بررسی و مشخصات فنی خودروی رنو سفران

  سه شنبه، 15 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
بررسی و مشخصات فنی خودروی رنو سفران
رنو سفران با ویژگی‌های ظاهری زیبا و طراحی به جایی که دارد تمام شاخصه‌های لازم را برای خودنمایی در میان هزاران اتومبیل شناخته شده در جهان دارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،رنو - Renault - خودروسازی فرانسوی است که در زمینه طراحی، ساخت و توزیع کلاس های مختلف خودروهای سبک، سنگین و مسابقه ای فعالیت دارد.

رنو مالک اکثریت سهام شرکت رومانیایی داچیا، شرکت ترکیه ای اویاک-رنو، شرکت کره ای رنو سامسونگ موتورز و شرکت ایرانی رنو پارس است. این شرکت هم چنین با مالکیت 44 درصدی سهام شرکت ژاپنی نیسان، یکی از بزرگترین سهام داران آن است و ۲۵ درصد از شرکت روسی آوتوواز را نیز در اختیار دارد. دولت فرانسه با در اختیار داشتن ۱۵٪ درصد از سهام رنو، بزرگترین سهام دار آن محسوب می شود.

رنو در سالهای دور با محصولاتی چون رنو 5 و رنو21 در ایران حضور داشت، اما در سالهای اخیر با تاسیس شرکت رنو پارس فعالیت جدی تر خود در ایران را آغاز کرد. رنو پارس در سال ۲۰۰۴ با امضای قراردادی توسط رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل رنو، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیرعامل های وقت شرکت های پارس خودرو، ایران خودرو و سایپا تشکیل شد تا بعنوان یک شرکت مشارکتی، مسئولیت هماهنگی و همکاری میان رنو و صنعت خودروسازی ایران را بر عهده داشته باشد.

برخی خودروهایی که با برند رنو در ایران عرضه می شوند، در قالب سی کی دی توسط شرکت رنو به کارخانجات سه شرکت ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو تحویل داده می شود و فرایند مونتاژ آنها تحت نظارت رنو پارس انجام می گیرد. برخی دیگر از مدل های رنو نیز بصورت سی بی یو از طریق نمایندگی رسمی این شرکت در ایران، یعنی شرکت نگین خودرو به بازار عرضه می شود.

محصولات رنو تراکس نیز که از شرکت های تابعه اسبق رنو می باشد و شامل کامیون و اتوبوس است، توسط شرکت رنو تراکس ایران و شرکت شهاب خودرو، در ایران مونتاژ می شوند.

نگین خودرو نماینده شرکت رنو در ایران خودرو فروش ویژه خودرو رنو سفران را در دو نوع LE و SE آغاز کرد.این خودرو با حجم موتور 2500 سی سی و 177 اسب بخار قدرت می باشد و سیستم گیربکس این خودرو از نوع 6 سرعته تیپترونیک می باشد .

تصویر
طراحی ظاهری رنو سفران

ویژگی های رنو سفران

یکی از ویژگی های اصلی رنو سفران لوکس بودن چهره و شمای کلی آن در نگاه اول است. کمی آدم را یاد روزهای اول ورود نیسان ماکسیما به ایران می اندازد که با چهره خودرویی آماده حرکت و سرپا و البته مواجه شدیم. رنو سفران نیز با ویژگی های ظاهری زیبا و طراحی به جایی که دارد تمام شاخصه های لازم را برای خودنمایی در میان هزاران اتومبیل شناخته شده در جهان دارد. چراغ های جلو این خودرو با لامپ های LED در قالبی زیبا مانند یک چشم کشیده یکی از اولین های شاخصه های چشمگیر این خودرو به حساب می آید. ناگفته نماند که چراغ های دیلایت آن نیز در همین قالب چراغ های جلو قرار گرفته است و به همراه چراغ های راهنما که در گوشه چراغ در هر دو طرف قرار گرفته، یک بسته کامل نور رسانی را در مناسب ترین حالت به این خودرو اضافه کرده است. جلو پنجره این خودرو به دور از زیاده روی ها و بزک و دوزک های اضافی، با طرحی شبیه به چراغ ها از سه پره تشکیل شده است و در میان این سه پره نقره ای رنگ زیبا، آرم سیتروئن نیز خودنمایی می کند. خطوط جدا کننده اجزای این خودرو با دقت بسیار بالا و خوش سلیقگی انجام شده است؛ به طوری که در نگاه اول متوجه کاپوت خودرو نمی شوید. با طراحی و برش های بدنه بسیار دقیقی در این خودرو مواجه هستید. آینه های جانبی رنو سفران هم به صورت تاشو و برقی عمل می کنند و هم دارای چراغ راهنما هستند. ناگفته نماند که سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ سال هایی بوده اند که جدیدترین و بروزترین مدل های این خودرو تولید و وارد بازار شده اند. ای در حالی است که سفران از سال ۲۰۰۴ وارد بازار خودرو شده است و تمام قسمت های مورد بحث در طراحی ظاهری این خودرو در امتداد این سال ها تغییر کرده است و البته بهتر شده است.

در ادامه باید گفت، دو چراغ مه شکن نیز در یک ردیف با سپر خودرو تعبیه شده است که به نور رسانی بیش تر این خودرو کمک می کند. از دیگر جذابیت ها این خودرو، سقف چرمی آن است که هم طراحی ظاهری متفاوتی را به آن هدیه کرده است و هم مقاوت بدنه را در این اتومبیل نشان می دهد. رینگ های سفران نیز در نوع خود خاص هستند و با ۹ پره ای که دارند زیبایی این اتومبیل را بیش تر کرده اند. درب ها نیز طراحی ساده و در عین حال شکیلی دارند. طرح دستگیره ها به اصطلاح توکار انجام شده است و به یکدستی طرح ماشین کمک کرده است. طراحی عقب این خودرو نیز به همان میزان جلو زیبا و شکیل است. هر چیز که در قسمت جلو ماشین رعایت شده شامل حال طراحی عقب خودرو نیز شده است. چراغ های عقب هم در تقابل با صندوق عقب طراحی شده اند و همان کشیدگی را با در بر داشتن چراغ راهنما عقب، ترمز و دنده عقب تعبیه شده اند. دو چراغ دیگر نیز در ردیف سپر عقب قرار گرفته اند. اگزوزها نیز در قالبی که برای آن ها طراحی شده است قرار گرفته اند و با این قرار گیری به طراحی کلی در ظاهر خودرو لطمه نزده اند.

طراحی داخلی رنو سفران

طراحی داخلی رنو سفران هم به همان میزان طراحی ظاهری زیبا و شکیل است. همه چیز به خوبی سر جای خود قرار گرفته است. فرمان خوش دستی دارد که البته امکاناتی هم در طرف چپ و راست در قسمت میانی آن قرار گرفته شده است. فرمان رنو سفران از دو پوشش تریم و در قسمت بالایی از چرم تشکیل شده است. دکمه های کنترل سیستم تهویه هوا و سیستم صوتی خودرو هر دو بر روی فرمان و زیر دست راننده قرار گرفته اند. دسته دنده این خودرو بسیار نرم و البته خوش دست است و بدون سختی می توان دنده را عوض کرد. روکش های به کار رفته در درب ها از جنس خاصی از پلاستیک فشرده ساخته شده است که از ارتعاش و ورود صداهای بیرون به خودرو جلوگیری می کند. سیستم کروز کنترل و تهویه دورانی مطبوع هوا در تمام فضای داخل کابین نیز با دکمه ای تعبیه شده در کنسول میانی خودرو قابل کنترل است. نوع کابین این سدان فرانسوی متوسط است و نوع شاسی که در زیربنای طراحی داخلی آن از شاسی یکپارچه استفاده شده است.

تصویر
طراحی داخلی رنو سفران

مشخصات فنی رنو سفران

طول و عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۸۹۷، ۱۸۳۲ و ۲۷۶۲ میلی متر است. فاصله بین دو محور ۲۷۶۲ میلی متر است و وزن خالص سفران به ۱۶۰۰ کیلوگرم می رسد. اندازه باک در این خودرو ۷۰ لیتر است. مصرف ترکیبی سوخت آن نیز با رعایت استانداردهای لازم به ۹٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد. حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن نیز در ۱۰٫۷ ثانیه انجام می گیرد. قدرت گشتار رنو سفران به ۱۸۰ اسب بخار می رسد و گشتاور آن ۲۳۷ نیوتون متر است. این اتومبیل جز دسته اتومبیل های دیفرانسیل جلو است و جعبه دنده آن ۶ دنده اتومات است. پیشرانه خودرو ۶ سیلندره است و حجم موتور آن ۲٫۵ لیتر است. معمولا مدل هایی که از این خودرو در بازار ایران می توان یافت متعلق به سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ است. تیپ های موجود از این خودرو به نام های LE و PE است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان