بررسی و مشخصات خودروی برلیانس H220

  دوشنبه، 12 خرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
بررسی و مشخصات خودروی برلیانس H220
پیشرانه‌ی استاندارد برلیانس H220 مشابه پیشرانه‌ی چهار سیلندر برلیانس H230 با کد BM15L است که برگرفته از پیشرانه‌های کمپانی میتسوبیشی بوده و با ظرفیت 1.5 لیتری‌اش حداکثر توان 102 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 138 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، شرکت سایپا با همکاری شرکت برلیانس به عنوان یکی از شرکای تجاری کمپانی بی ام و، پس از عرضه ی مدل های H330، H320 و H230 اقدام به ارائه ی مدل هاچ بک H230 با نام H220 کرد. برلیانس H220 از سال 2013 در کشور چین رونمایی و به فروش رسید. خودرویی که با ظاهر مورد قبولش برای قشر جوان جامعه، به سرعت تبدیل به یک گزینه ی با پتانسیل بالا برای خرید مبدل شده است.

عملکرد فنی

پیشرانه ی استاندارد برلیانس H220 مشابه پیشرانه ی چهار سیلندر برلیانس H230 با کد BM15L است که برگرفته از پیشرانه های کمپانی میتسوبیشی بوده و با ظرفیت 1.5 لیتری اش حداکثر توان 102 اسب بخار و حداکثر گشتاور 138 نیوتن متر را ارائه می دهد. برلیانس H220 در دو مدل با جعبه دنده ی دستی و اتوماتیک راهی بازار شده است که در نسخه ی دستی، جعبه دنده ی 5 سرعته و در حالت اتوماتیک از جعبه دنده ی 6 سرعته استفاده شده است. اما نکته ی قابل توجه در مدل اتوماتیک برلیانس H220 آن است که به دلیل کاهش هزینه های تولید در بازار چین، جعبه دنده ی مورد استفاده در این مدل دستی بوده و تنها از سیستم کلاچ اتوماتیک بهره گرفته که اصطلاحاً به آن AMT گفته می شود و نمی توان انتظار عملکردی مشابه گیربکس های تمام اتوماتیک را از آن داشت. برای دوست داران سرعت نیز باید بگوییم حداکثر سرعت این خودرو 180 کیلومتر در ساعت عنوان شده که با توجه به مشخصات فنی ذکر شده در مقایسه با رقبا نشان از توان رقابتی آن دارد.

تصویر
طراحی بیرونی برلیانس H220

معایب برلیانس H220

۱-نبود دید مناسب:

برخی از دارندگان برلیانس H220 نبود دید مناسب را یکی از مهمترین معایب برلیانس H220 می دانند، آن ها معتقدند که به علت کوچک بودن شیشه عقب شاهد دید کم از آن ناحیه هستند این در حالی است که شیشه های کناری هم کوتاه و با عرض زیاد تر از حد معقول هستند و ما شاهد دید کم از این ناحیه هم هستیم، لذا اگر دارنده برلیانس H220 هستید و یا قصد خرید این خودروی هاچ بک را دارید، در هنگام دنده عقب و چرخ زدن حسابی حواس خودتان را جمع کنید، تا خدایی ناکرده دچار مشکل نشوید.

۲-پیشرانه کم توان:

متاسفانه با وجود کم جثه بودن ما شاهد شتاب کم و ناامید کننده ای از سوی برلیانس H220 هستیم لذا باید از این بخش به عنوان یکی از معایب برلیانس H220 نام ببریم، در ادامه نگاهی به عملکرد پیشرانه برلیانس H220 خواهیم انداخت:

  • در زیر کاپوت برلیانس H220 شاهد حضور یک پیشرانه با حجم ۱۴۹۸ سی سی هستیم، پیشرانه ای که فقط قادر به تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت است و ۱۶ سوپاپه می باشد، گشتاور این خودروی هاچ بک هم ۱۳۸ نیوتن متر است.

طبق بررسی ها این پیشرانه توانایی قابل توجهی را ندارد لذا شتاب صفر تا صد آن طبق گفته سازنده ۱۳ ثانیه در مدل دستی و ۱۳.۷ ثانیه در مدل اتومات است، در ضمن حداکثر سرعت آن هم ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است و وزن ۱۲۱۴ کیلوگرمی را داراست.

۳-متریال داخلی:

در این رده قیمتی شاهد خودرویی با متریال داخلی مناسب نیستیم، اما این دلیل نمی شود که این آیتم را از معایب برلیانس H220 حذف کنیم چرا که در کل متریال این خودرو در بخش کابین بسیار ناامید کننده می باشد و به محض ورود، بوی پلاستیک خشک و بی کیفیت به مشام سرنشین می خورد، برلیانس در این بخش آن قدر بد عمل کرده که حتی با رقبای هم قیمتش هم توان رقابت ندارد.

تصویر
طراحی داخلی برلیانس H220

۴-عملکرد بد گیربکس اتومات:

طبق گفته دارندگان برلیانس H220 دستی شاهد عمکرد مناسبی از بخش گیربکس در این نسخه هستیم، اما متاسفانه در نسخه اتومات شاهد ناهماهنگی بسیاری در خودروی مذکور هستیم، به طوری که این بخش را می توان از معایب برلیانس H220 اتومات به شمار آورد، طبق بررسی های به عمل آمده عدم تطابق قدرت خروجی پیشرانه و گیربکس علت اصلی این اختلال است.

  • لازم به ذکر است که گیربکس نصب شده بر روی برلیانس H220 ساخت کمپانی GETRAG آلمان می باشد و نامش هم AMT است.

۵-طراحی ناهماهنگ:

این بخش کمی سلیقه ای به حساب می آید اما با توجه به استانداردها باید این بخش را از معایب برلیانس H220 حساب کنیم، بی شک عملکرد برلیانس H220 در بخش جلو و عقب نواقص بسیاری را (ناهماهنگ) دارد، لذا طراحی بیرونی برلیانس H220 به طور قابل ملاحظه ای غیر مهندسی و عجیب می باشد و کمتر کسی را مجاب به انتخاب آن می کند، هرچند عده ای هم به شدت با نظر بنده مخالف هستند و طراحی این خودرو را با توجه به قیمتش مناسب ارزیابی می کنند.

۶-ترمز عقب کاسه ای:

آخرین عیب برلیانس H220 هم ترمز عقب کاسه ای آن می باشد، این بخش در محصولات هم رده هم در حال تغییر است و ما شاهد محصولات هم قیمت با ترمز دیسکی هستیم، لازم به ذکر است که فقط ترمزهای جلو برلیانس H220 از نوع دیسکی می باشد.

محاسن برلیانس H220

۱-ایمنی:

هرچند ترمزهای برلیانس H220 در بخش عقب کاسه ای است اما این خودرو در تست ایمنی موسسه چینی NCAP موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده است که با توجه به قیمت این خودرو این بخش را می توان از مهمترین محاسن برلیانس H220 به شمار آورد، در ادامه نگاهی به امکانات ایمنی برلیانس H220 می اندازیم:

  • ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای
  • مجهز به ABS
  • مجهز به EBD
  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو را هم داراست.

۲-سواری نرم:

به اعتقاد خیلی از دارندگان برلیانس H220 این خودرو دارای سواری نرمی می باشد امری که به خصوص در استفاده ی در داخل شهر خود را بیشتر نمایان می کند، البته فراموش نکنید که سواری نرم برلیانس H220 نسبت به رقبای هم قیمتش در بازار ایران برتری نسبی را داراست، و در کل رضایت بخش نیست.

تصویر
طراحی برلیانس H220

۳-خدمات پس از فروش:

همان طور که می دانید گروه صنعتی پارس خودرو که زیر مجموعه ی سایپا می باشد عهده دارد مونتاژ و عرضه برلیانس H220 می باشد این گروه صنعتی همواره در جهت خدمات پس از فروش عملکرد نسبتا مناسبی را نسبت به رقبای خود داشته است لذا باید این بخش را یکی از محاسن برلیانس H220 به حساب آوریم.

  • لازم به ذکر است که عده ای از دوستان هم از خدمات پس از فروش سایپا و پارس خودرو به شدت گلایه مند هستند به طور مثال یکی از عزیزان از ایرادی در فرمان خودروی برلیانس H220 خود ما را مطلع کرد و عنوان نمود که به هیچ وجه سایپا و پارس خودرو در جهت رفع آن وی را کمک نکرده اند و همچنان هم بعد از یک ماه گرفتار این مشکل در خودروی خود است.
تصویر
نمای برلیانس H220

امکانات برلیانس H220

در زیر به امکانات رفاهی این هاچ بک اهل چین نگاهی خواهیم انداخت:

نسخه دستي اتومات
تجهيزات ايمني و رفاهي
كيسه هواي سرنشین و راننده دارد دارد
تجهیز شده به سيتسم ترمز EBD+ABS دارد دارد
مجهز به سيستم تهويه مطبوع دارد دارد
سانروف به شکل برقي ندارد__ دارد
سنسور پارك دنده عقب ندارد__ دارد
صندلي راننده و سرنشين جلو قابل تنظيم در چهار جهت دارد دارد
شيشه بالابر برقي (شيشه هاي جلو و عقب) دارد دارد
قفل مركزي به علاوه ی كنترل از راه دور دارد دارد
سيستم صوتي راديو، ورودي USB،
۲ بلندگو+۲ توييتر
راديو، پخش سي دي، ورودي USB،
۴ بلندگو+۲ توييتر
تنظيم الكترونيكي آينه هاي جانبي دارد دارد
تنظيم ارتفاع نور چراغهاي جلو دارد دارد
چراغ مه شكن جلو ندارد__ دارد
ميله فرمان جمع شونده (مستهلك كننده ضربه) دارد دارد
سيستم تاشو براي صندلي عقب ۴:۶ دارد دارد
باز شدن خودكار دربها هنگام تصادف دارد دارد
قفل اتوماتيك دربها هنگام رسيدن به سرعت ۲۰km/h دارد دارد
سيستم ضد سرقت موتور(ايموبلايزر اي سي يو) دارد دارد
هشدار دهنده بسته نبودن كمربند ايمني دارد دارد
صندلي عقب با قابليت پشتيباني ايزوفيكس (صندلي كودك) دارد دارد
سيستم الكترومغناطيسي درب صندوق عقب دارد دارد
قفل شيشه محافظ كودك دارد دارد
كامپيوتر اطلاعات سفر دارد دارد

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (163 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (90 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (80 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (71 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (60 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (53 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (44 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...