بررسی و مشخصات فنی خودروی جتور x70

  شنبه، 22 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
بررسی و مشخصات فنی خودروی  جتور x70
جتور X70 در دوران شکوفایی علم و هنر کمپانی چری خلق شده است و از لحاظ بصری جلوه‌ای به مراتب زیبا، نسبتا لوکس و خوشایند را به نمایش می‌گذارد. این کراس اوور سایز متوسط هفت نفره به خوبی نیازهای مشتریان را در نظر گرفته و نمایی متناسب با سلیقه عمومی شامل المان‌های جوان پسندانه و اسپرت را در معرض دید قرار داده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،در روزهایی که احتمال خداحافظی نام چری از بازار ایران، بیشتر از قبل شده، حالا باخبر شده ایم که یکی دیگر از محصولات زیرمجموعه چری، بنام چری جتور X70S برای تست های فنی به جاده های ایران آمده است. این موضوع، می تواند دلیل دیگری بر این واقعیت باشد که هرچند نام چری درحال خط خوردن از بازار ایران است، اما چری هنوز هم قصد رفتن از بازار ایران را ندارد چراکه به لطف ام وی ام، هنوز هم چری می تواند در بازار کشورمان، یکه تازی کند.

مانند اکثر خودروسازان چینی، چری نیز هم جوینت ونچرهای متعددی دارد و هم زیرمجموعه های خودروساز دارد. در جوینت ونچرها، مهم ترین همکاری مشترک چری ابتدا در سال 2007 و با معری برند جدید کوروس (Qoros) به بازار اروپا، شروع شد. در سال 2012 نیز چری جوینت ونچری با انگلیسی ها بست و توانست انحصار تولید، مونتاژ و عرضه خودروهای جگوار لندرور را در بازار چین، به نام خودش ثبت کند.

در میان زیرمجموعه های چری نیز، برند کوین (Cowin) یکی از قدیمی ترین زیرمجموعه های چری محسوب می شود که البته در این روزها، فروش بسیار محدودی داشته و خط تولید اکثر محصولاتش در بازار چین متوقف شده است.

دومین زیرمجموعه مهم این شرکت، برند لوکس چری اکسید (Exeed) است که از سال 2018، محصولاتش را به بازارهای صادراتی فرستاده و همچنان نیز درحال معرفی خودروهای به روز و مدرن است.

سومین زیرمجموعه مهم این شرکت، که به فاصله کوتاهی بعد از چری اکسید از راه رسید، برند نیمه لوکسی بنام چری جتور (Jetour) است که در ژانویه 2018 رسما به بازار چین معرفی شد. البته جتور برخلاف اکسید، فعلا قرار نیست در بازارهای خارجی فروخته شود و چری نیز تمام تمرکزش را برای فروش هرچه بیشتر جتور، در بازار چین معطوف کرده است.

تصویر
طراحی ظاهری جتور x70

طراحی ظاهری و داخلی شاسی بلند نیمه لوکس جتور x70

شرکت چری در ابتدای فعالیت خود رو به کپی کاری آورد و محصولاتی همچون چری کیوکیو را به طور کامل مشابه دوو ماتیز به تولید رساند. این خودروساز رفته رفته بر ارتقاء ظاهری محصولات خود و همچنین خلق زبان طراحی منحصربه فرد ویژه برند چری، اهتمام بیشتری ورزید و با استخدام طراحان مطرح بین المللی خودروهایی زیبا و متناسب با نیاز مشتریان امروزی خلق کرد. تنها کافی است نگاهی به تفاوت میان دو سدان چری آریزو ۶ و ام وی ام ۵۳۰ بیندازید تا پیشرفت طراحی های چری طی کمتر از ده – دوازده سال را به خوبی درک کنید.

جتور X70 در دوران شکوفایی علم و هنر کمپانی چری خلق شده است و از لحاظ بصری جلوه ای به مراتب زیبا، نسبتا لوکس و خوشایند را به نمایش می گذارد. این کراس اوور سایز متوسط هفت نفره به خوبی نیازهای مشتریان را در نظر گرفته و نمایی متناسب با سلیقه عمومی شامل المان های جوان پسندانه و اسپرت را در معرض دید قرار داده است. کراس اوور جتور ایکس ۷۰ به طور عمده در دو مدل استاندارد و ایکس ۷۰ اس روانه بازار چین شده است که این دو نسخه در بخش هایی همچون جلوپنجره، طراحی سپر، سراگزوز و قاب آینه بغل نسبت به یکدیگر تفاوت دارند. X70S نسخه فول آپشن و گران تر محسوب می شود و گویا قرار شده همین نسخه به پارکینگ منزل مشتریان ایرانی راه پیدا کند.

تصویر
طراحی ظاهری جتور x70

تشخیص جتور ایکس ۷۰ اس از مدل استاندارد بسیار ساده است؛ اولین تفاوت به ابعاد کوچک تر جلو پنجره و عدم وجود نوارهای افقی کروم رنگ در پس زمینه آن باز می گردد. طراحی سپر جلو نیز کاملا متفاوت بوده و چراغ های LED چهارگانه در قابی متفاوت جا داده شده اند. ضمنا همان طور که اشاره شد، این دو مدل در قسمت سپرها، سراگزوز ها و دیفیوز با یکدیگر کاملا تفاوت دارند.

طراحی کابین برادر لوکس تیگو ۷ نیز بسیار خوشایند و چشم نواز به نظر می رسد. چری سعی کرده تا درجه بالایی از شکوه و زیبایی را در اثنای فضای داخلی X70 به نمایش بگذارد. البته تفاوت دو مدل معمولی و ایکس ۷۰ اس درون کابین بیشتر جلب توجه می کند. چرا که طراحی تو دری ها، کنسول داشبورد، پنل کیلومتر شمار پشت فرمان در این دو نسخه با یکدیگر متفاوت بوده و به نظر می رسد ایکس ۷۰ اس طراحی مدرن و جذاب تری را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

مدل X70S برخلاف برادر خود از یک نمایشگر ایستاده در بالای داشبورد بهره می برد و طراحی کنسول میانی آن حالتی کلاسیک تر و البته جذاب تر نسبت به کنسول تمام دیجیتال X70 معمولی را ارایه می دهد. در مجموع به نظر می رسد طی ماه های آتی شاهد عرضه یک محصول زیبا با طراحی کابین لوکس و مدرن خواهیم بود که به راحتی می تواند نمونه های دست دوم سانتافه و سورنتو موجود در بازار ایران را از لحاظ ظاهری شکست دهد و برخی مشتریان این گونه شاسی بلندهای کره ای کارکرده را به سوی خود بکشاند.

البته فاکتور قیمت را نیز باید در این زمینه مد نظر قرار داد؛ چرا که اگر شرکت ارائه دهنده بهایی غیرمنطقی برای محصول خود در نظر بگیرد، قدرت رقابت پذیری جتور X70 نسبت به تولیدات محبوب کره ای با کاهش شدیدی مواجه خواهد شد.

امکانات و آپشن های جتور X70

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که در صورت عرضه جتور X70 به ایران، این کراس اوور ۷ نفره با چه سطحی از امکانات به کشور راه خواهد یافت. با این حال گفته می شود مواردی همچون شش عدد کیسه هوا، حسگرهای پارک، ورود و استارت بدون کلید، سقف پانورامیک، نمایشگر لمسی مرکزی، نمایشگر دیجیتال کیلومترشمار، سامانه های رادار پیشگیری از تصادف، ترمز پارک برقی، درب صندوق عقب برقی، چراغ چرخشی در سر پیچ و … در این خودرو حاضر شوند.

مشخصات فنی جتور x70

کمپانی جتور ابتدا یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر به همراه گیربکس ۵ سرعته دستی و یا ۸ سرعته اتوماتیک را برای مدل x70 در نظر گرفت. اما مدتی بعد یک موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر نیز به صف تامین کنندگان قوای محرکه X70 پیوست. یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک هم برای این مدل قابل سفارش شد. ناگفته نماند که پیشرانه جتور برای بازار ایران چندان ناشناخته نیست و محصولاتی همچون چری آریزو ۶ و تیگو۷ و چری آریزو ۵ توربو نیز از پیشرانه ۱.۵ لیتری مشابه با جتور X70 استفاده می کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان