معرفی و بررسی مشخصات خودروی برلیانس H320 

  یکشنبه، 25 خرداد 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی و بررسی مشخصات خودروی برلیانس H320 
کمپانی برلیانس قراردادهای همکاری با آلمانی های شهر بایرن دارند، لذا به واسطه ی همین همکاری مهندسین برلیانس برای طراحی برلیانس H320 از روی الگوی طراحی بی ام و سری ۱ نسل اول بسیار کمک گرفته اند تا جایی که اگر این دو خودرو را در کنار هم قرار دهید شباهت های زیادی را بین این دو خواهید یافت

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، مدل هاچ بك محصول H۳۳۰ مي باشد كه در دو مدل دستي و اتوماتيك در پارس خودرو توليد مي شود . اين محصول به دليل ظاهري جوان پسند و امكانات و تجهيزات مناسب ايمني و رفاهي مي تواند گزينه مناسب براي قشر جوان محسوب شود . ضمنا كسب استاندارد آلايندگي يورو ۵براي اين محصول نشان دهنده سازگاري مناسب آن با طبيعت است.

تصویر
طراحی بیرونی خودروی برلیانس H320

معایب برلیانس H320

۱-شتاب و وزن خودرو:

مطمئنا فاکتور وزن از اهمیت خاصی در یک خودرو به شمار می آید، چرا که هرچه خودرو سبک تر باشد عملکرد پیشرانه هم بهتر خواهد شد، برلیانس H320 دستی در میان رقبای خود در بازار ایران دارای شتاب و سرعت قابل قبولی است، و می توان گفت که در بحث سرعت و شتاب با رقبایش برابری می کند، هرچند که تحقیقات میدانی نشان داده که برلیانس H320 اتوماتیک دارای شتاب ۱۶.۳ ثانیه است، که بی شک وزن برلیانس H320 باعث بروز این شتاب در مدل اتوماتیک شده است، لازم به ذکر است که شتاب ثانویه این خودرو خیلی بهتر از شتاب اولیه آن می باشد. درکل بهتر بود که مهندسین برلیانس تمام تلاش خود را می کردند تا با کاهش وزن، شاهد عملکرد بهتری در بخش سرعت و شتاب بودند.

۲-کیفیت ساخت:

همان طور که قبلا هم در مقالات مربوط به خودروهای چینی گفتیم بیشتر خودروهای چینی ساخت ایران کیفیت ساخت پایینی را دارند، هرچند در بعضی از موارد این ایراد در برخی از نمونه های برلیانس H320 کم و زیاد است، خودروسازانی که محصولات چینی را می سازند، به جهت رفع این ایراد در خدمات پس از فروش سعی در رفع ایرادهای مونتاژی دارند، پارس خودرو هم سعی در رفع برخی از ایرادهای مونتاژی در خدمات پس از فروش خود دارد، لذا اگر یک برلیانس H320 را خریداری کردید، حتما با دقت ایرادهای مونتاژی را در یک کاغذ ثبت کنید تا در زمان مراجعه به کمپانی پارس خودرو آن ها را رفع کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که در این بازه قیمتی تمامی خودروهای دارای این ایراد هستند.

تصویر
طراحی بیرونی خودروی برلیانس H320

۳-بازار دست دوم:

هرگز نباید انتظار بازار دست دوم خوب و پر رونقی را از یک خودروی چینی داشت، بی شک با کمی پرسش شما هم چون من متوجه این موضوع خواهید شد، پس اگر قصد دارید بعد از مدتی برلیانس H320 را به فروش برسانید بایستی که کمی صبور باشید و نمی توانید این خودرو را به سرعت خودروهای داخلی به فروش برسانید.

۴-گیربکس:

باید گفت که گیربکس برلیانس H320 در شرایط معمولی نرم و قابل قبول عمل می کند، اما به محض آنکه راننده تصمیم به رانندگی هیجانی می گیرد شاهد بروز ناهماهنگی بین جعبه دنده و پیشرانه خواهد بود. هرچند در این رده قیمتی این امر در اکثر خودروها مشاهده می شود و هرگز نمی توان این بخش را جز ایرادهای مهم برلیانس به حساب آورد.

۵-طراحی داخلی:

اول از همه باید گفت که همه خودروهای موجود در این بازه قیمتی دارای جنس بد کابین هستند، و اکثرا برای ساخت کابین آن ها از پلاستیک خشک بهره برده اند، در برلیانس H320 هم رویه به همین شکل است.

نکته دوم اینکه طراحی کابین برلیانس H320 و نوع چیدمان کابین در این خودرو کاملا به روز و اسپرت است، کیلومتر شمار هم شباهت بسیار زیادی با مزدا ۳ دارد، در کل کابین ایراداتی را دارد اما به واسطه بازه قیمتی که دارد، می توان به طراحی کابین نمره متوسط رو به پایین را داد، البته این نکته را فراموش نکنید که بخش طراحی تا حدود بسیار زیادی سلیقه ای هم است. و به دیدگاه شما بستگی دارد.

تصویر
طراحی داخلی خودروی برلیانس H320

محاسن برلیانس H320

۱- فضای کابین:

همان طور که گفته شد بایستی یک خودروی را به صورت منصفانه نقد کرد، لذا اگر بخواهیم برلیانس H320 را با خودروهای هم کلاس و هم قیمتش مقایسه کنیم متوجه می شویم که این خودرو در برابر دیگر خودروهای هاچ بک موجود در ایران (بازه قیمتی خود) دارای فضای بیشتری در بخش کابین است، چرا که بیشتر هاچ بک های ۵۰ میلیونی در بخش عقب کمبود جا را دارند، اما اگر یک بار در پشت آن خودروها بنشینید و بعد فضای آن را با برلیانس H320 مقایسه کنید متوجه بیشتر بودن فضای این خودروی چینی نسبت به رقبایش خواهید شد. البته با توجه به کلاس خودرویی که برلیانس H320 دارد، این خودرو هرگز انتخاب خوبی برای افراد قد بلند نیست و بهتر است این افراد از کلاس های خودرویی دیگر برای خرید خودروی استفاده کنند. (خودروهایی هم در این کلاس خودرویی در جهان هستند که، با توجه به ارگونومی خوبی که دارند، افراد قدبلند در آن ها احساس خستگی نمی کنند، در ایران هم پژو ۲۰۶ این مزیت را داراست. ولی خوب از خودروهای چینی فعلا نمی توان چنین انتظاراتی را داشت.)

تصویر
طراحی داخلی خودروی برلیانس H320

۲- امکانات:

باید حق و انصاف را در نظر گرفت، و پذیرفت که برلیانس H320 در بازه قیمتی خود نسبت به خودروهای هاچ بک رقیبش در ایران عملکرد خوب و مناسبی را ارائه می دهد، و اگر لیستی از خوب و بد را در این بازه قیمتی و کلاس خودرویی تشکیل دهیم طبیعتا برلیانس در لیست خوب ها جای خواهد گرفت، هرچند که هرکس برای خرید خودرو ملاک هایی دارد و ممکن است برخی از معایب این خودرو برایش مهم بوده و به همین علت از خریدش منصرف شود، برلیانس H320 نسبت به رقبایش امکانات خوبی را در خود جای داده است در زیر مهمترین آن ها را بیان می کنیم تا شما را در شناخت این خودرو یاری رسانیم:

  1. كيسه هواي جلو که برای راننده و سرنشين قسمت جلو می باشد.
  2. سيستم ترمز EBD و ABS
  3. سيستم تهويه مطبوع
  4. سانروف به شکل برقي
  5. سنسور دنده عقب
  6. پنجره ها به وسیله ی ريموت كنترل بسته می شوند.
  7. امکان تنظیم صندلی راننده در هشت جهت-در ضمن امکان تنظیم گودی کمر هم وجود دارد.
  8. امکان تنظيم آينه هاي جانبي خودروی
  9. شيشه بالابر برقي که هم برای شيشه هاي جلو است و هم برای شیشه های عقب
  10. قفل مركزي که امکان كنترل از راه دور را هم دارد.
  11. سيستم صوتي که شامل: راديو، mp3 ، ورودي USB + 6 بلندگو و ورودي تجهيزات جانبي است.
  12. قابلیت تنظيم کردن ارتفاع نور چراغ قسمت جلو
  13. سيستم تاشو براي صندلي های قسمت عقب
  14. چراغ مه شكن قسمت جلو
  15. ميله ضربه گير برای درب هاي جانبي خودروی
  16. ميله فرمان جمع شونده (توجه فرمایید که این امر باعث مستهلك شدن ضربه است.)
  17. قفل اتوماتيك درب ها وقتی که سرعت خودروی به ۲۰ کیلومتر در ساعت می رسد.
  18. در هنگام وقوع تصادف درب ها به شکل خودکار باز می شوند.
  19. سيستم ضد سرقت موتور (موسوم به ايموبلايزر اي سي يو)
  20. سيستم هشدار روشن بودن چراغ (در زمان مذکور اگر متوجه نشوید باتری خودرو بعد از مدتی خراب می شود.)
  21. سيستم الكترو مغناطيسي بازكردن درب صندوق عفب
  22. صندلي عقب با قابليت پشتيباني ايزوفيكس (صندلي كودك)
  23. به شکل صوتی باز بودن كمربند ايمني را یادآوری می کند.

۳- طراحی بیرونی:

برلیانس H320 به خوبی توانسته از لحاظ طراحی نگاه های مثبتی را به سمت خود جذب کند، همان طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد کمپانی برلیانس قراردادهای همکاری با آلمانی های شهر بایرن دارند، لذا به واسطه ی همین همکاری مهندسین برلیانس برای طراحی برلیانس H320 از روی الگوی طراحی بی ام و سری ۱ نسل اول بسیار کمک گرفته اند تا جایی که اگر این دو خودرو را در کنار هم قرار دهید شباهت های زیادی را بین این دو خواهید یافت، نکته مهم دیگر این است که پژو ۲۰۶ طرفداران زیادی را در ایران دارد و طبق تحقیقات پژو، کاهش فروش این خودرو (پژو ۲۰۶) در ایران و سایر مناطق ارائه شده فقط تکراری شدن ظاهر آن می باشد، (برای همین هم پژو دو فیس لیفت از پژو ۲۰۶ ارائه داد.) پس می توان حدس زد که به واسطه شباهت ابعادی بین برلیانس H320 با پژو ۲۰۶ بخشی از دوستداران خودروهای هاچ بک در ایران هم به سمت برلیانس H320 کشیده خواهند شد، از سوی دیگر برلیانس H320 با وجود جثه کوچکش دارای پیکره عضلانی و به روزی است و بی شک این سه دلیل برلیانس H320 را در بخش طراحی بیرونی و ابعاد در جایگاه مناسبی قرار می دهد.

۴- هندلینگ و فرمان پذیری:

برای خیلی از افراد دوستدار خودروی، هندلینگ و فرمان پذیری ملاک مهمی در خوب یا بد بودن یک خودرو به حساب می آید، برلیانس H320 در زمینه هندلینگ و فرمان پذیری در بازه قیمتی خود عملکرد خوبی را ارائه داده است، بی شک با مقایسه این خودرو با رقبایش به حق مطلب پی خواهید برد.

خوب این هم از محاسن برلیانس H320 در ادامه برای تکمیل مقاله مباحثی را در خصوص این خودروی هاچ بک در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ایمنی:

طبق بررسی سازمان کیفیت و بررسی استاندارد ایران، برلیانس H330 موفق به دریافت دو ستاره شده است که بدین ترتیب آن را در کنار جک جی ۵، رانا، پژو ۲۰۶ و بالاتر از ام وی ام ایکس ۳۳، دنا و ام وی ام ۵۵۰ با یک ستاره و پایین تر از خودروهایی مانند تندر ۹۰ و ساندرو با ۴ چهار ستاره قرار می دهد. بدین ترتیب اگر اولویت شما کیفیت بالای تولید و دوام خودرو است، H330 در رده ی میانی قرار می گیرد و البته گزینه های بهتری نیز در دسترس هستند. در زیر امکانات ایمنی قابل رویت است: (در بخش امکانات تمامی امکانات ایمنی به طور کامل نوشته شده است.)

  1. دارای ۲ کیسه هوا است.
  2. در خصوص سیستم های ترمز و پایداری باید گفت که چرخ های جلو دیسکی خنک شونده و چرخ های عقب هم دیسکی می باشد.
  3. سیستم های امنیتی هم ایموبیلایزر است.

در جدول زیر مقایسه عددی بین برلیانس H320 و چند خودروی دیگر بازار ایران را صورت می دهیم.

مشخصات برلیانس H320 رنو ساندرو پژو ۲۰۷ لیفان X50 دانگ فنگ اچ سی کراس mvm 315
حجم پیشرانه(سی سی) ۱۴۹۸ ۱۵۹۸ ۱۶۰۰(دستی)-۱۵۸۷(اتوماتیک) ۱۵۰۰ ۱۶۰۰ ۱۴۹۷
تعداد سیلندرها ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴
شتاب صفر تا صد (ثانیه) ۱۱.۹(دستی)- ۱۶.۵(اتوماتیک) ۱۰.۵(دستی)- ۱۱.۵(اتوماتیک) ۹.۶ (دستی)- ۱۱.۴ (اتوماتیک) ۱۳.۵ ۱۲.۵ ۱۲
حداکثر توان خروجی (اسب بخار) ۱۰۳ ۱۰۵ ۱۱۰ ۱۰۲ ۱۰۵ ۱۰۷
بیشینه سرعت (کیلومتر / ساعت) ۱۷۰ ۱۷۵ (دستی)- ۱۷۰(اتوماتیک) ۱۹۸(دستی)- ۱۹۰(اتوماتیک) ۱۶۰ ۱۸۳ ۱۷۰
حجم صندوق عقب (لیتر) ۴۶۰ ۳۲۰ ۲۴۵ ۵۷۰ تا ۱۱۳۶ ۴۱۷ تا ۱۱۳۷ ۳۷۰
حجم باک بنزین (لیتر) ۵۵ ۵۰ ۵۰ ۴۲ ۵۰ ۵۰
مصرف سوخت ترکیبی (۱۰۰ کیلومتر) ۶.۴ (دستی)-۶.۷(اتوماتیک) ۶.۷(دستی)- ۸.۳(اتوماتیک) ۶.۴(دستی)- ۷.۱(اتوماتیک) ۶.۵ ۷.۰۴(اتوماتیک)- ۶.۷(دستی) ۶.۵
طول ( بر حسب میلی متر) ۴۲۱۰ ۴۰۲۰ ۳۹۰۰ ۴۱۰۰ ۴۳۵۱ ۴۱۸۸
عرض ( بر حسب میلی متر) ۱۷۵۸ ۱۷۴۶ ۱۶۸۰ ۱۷۲۲ ۱۷۶۰ ۱۶۸۶
ارتفاع ( بر حسب میلی متر) ۱۴۶۰ ۱۵۳۴ ۱۴۶۸ ۱۵۴۰ ۱۵۲۸ ۱۴۸۰
وزن (کیلوگرم) ۱۲۴۰ ۱۱۰۵(دستی)- ۱۱۴۶(اتوماتیک) ۱۰۵۴ (دستی)- ۱۰۹۶(اتوماتیک) ۱۱۷۵ ۱۲۳۰ ۱۲۱۰
استاندارد آلایندگی یورو ۵ یورو ۴ یورو ۳ یورو ۵ یورو ۴ یورو ۴
قیمت (به میلیون تومان) ۴۶ تا ۵۴ ۴۳ تا ۵۳ ۴۲ تا ۵۰ ۴۹ تا ۵۶ ۴۵ تا ۴۶ ۴۳ تا ۴۶

لازم به ذکر است که برخی از خودروهای موجود در جدول بالا در کلاس خودرویی هاچ بک قرار ندارند، (کراس اوور شهری) لذا این خودروهای برای کمک بیشتر به شما در جدول قرار داده شده است، تا بتوانید بهتر مقایسه را صورت دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (3 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) استوری اینستاگرامی ملیکا زارعی (خاله شادونه) از مراسم تشییع آیت الله رئیسی+عکس (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) آخرین قاب دو نفره پدر و پسری شهید مالک رحمتی که در تاریخ ماندگار شد+عکس (1 نظر) آخرین نامه به رئیس جمهور شهید (1 نظر) صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس رعد و برق جان مرد60 ساله در شهرستان ورزقان را گرفت شروه خوانی در سوگ شهدای خدمت در بوشهر+ فیلم زیبایی مثال زدنی سنگاپور در غروب خورشید + ویدئو فال انبیاء روزانه شنبه 5 خرداد 1403 حال‌وهوای مزار رئیس جمهور شهید یک روز پس از تدفین در حرم رضوی+ فیلم لحظه دلخراش زیر گرفتن یک کودک توسط موتورسوار فراری؛ نگرانی بی‌امان مادر+ فیلم استقبال دیدنی جواد نکونام از یک هوادار معلول +ویدئو تغییر قیافه باورنکردنی محمد صلاح/ صلاح موهای فرفری اش را زد+ عکس 9 حقیقت جالب و عجیب درباره زندگی مردم مصر باستان این پسر با دستهای مصنوعی دروازه بانی می کند علاقه رئیس جمهور شهید به این شخصیت طنز حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار/ درس بزرگ او برای محتکران غلات شهید رئیسی : شاگرد اول نبودم ولی سعی می کردم عقب نمانم+فیلم این داور سرشناس فوتبال ایران تهدید به قتل شد!+عکس جزئیات فیلم خودسوزی یک فرد در میدان انقلاب پاسخ جالب ابراهیم رئیسی به سوال هاشمی رفسنجانی در مورد پذیرش مسئولیت آستان قدس+فیلم جای خالی آیت الله آل هاشم در نماز جمعه تبریز/چه جمعه غریبانه ای+فیلم زندگی سید ابراهیم رئیسی در دوران پهلوی چگونه گذشت؟ جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال عکس دیده نشده از شهید آیت الله آل هاشم میان تصاویر امام جمعه های شهید تبریز بی‌تابی‌های بی‌پایان پدر شهید آل هاشم در مراسم بازگشت پیکر فرزندش+ویدئو فال ابجد روزانه شنبه 5 خرداد 1403 ابتکار جالب برای حفظ یک درخت در ایستگاه مترو در تهران+ عکس فال روزانه امروز شنبه 4 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 5 خرداد 1403 عکسی تلخ از آخرین وداع خانواده استاندار شهید با پیکر فرزندشان+عکس فال قهوه با نشان روز شنبه 5 خرداد ماه 1403 نگاهی به خانه ابدی شهید مالک رحمتی، استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+عکس/روحش شاد و یادش گرامی فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 5 اردیبهشت 1403 + فیلم این عکس به شایعات درباره گم شدن بادیگارد رئیس جمهور پایان داد حضور مادر شهید سردار موسوی بر سر مزار مطهر ایشان +ویدئو تشییع باشکوه شهید مالک رحمتی در مراغه+ویدئو تزئین خانه ابدی شهید مالک رحمتی با گل رز سفید و سرخ پرپر شده+عکس/روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به خانه ابدی شهید سیدمهدی موسوی در حرم حضرت شاه‌عبدالعظیم(ع) +ویدئو بیقراری خواهر شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع برادرش +ویدئو/ سلام ای غروب غریبانه دل... روایت انتخاب نام کوچک شهید امیرعبدالهیان از زبان خودش؛ قدرت‌الله؟ + فیلم مداحی استاندار شهید، مالک رحمتی در روز اربعین در کربلا+ویدیو عکس‌هایی از خانه شهید ابراهیم رئیسی در تهران پس از مراسم خاکسپاری+عکس شهید رئیسی: تصویر حضرت آقا رو می‌کشیدید، من که کسی نیستم +ویدئو