ساعدنیوز
ساعدنیوز

بررسی انواع سفارش در بازار ارزهای دیجیتال

  دوشنبه، 11 اسفند 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
بررسی انواع سفارش در بازار ارزهای دیجیتال
با توجه به تمایل روزافزون افراد به خرید و فروش و استفاده از ارزهای دیجیتال جهت کسب سود و درآمد از این حوزه، شناخت صرافی‌هایی که با استفاده از آنها می‌توان به خرید و فروش این ارزها پرداخت، الزامی است. علاوه بر این، اگر فردی هستید که قصد فعالیت جدی در این حوزه را دارید، باید با انواع سفارش موجود در این بازارها آشنایی داشته باشید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در این مقاله می خواهیم درباره انواع سفارش (Order Types) در بازارهای مالی صحبت کنیم. انواع سفارش ویژگی هایی جذابی هستند که به یک معامله گر قدرت مانور خوبی در مدیریت سرمایه و پیاده سازی استراتژی های مختلف می دهند و در نتیجه کسب سود را برای آن ها راحت تر و البته به صورت حرفه ای تر میسر می سازند.

آشنایی با انواع سفارش ، تنها یکی از معیارهای موفقیت در این بازار است و هیچ تکنیک یا ابزاری به تنهایی نمی تواند کافی باشد. پس با افزایش دانش خود در سایر زمینه ها، احتمال کسب سود و درآمد دلخواهتان را بیشتر کنید.

به کمک انواع سفارش ، یک شخص می تواند روی سفارش خرید یا فروشی که در بازار ثبت کرده، کنترل داشته باشد. همچنین به کمک آن ها، می توان هنگام خرید و فروش یک سهم یا کالا یا واحد پولی، چندین دستورالعمل و شرط متفاوت را در قالب یک دستورالعمل در سیستم ثبت کرد.

در زمان معامله رمز ارزها و یا سایر دارایی ها در یک صرافی، تمام سفارشات به یکی از انواع سفارش تبدیل می شوند تا مشخص شود هر سفارش قرار است در چه زمانی و چگونه پردازش شود؛ نکته مهم تر این که از این طریق می توان برای سفارش ها دستورالعمل های خاصی تعریف کرد و شرایط معامله را گسترش داد؛ ولی انواع سفارش ، بیشتر با هدف کنترل زمان بندی معامله استفاده می شود.

مقایسه سفارش مارکت (Market) و سفارش لیمیت (Limit)

سفارش مارکت به این شکل است که شما قصد دارید یک رمزارز را به صورت فوری و با قیمت فعلی بازار خریداری نمایید. فرض کنید در حال حاضر قیمت بیت کوین 35000 دلار است و شما موافقید که 2 بیت کوین را با مبلغ 70000 دلار خریداری کنید و نمی خواهید منتظر بمانید تا قیمت این ارز دیجیتال به سطوح پایین تری برسد. برای این کار باید از میان انواع سفارش موجود، سفارش مارکت را انتخاب کنید.

حال باید ببینید که چه کسی می خواهد بیت کوین های خود را با قیمت 35000 دلار بفروشد. برای این کار صرافی مورد نظر شما در میان لیست سفارشات به جست وجوی سفارشی برای پر کردن سفارش مارکت شما می پردازد.

فرض کنید در میان لیست سفارشات، فردی قصد فروش 2 بیت کوین با قیمت 70000 دلار را دارد. در این صورت، صرافی سفارشات دو طرف را با هم تطبیق می دهد و سپس سفارش هر دو طرف انجام می شود.

در این فرآیند، شما سفارشی را به لیست سفارشات اضافه نکرده اید ولی باعث شده اید که یکی از سفارشات دوباره از لیست سفارشات موجود حذف شود. با توجه به اینکه با این کار مقداری از حجم نقدینگی صرافی را کاهش داده اید و سفارشی را از لیست سفارشات حذف کرده اید، یک فرد سفارش بردار (Taker) به شمار می آیید و باید کارمزد Taker را پرداخت نمایید. طرف دیگر در معامله مذکور یک فرد سفارش گذار (Maker) است و با اضافه کردن سفارش خود به لیست سفارشات، مقداری نقدینگی به صرافی اضافه کرده است، بنابراین کارمزد Maker را پرداخت خواهد کرد.

با توجه به اینکه افراد سفارش گذار، مقداری نقدینگی به صرافی اضافه می کنند، کارمزد کمتری پرداخت می کنند (کارمزدهای Maker از کارمزدهای Taker کمتر خواهد بود).

پس در صورتی که قصد دارید معاملۀ خود را به صورت فوری و لحظه ای و با بهترین قیمت موجود در لیست سفارشات انجام دهید، از میان انواع سفارش، روش مارکت را انتخاب کنید. اما در صورتی که برای انجام سفارش خود عجله ای ندارید و می خواهید بعد از رسیدن نمودار قیمت به محدودۀ مورد نظر شما، سفارشتان انجام شود، می توانید از روش لیمیت استفاده کنید. در روش لیمیت علاوه بر اینکه رمزارز مورد نظر خود را با قیمت مدنظر خود تهیه می کنید، با توجه به اینکه با ثبت سفارش خود مقداری نقدینگی به صرافی اضافه کرده اید، کارمزد کمتری نیز پرداخت خواهید کرد.

انواع سفارش رایج و پرکاربرد در بازار ارز دیجیتال

ساده ترین نوع سفارش در میان انواع سفارشات موجود، خرید و فروش با استفاده از روش مارکت و لیمیت است. اما اگر قصد دارید که در این حوزه به صورت حرفه ای تر فعالیت کنید، برای کسب سود بیشتر و مدیریت و جلوگیری از ضررهای احتمالی بهتر است با دیگر انواع سفارش رایج و پرکاربرد آشنا شوید. در ادامه به بررسی برخی از این روش ها می پردازیم.

سفارش استاپ لاس (Stop loss)

برای جلوگیری از ضررهای احتمالی و تعیین حد ضرر، از میان انواع سفارش می توانید از سفارش استاپ لاس استفاده نمایید. در سفارش استاپ لاس کافی است یک سطح قیمتی را به عنوان حد ضرر یا استاپ برای خود مشخص کنید. بعد از ثبت این سفارش، زمانی که نمودار قیمت به محدودۀ موردنظر و قیمت استاپ شما برسد، سفارش خرید یا فروشی با قیمت لحظه ای بازار برایتان انجام می شود. به عبارت دیگر بعد از فعال شدن نقطۀ استاپ شما، یک سفارش مارکت برای خرید یا فروش رمزارز مورد نظر شما صورت می گیرد.

سفارش استاپ لیمیت (Stop limit)

یکی دیگر از روش هایی که در میان انواع سفارشات می توانید برای مدیریت بهتر خرید یا فروش خود از آن استفاده کنید، سفارش استاپ لیمیت است.

تنها تفاوتی که این روش با روش استاپ لاس دارد این است که بعد از فعال شدن نقطۀ استاپ، به جای انجام سفارش خرید یا فروش رمزارز مورد نظر شما با قیمت لحظه ای بازار و با استفاده از روش مارکت، سفارش شما با قیمت مشخص شده و با استفاده از روش لیمیت صورت می گیرد.

بنابراین در این روش شما باید قیمت استاپ و قیمت لیمیت را تعیین کنید. فرض کنید در حال حاضر قیمت بیت کوین 10 هزار دلار است و شما می خواهید سفارش فروشی را با استفاده از روش استاپ لیمیت ثبت کنید. به همین دلیل سفارشی را با قیمت استاپ 9850 و قیمت لیمیت 9800 دلار ثبت می نمایید. با ثبت این سفارش، تعیین کرده اید که بعد از رسیدن قیمت بیت کوین به عدد 9850 دلار، سفارش فروشی با قیمت 9800 دلار برای شما در لیست سفارشات ثبت شود.

سفارش OCO (One Cancels The Other)

یکی دیگر از انواع سفارش در معاملات، سفارش OCO است. این سفارش یک سفارش شرطی است و به کاربران این امکان را می دهد که بتوانند به طور هم زمان از دو سفارش لیمیت و استاپ لیمیت استفاده کنند. در این سفارش اگر یکی از سفارشات انجام شود یا اگر یکی از آنها از طرف شما لغو شود، سفارش دیگر نیز غیرفعال خواهد شد.

فرض کنید قیمت بیت کوین 10 هزار دلار است. شما می توانید با استفاده از سفارش OCO به طور هم زمان یک سفارش فروش در قیمت 9900 دلار و یک سفارش فروش در قیمت 11 هزار دلار ثبت نمایید. به محض اینکه یکی از این دو سفارش فعال شوند، سفارش دیگر لغو خواهد شد.

سفارشات دارای اجبار زمانی (Time in force)

استفاده از روش هایی که در این دسته بندی قرار می گیرند، محدودیت زمانی یا انقضا دارند. در این روش ها می توانید برای سفارشات خود و بسته شدن آنها، شرایط و محدودیت هایی ایجاد نمایید.

یکی از این روش ها GTC (Good Till Canceled) نام دارد. در این روش تا زمانی که یک پوزیشن معاملاتی به طور کامل تکمیل و انجام نشود یا اینکه از طرف شما لغو نگردد، سفارش مورد نظر به صورت باز و فعال باقی می ماند.

یکی دیگر از انواع سفارش موجود در این دسته بندی، سفارش IOC (Immediate Or Cancel) است. در این سفارش، فرد سفارش گذار تعیین می کند که اگر امکان تکمیل و انجام سفارش در همان لحظه وجود دارد، سفارش ثبت شود و در غیر این صورت سفارش کنسل خواهد شد.

سفارش FOK (Fill Or Kill) سفارش دیگری از این دسته بندی است که در آن اگر امکان انجام سفارش به طور کامل وجود داشته باشد، سفارش ثبت می شود و در غیر این صورت سفارش مورد نظر کنسل خواهد شد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (140 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (85 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (76 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (47 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (32 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (30 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (28 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (28 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت شاهکار و زیبای یک شاطر خوش ذوق برای تبلیغ نانوایی‌اش با آرد/ هنرمند واقعی فقط خودت+ویدیو حرکت تحسین برانگیز الهام پاوه نژاد در حمل تابوت مادرش تا محل دفن برای پر کردن جای خالی برادر نداشته اش+عکس/ آفرین به غیرتت خوانندگی غش آور احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت به زبان محلی با اصرار شهاب حسینی/ فقط خنده هاش😂+ویدئو خلاقیت خنده دار اُوستا بنّا با طراحی نمای خانه اش حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 روزمرگی های پر دردسر ولی قشنگ ستاره سادات قطبی با پسر کوچولوهاش/ راسته میگن بچه شیرینی زندگیه+ویدیو دیس غذای محمود احمدی نژاد در خانه اش با فرش ماشینی و پشتی/ ظروف غذاش از چینی های قدیمیه +عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی جملات قصار خنده دار جواد خیابانی ملقب به جواد بلا به بهنام تشکر، نیمای سریال ساختمان پزشکان+فیلم ایده خلاقانه پدر خوش فکر در تاب دادن دخترش از راه دور در تاریخ ثبت شد+عکس/ مغز نیست که گنجینه افکار نابه😂 رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی هومن حاجی عبداللهی، رحمت سریال پایتخت درکنار همسر کم سن و سالش/ مبارکا باشه+عکس خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار در ساخت الاکلنگ برای گچ کاری/ دکترای افتخاری حق توئه+ فیلم خلاقیت منحصربفرد شهرداری در محافظت از درخت با نصب المان نوستالژی+عکس/ آدم از اینهمه هوش و ذکاوت حظ میکنه👌 صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 حیاط باصفا و دلباز خانه شیدا یوسفی، دختر بزرگ نورالدین خانزاده در نون خ/ خونه نگو باغ بگو!+عکس نگاهی به آخرین جشن تولد ساده و بدون تجملات هاشمی رفسنجانی با حضور همسرش+ عکس/ روحشون شاد ترکی حرف زدن زیبا و باحال المیرا شریفی مقدم و رامبد جوان در حضور همسرش/ چقدر خوب صحبت کردن+ویدیو حضور آشنایان و ورزشکاران در مراسم عروسی میلاد محمدی با رونمایی از تیپ شیک آقای داماد+عکس/ از ووریا غفوری تا برادرش... طراحی منحصربفرد یک معمار در طراحی خانه با الهام از پاندا+عکس/ از چیدمان بینظیر بالکن تا مبلمان چشم نواز عکس زیبای مژده لواسانی و پدر وکیلش در روز خاص و افتخارآفرین زندگی خانم مجری/ میز پر از هدیه است+عکس کتاب های روانشناسی معروف که باید خواند نگاهی به تاج گل عروس زیبا و دسته گل شیک و متفاوت همسر نچرال و باکلاس سام درخشانی+عکس چگونه بیمه مناسب خودروی خود را خریداری کنیم؟ مقایسه هتل درویشی با الماس 2، کدام بهتر است؟ مداحی دیده نشده مرتضی پاشایی برای امام حسین در ماه محرم در خیابان+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی میز صبحانه ساده و رژیمی همسر شاهرخ استخری با خوراکی های سالم و مقوی/ چقدر خوب به خودش و بچه هاش میرسه😍+عکس مقایسه موکت تایل و موکت رولی برای فضاهای مختلف ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! حضور بازیگران در منزل نسرین مقانلو برای تسلیت بابت فوت پدرشون؛ فریبا کوثری ،سالار عقیلی و...+ویدئو روایت فوق خنده دار حامد آهنگی از معادل سازی لغات انگلیسی به فارسی+ویدیو/ دیگه کراوات نمیخرم چون احساس میکنم معادلش فحشه😂 (عکس) رهبر معظم انقلاب زیر سایه درخت چنار پیر حیاط خانه پدریشان/چه با صلابت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ پسر بزرگ و رشید ثریا قاسمی، خانم گل سریال گیلدخت +عکس/ باورتون میشه همچین پسر بزرگی داشته باشه؟ حضور جالب علی دایی در خانه یک عکاس ورزشی و دیدار با مادر 98 ساله او+عکس خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی وان حمام به شکل سنگ های قیمتی/ مغزو باید طلا گرفت +عکس رونمایی از تصویر پدر زن متشخص همایون شجریان/ خداوکیلی سحر دولتشاهی چه بابای لارجی داره😍 مهر و تسبیح و قرآن هدیه به سرمربی تازه مسلمان شده‌ی تیم سپاهان+عکس مراسم سالگرد ازدواج عاشقانه مرضیه جوان سریال دلدادگان/ چیدمان شیک میز با گل های رز پرَپَر شده+عکس مداحی موذن زاده اردبیلی در سخت ترین روز علی دایی ستاره سابق فوتبال/ اردت آقای فوتبالیست به اهل بیت مثال زدنی ست+ فیلم نگاهی به دکوراسیون اروپایی و شیک خانه لوکس و مجلل هانده ارچل/ عجب خونه زندگی خاص و منحصر به فردی+عکس
تیتر امروز   
بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد به بهانه اکران مست عشق، نگاهی به شهاب حسینی و عاشقانه‌ترین نقش‌هایش؛ سفری در میان عشق‌های ماندگار! رازهای نقاشی مرگ سقراط در موزه متروپلیتن نیویورک اختلاف شیرین امام خمینی(ره) و همسرشان در نام‌گذاری فرزندان ترفند باورنکردنی پزشکان روم باستان برای برگرداندن ضربان قلب به بدن بیمار/ عجیب ولی واقعی! کف قیمت دلار کجاست؟ مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد/ تغییر ظرفیت‌های پذیرش ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند/ ناشر عذرخواهی کرد جزئیات افزایش 10 میلیون تومانی وام بازنشستگان + مبلغ اقساط عکس دیده نشده از زنی که در ترور شهید صیاد شیرازی نقش اصلی را داشت/سرنوشت معاون رجوی چه شد؟؟
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده