امکانات و مشخصات فنی خودروی ام جی ۵۵۰

  چهارشنبه، 26 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی ام جی ۵۵۰
ام جی ۵۵۰ به وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم زمانی معادل ۹ تا ۱۰ ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که شتابی قابل قبول و نسبتا چالاک برآورد می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،ام جی 550 - MG 550 یک سدان چینی است که توسط کمپانی سایک به تولید می رسید. ام جی 550 نخستین بار در سال 2008 در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و به دلیل طراحی قابل قبول مورد استقبال قرار گرفت. ام جی 550 در ایران توسط مدیا موتورز عرضه می شد و عرضه آن چند سال قبل پس از توقف تولید در بازارهای جهانی متوقف شد.

ام جی 550 در ایران به عنوان یک خودرو چینی شناخته می شد اما به دلیل عدم وجود خودرویی در این رده قیمتی، و به دلیل توانایی های فنی بالا مورد استقبال قرار گرفت اما این استقبال رفته رفته به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف، بازار دست دوم ضعیف و افت قیمت زیاد کمرنگ شد.

سدان ساخت ام جی، از موتور قدرتمندی بهره می برد که 1.8 لیتر حجم دارد و به توربوشارژر مجهز شده است. قدرت این موتور به 160 اسب بخار و گشتاور آن به 215 نیوتن متر می رسد. این قدرت نسبتا زیادی به نظر می رسد اما وقتی به بدنه 1486 کیلوگرمی آن نگاه کنیم، نمی توانیم انتظار شتاب فوق العاده ای را داشته باشیم.

ام جی 550 در حال حاضر تنها به صورت دست دوم در بازار به فروش می رسد.

تصویر
طراحی ظاهری ام جی ۵۵۰

ظاهر متشخص و خوش هیبت، حتی در مقایسه با سدان های جدید

ام جی ۵۵۰ زمانی وارد ایران شد که خودروهای کره ای بازار را در تصاحب خود داشتند و قیمت های آنها نیز آن چنان بالا به نظر می رسید که دست بسیاری مشتریان داخلی از خرید آن ها کوتاه شده بود. در این بین حضور یک شوالیه از سرزمین اژدها سرها را ۱۸۰ درجه به سویی دیگر چرخاند و باعث شد مشتریانی که قصد خرید نمونه های دست دوم سدان های جمع وجور و یا میان-سایز کره ای را داشتند، تصمیم خود را به جهت خرید ام جی ۵۵۰ تغییر دهند.

MG 550 از فرم بدنه نسبتا کشیده، خوش فرم، عضلانی و اسپرت به همراه برخی المان های سدان های خانوادگی بهره می برد و اگر امروز نمای جلوی این خودرو به ویژه بخش هایی همچون چراغ ها، جلوپنجره و سپر آن با طرحی جدید جایگزین شوند، به راحتی می تواند مشتریان فراوانی را به دور خود گردآورد.

وجود اینکه ناهماهنگی چندانی در ظاهر این خودرو مشاهده نمی شود، اما طرح چراغ ها، جلوپنجره و سپر مقداری نامتناسب به نظر می رسند و در مقایسه با نمونه های جدید چندان تهاجمی و ستیزه جویانه طراحی نشده اند؛ به خصوص سبک خاص طراحی چراغ ها چندان متناسب با فرم جلوپنجره برآورد نمی شود. به جز این مورد، سایر بخش های بدنه نمایی جذاب را ارائه می دهند و حتی در مقایسه با محصولات امروزی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند.

تصویر
طراحی ظاهری ام جی ۵۵۰

طراحی داخلی متمایز و تا حدی لوکس

با ورود به کابین ام جی ۵۵۰ محیطی نسبتا خوش ساخت و باکیفیت مقابل شما قرار می گیرد که شیوه طراحی داشبورد آن در نگاه اول کمی متمایز و منحصر به فرد جلوه می کند اما بعد از مدتی به آن عادت خواهید کرد. به کارگیری تریم دو رنگ درجه اشرافیت کابین را بالاتر می برد و شمایلی همچون کابین یک خودرو لوکس گران قیمت تر را در معرض دید قرار می دهد؛ طرح زیبای غربیلک فرمان هم در این مقوله بسیار اثرگذار ظاهر شده است. از سوی دیگر طراحی متفاوت پنل کیلومترشمار و به طور کلی نیمه فوقانی داشبورد هم جزو سایر ویژگی های منحصر به فرد کابین ام جی ۵۵۰ به شمار می رود.

فاصله بین محور چرخ های این خودرو معادل ۲۷۰۵ میلی متر عنوان شده که در نتیجه آن فضایی مناسب برای حضور سرنشینان فراهم می آید؛ پنج سرنشین بزرگسال می توانند از حضور در کابین این سدان سایز متوسط لذت ببرند و در عین حال با محدودیت زیادی از نظر فضای پا یا سر مواجه نشوند. صندوق عقب جادار این سدان چینی بریتانیایی هم دغدغه چندانی برای خانواده ها در هنگام مسافرت باقی نخواهد گذاشت.

توان فنی رضایت بخش

ام جی ۵۵۰ قوای محرکه مورد نیاز خود را از یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ به حجم ۱.۸ لیتر دریافت می کند. حداکثر قدرت این نیروگاه برابر با ۱۵۸ اسب بخار اعلام شده و نهایت گشتاور حاصل از آن نیز ۲۱۵ نیوتن متر است. ام جی ۵۵۰ به وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم زمانی معادل ۹ تا ۱۰ ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که شتابی قابل قبول و نسبتا چالاک برآورد می شود.

این خودرو صرفا با یک جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک به بازار ایران راه پیدا کرده و قادر است تا به حداکثر سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. میانگین مصرف سوخت ام جی ۵۵۰ نسبتا بهینه و مقرون به صرفه به نظر می رسد، چرا که این سدان میان -سایز چینی تنها ۶.۸ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند.

امکانات رفاهی و ایمنی کاملا متقاعدکننده ام جی ۵۵۰

MG 550 آن چنان فول آپشن نیست که بتوان آن را خودرویی مملو از امکانات مختلف تلقی کرد، اما این سدان چینی خیلی هم دست خالی وارد بازار نشده و امکانات قابل قبولی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. از جمله مهم ترین و شاخص ترین تجهیزات رفاهی و ایمنی mg 550 می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کروز کنترل، سنسورهای پارک عقب، سنسور باران و فشار باد تایر، سیستم کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل توقف در سربالایی، سیستم ترمز ABS و EBD، کنترل ترمزها در پیچ، اتولایت، چراغ های مه شکن، فرمان حساس به سرعت با پدال شیفتر، سیستم صوتی با هشت اسپیکر، هندزفری، نمایشگر هفت اینچی، دوربین عقب، بلوتوث، درگاه USB ، صفحه کیلومترشمار دیجیتال، ۶ عدد کیسه هوا، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات شش حالته برقی، روکش صندلی چرمی، تریم طرح چوب، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه های جانبی برقی، سانروف و شیشه بالابر آنتی ترپ.

نقاط قوت و ضعف ام جی ۵۵۰

ام جی ۵۵۰ در رنج قیمتی خود مزایای قابل قبولی دارد که از جمله می توان به عملکرد فنی مناسب، عایق بندی مطلوب کابین، کیفیت ساخت نسبتا بالا، استهلاک پایین و طراحی رضایت بخش اشاره کرد در نقطه مقابل نیز باید گفت که پیشرانه توربوشارژر این خودرو اندکی نسبت به بنزین های کم کیفیت حساسیت دارد و عرضه نسبتا محدود MG 550 در مقایسه با محصولاتی همچون کیا سراتو سایپا سبب شده تا بازار خرید و فروش آن در نمونه های دست دوم به اندازه رقبایی همچون سراتو سایپا و یا نمونه های کارکرده هیوندای النترا و چری آریزو ۵ توربو پرحرارت نباشد.

وضعیت فروش ام جی ۵۵۰ در ایران

همانطور که پیشتر اشاره شد، بازار ام جی ۵۵۰ به اندازه رقبا چندان گرم و پرحرارت دنبال نمی شود اما این سخن به آن معنا نیست که این خودرو در ایران مشتری زیادی ندارد، زیرا افرادی که به دنبال یک سدان چینی خوش قیمت، کم استهلاک و با کیفیت ساخت مناسب هستند، می توانند به واسطه خرید این خودرو از تمامی مزایای فوق بهره مند شوند و محصولی نسبتا همه فن حریف را به خدمت خود درآورند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان