طراحی شده و در حالت های مختلف رانندگی تغییر رنگ می دهد (مثلا در حالت اسپرت، قرمز رنگ می شود).
در کل ایراد این خودرو در این بخش استفاده از پلاستیک خشک است.

تصویر
طراحی داخلی ام جی GS

شتاب و مصرف سوخت ام جی GS:

ام جی GS شتاب صفر تا صد ۸ ثانیه را دارد، که برای یک خودرو در این کلاس عدد کم نظیر و قابل توجهی است.همچنین حداکثر سرعت این خودرو چینی ۲۰۸ کیلومتر در ساعت است که باز هم نسبت به رقیبی چون میتسوبیشی ASX بسیار بهتر است، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو چینی هم در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی ۷.۹ لیتر، است(حجم باک ۵۵ لیتر).

ایمن بودن:

این شاسی بلند ۵ ستاره ایمنی را از موسسه چینی EURO-NCAP، کسب کرده است و امکانات ایمنی همچون :

  • قابلیت های نگهداری خودرو در سربالایی (Autohold)
  • کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)
  • سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA)
  • سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
  • سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)
  • سیستم کنترل پایداری (ABS)
  • سیستم کنترل ترمز در پیچ ها (CBC)

ابعاد ام جی GS:

طول ۴.۵ متری، عرض ۱.۶ متری و ارتفاع ۱.۶۷ متری این خودرو را از نظر ابعاد در سطح بالاتری از رقبایی چون کیا اسپورتیج و هوندا CR-V قرار می دهد، درباره صندوق عقب این کراس اوور چینی، هم باید گفت که حجم آن در مواقعی که صندلی ها باز و در سر جای خود قرار دارد(SEATS UP) طبق گفته سازنده ۴۸۳ لیتر گنجایش دارد و در مواقعی که صندلی را می خوابانید(seats folded) به ۱۳۳۶ لیتر گنجایش می رسد.

امکانات رفاهی و… :

خودروی کراس اوور چینی مذکور، دارای امکانات رفاهی خوبی در بازه قیمتی خود است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱)سیستم فرمان و هدایت شامل :
_قدرت کمکی الکتریکی
۲)سیستم تهویه مطبوع شامل:
_اتوماتیک دوگانه
۳)سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا شامل:
_ بلندگو صدای ۳بعدی و اتصال iPod , Aux , USB, Bluetooth و دارای حافظه داخلی
_کنترل سیستم صوتی روی فرمان
_صفحه نمایش لمسی ۶/۱ اینچی
۴)سیستم صندلی شامل:
_تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم گودی کمر دستی
_تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت
۵)سیستم آینه و شیشه ها شامل :
_تنظیم برقی آینه ها
_شیشه بالابر جلو و عقب برقی
_آینه های جانبی برقی، جمع شونده و دارای گرمکن
_ آینه دید عقب الکتروکرومیک
۶)سیستم روشنایی شامل :
_چراغ های جلو زنون
_قابلیت تنظیم ارتفاع خودکارچراغ های جلو
_شیشه شوی چراغ های جلو

_دارای سنسور روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو (autolight-Drl)

۷) امکانات رفاهی در یک نگاه:

_رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی
_سیستم اندازه گیری فشار باد لاستیک ها (TPMS)
_سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه هوا برای سرنشینان عقب
_سیستم ورود بدون کلید (Key less)
_استارت دکمه ای (Push Button Start)
_سانروف برقی
_آینه های جانبی برقی، جمع شونده و دارای گرم کن
_چراغ های جلو زنون
_قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار چراغ های جلو
_شیشه شوی چراغ های جلو
_دارای سنسور روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو (Auto Light)
_چراغ های خوش آمد گویی (Welcome) و بدرقه
_چراغ های مه شکن جلو و عقب
_چراغ های روشنایی روز (Day Light)
_چراغ های LED عقب
_گرم کن شیشه عقب
_تیغه های برف پاک کن Boneless
_آینه دید عقب الکتروکرومیک (ECM)
_تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم گودی کمر دستی
_صندلی های عقب با پیکربندی ۴:۶ و قابلیت جمع شوندگی کامل
_قابلیت تغییر رنگ نشانگرهای پشت آمپر مطابق با حالت گیربکس (Sporty Meter)
_دوربین دید عقب با راهنمای پارک حساس به زاویه فرمان
_صفحه نمایش لمسی ۶.۱ اینچی با قابلیت کنترل امکانات رفاهی داخل خودرو
_کنترل سیستم صوتی روی فرمان
_ریل های سقف نقره ای رنگ
_آنتن کوسه ای (Shark Fin)
_رکاب های جانبی و اسپویلر عقب اسپرت
_پدال های گاز و ترمز با روکش آلومینیومی
_صندلی های چرمی ضد لغزش و ضد خش
_فرمان و سردنده چرمی

_کروز کنترل


نکات مثبت ام جی GS:

  1. موتور قدرتمند
  2. طراحی ظاهری خوب
  3. سیستم تمام چرخ متحرک
  4. طراحی داخلی تقریبا خوب(به استثنا استفاده از پلاستیک خشک در برخی جاها)
  5. ایمن بودن
  6. قدرت بالای پیشرانه
  7. استاندارد بالای آلایندگی
  8. امکانات رفاهی بالاتر از رقبا
  9. تنوع رنگ زیاد

نکات منفی ام جی GS:

  • کیفیت ساخت در حد متوسط
  • بازار خرید و فروش محدود
  • قیمت بالا


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان