باید و نبایدهای ازدواج با زنی که بچه دارد !

  شنبه، 15 آذر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
باید و نبایدهای ازدواج با زنی که بچه دارد !
همه مادران علاقه ای به یافتن پدر برای فرزند خود ندارند. اما برخی دیگر به دنبال رابطه ای هستند که در آن خانواده خوبی برای خود و فرزندشان بسازند. برای ازدواج با زن بچه دار باید به مسئله پدرخواندگی و رابطه خود با فرزندان او فکر کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، ازدواج با زنان مطلقه دارای مزایا و معایبی است که پیش از ازدواج و جدی شدن رابطه باید به آن ها را به خوبی بررسی کرد. هر ازدواجی نیاز به دقت و ریزبینی زیادی دارد، ازدواج با زن مطلقه نیز همانند سایر ازدواج ها ممکن است نتیجه خوبی داشته باشد. اما باز هم بهتر است قبل از ازدواج با زن مطلقه نکاتی را بدانید و رعایت کنید تا از مشکلات احتمالی بعدی پیشگیری شود. سن و تجربه دو بحث کاملا متفاوت هستند. یک خانم مطلقه ممکن است سنش از یک دختر مجرد کمتر باشد ولی تجربه ای که از زندگی قبلی خود به دست آورده او را بسیار پخته تر کرده باشد. معمولا زنان مطلقه در زندگی واقع بین تر از دختران مجرد هستند و زندگی جدید خود را محکم تر از دختران مجرد شروع می کنند. زنان مطلقه از مسئولیت های ازدواج و شرایط بعد از آن آگاهی دارند، پس با نگاهی کورکورانه وارد ازدواج دوم نمی شوند.

با توجه به برخی تفاوت های زنان مطلقه با دختران مجرد، ممکن است مردان علاقه بیشتری به ازدواج با زنان ملطقه داشته باشند. اما برای داشتن یک ازدواج موفق باید عوامل بیشتری را در نظر بگیرد.

مسائل مهمی که باید برای ازدواج با زن بچه دار در نظر بگیرید:

بچه ها همیشه در اولویت هستند:

هر کسی که تمایل به ازدواج با یک زن بچه دار دارد، باید بداند که بچه های این فرد همیشه در اولویت هستند. به عنوان مادر، زن وظیفه دارد که از تامین نیازهای فرزندان خود اطمینان حاصل کند. هر چند کودکان اولویت دارند، اما به این معنی نیست که زن نمی تواند و نمی خواهد در یک رابطه باشد، بلکه نیازهای فرزندانش پیش از نیازهای رابطه اش برطرف خواهند شد. هر کسی که به دنبال چنین رابطه ای است باید تصمیم بگیرد که آیا می تواند با چنین چیزی زندگی کند یا خیر.

شاید به زودی با بچه ها ملاقات نکنید:

زمان آشنایی شما با فرزندان همسر آینده تان در هر رابطه ای متفاوت خواهد بود. بسته به رابطه، برخی از زنان فرزند خود را بلافاصله به مردی که با او آشنا شده اند معرفی می کنند و برخی دیگر صبر می کنند تا دوام و ثبات رابطه را ارزیابی کنند. زمان ملاقات با بچه ها باید از سوی مادر مطرح شود.

احتمالا همچنان با همسر سابقش در ارتباط است:

مگر آنکه همسر سابقش فوت شده باشد، احتمال حضور پدر بچه ها در زندگی شما زیاد است. زمانی که دو نفر فرزند مشترکی دارند، مسائل زیادی در رابطه با فرزند وجود دارد که باید با هم حل کنند. این به معنی وجود رابطه عاطفی میان این دو نیست. با این حال، او هنوز هم با همسر سابقش در مورد مسائلی مانند مدرسه بچه ها، مسائل تربیتی و مالی آنها در ارتباط است. اگر به دنبال ازدواج با زن بچه دار هستید، باید تحمل دیدن سایه همسر سابق او را در زندگی خود داشته باشید.

قبول مسئولیت پدرخواندگی:

همه مادران علاقه ای به یافتن پدر برای فرزند خود ندارند. اما برخی دیگر به دنبال رابطه ای هستند که در آن خانواده خوبی برای خود و فرزندشان بسازند. برای ازدواج با زن بچه دار باید به مسئله پدرخواندگی و رابطه خود با فرزندان او فکر کنید. آیا آمادگی پدر بودن از روز اول ازدواج را دارید؟ آیا می توانید با کودکان رابطه خوبی برقرار کنید؟ آیا به طور خاص به فرزند/ان او علاقه دارید؟

فرزندان او چه حسی نسبت به شما دارند؟

برای ازدواج با زن بچه دار باید سن، جنسیت، شخصیت و رفتار فرزندان همسر آینده خود را ارزیابی کنید. شاید حتی بتوان گفت شناخت فرزندان او، مهمتر از شناخت همسر آینده تان باشد. احساس بچه/ها نسبت به شما چیست؟ آیا حاضر به پذیرش شما در خانواده هست؟ اگر تصور می کنید پس از ازدواج می توانید رابطه خوبی با فرزندان همسرتان داشته باشید، بهتر است بدانید حتی اگر این ممکن باشد مسیر بسیار سختی پیش روی شماست. پس بهتر است پیش از ازدواج برای ایجاد رابطه خوب با فرزندان همسرتان تلاش کنید. برای این کار می توانید از یک مشاور کمک بگیرید. اگر پس از تلاش های کافی، باز هم نتوانستید همکاری و علاقه فرزند را به خود جلب کنید، بهتر است از فکر ازدواج با زن بچه دار بیرون بیایید چرا که در آینده زندگی شما تحت تاثیر وجود او قرار می گیرد.

ادای پدر بودن را درنیاورید:

باور کنید یا نه، بسیاری از افرادی که خواهان ازدواج با زن بچه دار هستند، در زمان ملاقات فرزندان او ادای پدر بودن را درمی آورند. این یکی از اشتباهات بزرگی است که می توانید مرتکب شوید. ازدواج با زن بچه دار از شما پدر نمی سازد. هر چند شما پدرخوانده فرزندان او محسوب می شوید، اما در هر حال نقش شما با پدر واقعی آنها متفاوت است.

تلاش برای تقلید مصنوعی نقش پدر، مشکلاتی در نزدیک شدن شما به کودکان ایجاد می کند. کودکان به طور ذاتی حس غریبه ها را به خود می فهمند، به خصوص اگر این فرد قرار باشد وارد خانواده شود. به جای آنکه مانند پدرش رفتار کنید، کافی است برای او مانند دوست باشید.

آیا خودتان هم فرزندی می خواهید؟

شما چند فرزند می خواهید؟ شاید همسرتان به تعداد دلخواهش بچه به دنیا آورده است و دیگر فرزندی نمی خواهد. بنابراین، اگر شما هم فرزند مشترکی از او بخواهید دچار مشکل خواهید شد. بهتر است در مورد تعداد فرزندان مشترک و زمان بچه دار شدن، قبل از ازدواج توافق کنید. به خاطر گرمای اولیه رابطه، از خواسته های خود نگذرید. این خواسته ها در طول زندگی دوباره زنده خواهند شد و اگر از آنها گذشته باشید، جلب موافقت همسرتان دشوارتر خواهد بود.

توانایی مدیریت مشکلات را دارید؟

حتما می دانید که ازدواج با زن بچه دار با مشکلات زیادی همراه است. توقعات همسرتان نسبت به رفتار با بچه هایش و مسئولیت هایی که در زندگی روی دوش شما می افتد مشکل دیگری است که هرگز نباید از آن چشم پوشی کنید. احتمالا راضی کردن خانواده تان یک مشکل جدی خواهد بود. نگاه جامعه به ازدواج شما مشکل دیگری است که با آن رو به رو خواهید شد. طعنه، کنایه، تحقیر، تهدید، تمسخر، قضاوت نابه جا و عدم حمایت دیگران، شاید آن قدر توان فرسا باشد که به مرور شما را از پای درآورد. بنابراین، بهتر است پیش از ازدواج رضایت خانواده و اطرافیان خود را جلب کنید، در غیر این صورت مشکلات زیادی پیش روی شماست که باید توان مدیریت آنها را داشته باشید. آیا می توانید به تنهایی با مشکلات زیادی که قبل و بعد از ازدواج انتظار شما را می گشد دست و پنجه نرم کنید؟

آیا ازدواج با زن بچه دار تصمیم درستی برای شماست؟

هیچ پاسخ ثابت و روشنی برای همه افراد وجود ندارد. تصمیم با شماست، اما در این مورد باید با آگاهی و دقت بیشتری تصمیم گیری کنید. گاهی جمله «کودکان در اولویت هستند» با بار منفی همراه می شود و به عنوان مانعی برای ازدواج تلقی می شود. تصمیم یک زن برای اولویت بخشیدن به فرزندانش، نشان دهنده مسئولیت پذیری و شخصیت اوست.

در واقع، اگر زنی با این شرایط فرزندانش را نادیده می گیرد تا با شما باشد، نشانه خطر است. رفتار وی در قبال مسئولیت هایش نشان دهنده شخصیت فردی اوست. مادران مجرد همواره باید فرزندان خود را در اولویت بدانند.

اگر نشانه های زیر را در خود می بینید، هرگز به دنبال ازدواج با زن بچه دار نباشید:

  • از بچه ها، به خصوص فرزندان او، متنفر هستید.
  • حاضر به قبول مسئولیت مالی و عاطفی فرزندان کس دیگری نیستید.
  • توان مبارزه با دید خانواده و جامعه را نسبت به ازدواج خود ندارید.
  • حسادت در شما نفوذ زیادی دارد.
  • قصد دارید پس از ازدواج فرزندان همسرتان را از او دور کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (499 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان