بررسی و مشخصات فنی خودروی تیگو 5

  چهارشنبه، 15 مرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
بررسی و مشخصات فنی خودروی تیگو 5
تیگو 5 خودرویی است که از 1395 تا به امروز فرصتی برای عرضه در بازار کشور ما پیدا کرده است. در ساخت از نظر مشخصات فنی تیگو 5 و دیگر موارد، تمامی آنچه که مدنظر شما است از نظر زیبایی و ظاهر، ایمنی و امکانات رفاهی مورد توجه قرار گرفته شده است. به همین دلیل برای کسانی‌که به دنبال یک خودروی خانوادگی لوکس می‌گردند، یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، یکسال پس از عرضه تیگو5 و به صورت دقیق تر در ابتدای زمستان 95، مدیران خودرو همگام با خطوط تولیدی چری در چین، نمونه فیس لیفت شده تیگو5 را معرفی کرد که در قسمت ظاهری، تغییر در گرافیک چراغ های جلو و طراحی مجدد سپر و درب صندوق عقب از مهم ترین تفاوت هایش با نسخه های قبلی این خودرو بودند. در بحث تجهیزات نیز چندین ویژگی جدید مانند آینه های تاشو برقی و دوربین دینامیک دنده عقب (نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان) به لیست تجهیزات استاندارد خودرو افزوده شده بود. در بهار 97 نیز دومین به روزرسانی تیگو5 در ایران معرفی شد که البته هیچ تغییری در ظاهر خودرو رخ نداد ولی چندین مورد جدید به تجهیزات خودرو افزوده شد که مهم ترین شان عبارتند از: تریم جدید کابین (چرم دو رنگ مشابه تیگو7 اکسلنت)، مانیتور 10 اینچی عمودی، نویگیشن، اضافه شدن سنسور جلو و سنسور باران و نهایتا لوگولایت (یا چراغ خوش آمدگویی با آرم چری) زیر درب های جلو. تیگو5 ورژن 97 همچون گذشته، در دو تیپ لاکچری و اکسلنت قابل خریداری بود ولی به دلیل داشتن امکانات جدید، تیپ لاکچری آن به «IL» و تیپ اکسلنت آن نیز به «IE» تغییر نام داد.

مشخصات فنی تیگو 5

خودرو تیگو 5 اتومبیلی شاسی بلند و خوش چهره است که در طراحی بدنه آن از ماهی و موج های سطح آب الهام گرفته شده است. این خودرو 4 سیلندر بوده و دارای 16 سوپاپ است. حجم موتور این خودروی چینی 1971 سی سی است و از نظر تولید گشتاور نیز باید گفت که مقدار گشتاور تولیدی توسط آن 182 نیوتن متر در دور موتور 4300 دور در دقیقه است. حداکثر سرعت تیگو 5 برابر با 175 کیلومتر بر ساعت است که با شتاب 12.8 متر بر ثانیه، قابل حصول است. این خودرو که از نظر سیستم کمکی راننده و برخورداری از سیستم هایی همچون کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری و کنترل کشش جزو خودروهای قابل اعتماد است، موتور پرقدرتی دارد که توان آن چیزی در حدود 139 اسب بخار است. درواقع می توان گفت که مشخصات فنی تیگو 5 می تواند شما را به عنوان راننده و یا سرنشین راضی نگه دارد.

تصویر
طراحی ظاهری تیگو5

سیستم جعبه دنده طراحی شده برای این خودرو، از نوع دستی CVT است که دنده های آن به گونه ای طراحی شده اند که به آسانی قابل تعویض هستند و فرصت تجربه یک رانندگی دلپذیر را به آسانی هرچه تمام تر در اختیار شما قرار می دهند. درباره مدت زمان لازم برای شتاب 0 تا 100 این خودرو باید گفت که مقدار آن 13 ثانیه است. در ارتباط با حجم باک نیز ظرفیتی معادل 55 لیتر داشته و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن در هر صد کیلومتر برابر با 9 لیتر است. لازم به ذکر است که محور محرک خودرو تیگو 5 به صورت دیفرانسیل جلو است؛ و شاسی آن از نوع شاسی یکپارچه است. وزن تیگو 5، برابر با 1537 کیلوگرم بوده و از نظر ابعاد، طول و عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4506 و 1841 و 1740 میلی متر هستند.

در جدول زیر می توانید مشخصات فنی تیگو 5 را به تفصیل بررسی کنید:

مدل خودرو

تیگو 5

پیشرانه

4 سیلندر خطی 16 سوپاپه

حجم موتور

1971 سی سی

حداکثر قدرت اسب بخار

139 اسب بخار

حداکثر گشتاور نیوتن متر

182 نیوتن متر

جعبه دنده

7 دنده دستی

مصرف سوخت ترکیبی

9 لیتر در 100 کیلومتر

شتاب 0 تا 100

13 ثانیه

حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت

175 کیلومتر بر ساعت

امکانات و آپشن های رفاهی

مجموعه داشبورد در تیگو 5 به گونه ای طراحی و ساخته شده است که چیزی در حدود 200 پارامتر را برای راننده به نمایش درآورد. بدیهی است که نمایش دادن 200 پارامتر به معنای در برگرفتن طیف وسیعی از فاکتورهای مختلف است که می توان به فشار باد در قسمت تایر، آلارم عبور از سرعت غیرمجاز و موارد دیگر به عنوان بخشی از این اطلاعات اشاره کرد. قسمت غربیلک فرمان در تیگو 5 نیز که توسط یک لایه چرم باکیفیت پوشیده شده است، دارای آپشن های متعددی همچون کلید کنترل مالتی مدیا، کروز کنترل و بلوتوث است. طبق ادعای شرکت تولیدکننده باید گفت که این غربیلک فرمان ضمن این که دارای عملکرد چندگانه است، به دلیل شرایط ارگونومیک، کاربری بسیار آسانی دارد و بستر مناسبی برای تجربه رانندگی آسان و دلپذیر را در کنار مشخصات فنی تیگو 5 برای راننده فراهم می آورد.

تصویر
طراحی داخلی تیگو 5

صندلی ها در تیگو 5 به گونه ای ساخته شده اند که اصول ارگونومی به طور کامل برای آن ها لحاظ شده باشد. این مسئله در راحتی افراد مختلف و به ویژه راننده به هنگام نشستن بر روی صندلی نقش بسیار چشمگیری دارد. لازم به ذکر است که نوع متریال مورد استفاده برای ساخت صندلی، از دیگر مسائل درخور توجه است. در تیگو 5 روکشی انتخاب شده است که مانعی برای جریان هوا وجود نداشته باشد. همچنین دوخت روکش صندلی در تیگو 5 به صورت دوگانه است و این مسئله ظاهر لوکس، شیک و زیبایی را به فضای داخلی این خودروی چینی می بخشد. طراحی داخلی شامل صندلی ها و داشبورد می تواند حس سواری در یک خودروی نسبتاً لوکس را به شما هدیه کند، که البته با توجه به قیمت خودرو کاملاً رضایت بخش خواهد بود.

تجهیزات

تیگو 5

چراغ

برخورداری از چراغ های LED در عقب- چراغ های مه شکن هوشمند- چراغ همراه راننده برای پیاده شدن در محیط کم نور

دستگاه های مولتی مدیا

کنترل سیستم صوتی نصب شده بر روی فلکه فرمان-صفحه نمایشی به ابعاد 7 اینچ -USB

صفحه نمایش

7 اینچ

رینگ ها

17 اینچی

آینه

آینه وسط الکتروکرومیک-آینه جانبی تاشو

تهویه مطبوع

تهویه مطبوع خودکار

صندلی

صندلی با روکش چرمی

شیشه

شیشه بالابر برقی برای تمامی درب ها

دستگاه های هشداردهنده

هشدار برای سرعت غیر مجاز – سنسور تنظیم فشار باد تایر

تجهیزات

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

سیستم ضد سرقت

کیسه هوا

ایربگ برای سرنشینان جلو 4 عدد درمجموع

سیستم ترمز

ترمز دیسکی جلو و عقب ABS-ESP-EBD-ASR-EBA-HHC-DTS

سانروف تیگو 5، به آسانی هر چه تمام تر و تنها با فشردن یک دکمه باز می شود. لازم به ذکر است که شما می توانید هم سانروف را به صورت کامل باز کنید و هم آن را نیمه باز بگذارید تا فرصتی برای تبادل هوای محیط با فضای داخل خودرو ایجاد شود. شاید وجود سانروف در دوره ای که سقف های پانوراما در طراحی خودروهای کره ای و اروپایی جولان می دهند، گزینه بسیار جذابی نباشد اما درصورتی که بخواهید آن ها را با خودروهای ایرانی مقایسه کنید سانروف یک گزینه جذاب و حتی لوکس به حساب خواهد آمد. استفاده از این نوع سانروف می تواند به خصوص در سفر به جنگل های شمال کشور لذت دوچندانی را برای سرنشینان خودرو فراهم آورد.

ایمنی تیگو 5

مساله ای که شاید بایستی آن را پیش از مشخصات فنی تیگو 5 در اولویت قرار داد ایمنی این خودرو است. یکی از مهم ترین مسائل در تضمین ایمنی بالای خودرو، بدنه آن است. استفاده از ورق های فولادی باکیفیت ساخت کشور آلمان برای این خودرو و روش جوشکاری لیزری برای ساخت بدنه، سبب ارتقای مقاومت بدنه نسبت به فشار وارده در هنگام تصادف شده است. لازم به ذکر است که بدنه تیگو 5 می تواند تا 1600 مگا پاسکال فشار، از خود مقاومت نشان دهد که این مسئله، بیان کننده میزان ایمنی بالای این خودرو است.

تیگو 5 از نظر پایداری که یکی از مسائل بسیار مهم در ایمنی خودرو است، توانسته به خوبی ظاهر شود و با استفاده از ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم کنترل کشش (TCS)، توانسته است به خوبی از پس آزمون های پایداری بربیاید. این خودرو که دارای نشان 5 ستاره NCap است، دارای 4 کیسه هوای سوئدی است که ایمنی بالایی را برای سرنشینان این خودرو به هنگام بروز سانحه تضمین می کند.

تجهیزات

تیگو 5

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

دارای سنسورهای پارک – دوربین دنده عقب

کیسه هوا

4 کیسه هوای جلو و جانبی برای سرنشینان جلو

سیستم ترمز

ترمز دیسکی خنک شونده در جلو و عقب – مجهز به سیستم ضد قفل ABS – دارای سیستم های ترمز EBD – DTC – ESP – EBD – EBA


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (653 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (149 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان