باید و نبایدهای ازدواج مجدد بعد از فوت همسر

  چهارشنبه، 26 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
باید و نبایدهای ازدواج مجدد بعد از فوت همسر
ترجیحا قبل از اقدام به ازدواج مجدد بعد از فوت همسر همه جوانب را بررسی کنید و با مشورت گرفتن و مشاوره ازدواج با اطمینان بیشتری تصمیم گیری نمایید .

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،زندگی شرایط سخت و دشواری را برای زنانی که به دلایل مختلف همسران خود را از دست داده اند ایجاد می کند. این زنان ناچار می شوند با داشتن فرزند به تنهایی زندگی را سرپرستی نمایند. به این علت نه تنها دچار اختلالات روحی مثل اضطراب و افسردگی می شوند بلکه نبودن کار مناسب و ازدواج نکردن باعث آسیب و مشکلات زیادی برای آنها می شود. استرس های شدید و اختلالات بیمارگونه در آنان به وجود می آید به این علت ازدواج این دسته از زنان در صورتی که براساس شناخت و رعایت اصول انجام شود پسندیده است.

بهترین زمان برای ازدواج مجدد بعد از فوت همسر

این مساله بسیار حائز اهمیت است که شما زمان مناسبی را برای ازدواج مجدد انتخاب کنید. فوت همسر، به خصوص مرگ ناگهانی او ضربه عاطفی شدیدی را به افراد وارد می کند. به همین خاطر شما به بازه زمانی 6 تا 12 ماه نیاز دارید تا بتوانید هیجانات خود را مدیریت کرده و با تغییرات ایجاد شده در زندگی تان سازگار شوید.

برای آن که بفهمید آیا زمان مناسب برای ازدواج فرا رسیده یا خیر حتما قبل از گرفتن این تصمیم، شرایط روانی خود را بررسی کنید. بسیاری از افراد ممکن است سال ها در سوگ باقی بمانند و به شرایط روانی پیش از فوت همسرشان بازنگردند. اگر شما نیز این شرایط را تجربه می کنید باید بدانید که این وضعیت روانی زنگ خطری برای شماست؛ چرا که می تواند به تصمیم گیری های هیجانی و نادرستی منجر شود.

پس اگر احساس می کنید که هنوز به وضعیت روحی و روانی باثباتی دست پیدا نکرده اید و از احساساتی نظیر غم و اندوه شدید یا احساس گناه رنج می برید، حتما قبل از ازدواج برای بهبود وضعیت خود مشاوره روانشناسی دریافت کنید. فوت همسر ضربه سختی است که به انسان وارد می شود پس کمک گرفتن از روانشاس برای بازگشت به شرایط عادی ضروری است.

انتخاب درست در ازدواج بعد از فوت همسر

مسلما مواجه شما با مرگ همسرتان، آسیب پذیری روانی شما را افزایش می دهد. برای این که در ازدواج مجدد خود دچار ضربه و شکست نشوید باید به یک سری نکات توجه کنید:

1. در مورد شرایط خود به روشنی صحبت کنید

هنگامی که تصمیم به ازدواج دوباره می گیرید، بسیار اهمیت دارد که در مورد شرایطتان به طور واضح و روشن با همسر آینده خود صحبت کنید. بسیار مهم است که او درک متقابلی از وضعیت شما داشته باشد.

ممکن است پس از ازدواج بخواهید بر سر مزار همسر سابقتان بروید و یا در مراسماتی مثل سالگرد او شرکت کنید. اینکه شریک آیندۀ شما می تواند در این زمینه پذیرش و درک درستی از وضعیتتان داشته باشد یا خیر، در کیفیت زندگی مشترک شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

2. ازدواج بعد از فوت همسر | شرایط فرزندان را در نظر بگیرید

اگر از همسر فوت شده خود فرزند یا فرزندانی دارید، ضروری است که آن ها را نیز از نظر روانی برای این رویداد آماده کنید. بسیار مهم است که شریک آینده شما خصوصیاتی داشته باشد که بتواند ارتباط خوبی با فرزندانتان برقرار کند.

البته این مساله قابل درک است که بسیاری از فرزندان صرف نظر از ویژگی های کسی که قرار است در جایگاه پدر یا مادر فوت شده آن ها قرار بگیرد، نسبت به زندگی با والدین ناتنی احساس خوبی ندارند و پذیرش کمی از خود نشان می دهند.

در واقع این واکنش ها به خاطر تعلق خاطری است که آن ها به والد از دست رفته شان دارند. اما شما باید به فرزندتان نشان دهید که او را درک کرده و برای احساساتش ارزش قائل هستید.

3. برای خود حد و مرز تعیین کنید

اگر ازدواج مجدد شما دائما حول و محور زندگی قبلی تان بچرخد، مسلما شریک زندگیتان را آزار خواهد داد. این که هرگز همسر مرحوم تان را فراموش نخواهید کرد، نباید باعث شود تا شریک جدید زندگیتان را نادیده بگیرید یا رفتارهایی نظیر مقایسه کردن او با همسر قبلیتان را انجام دهید.

این رفتارها باعث رنجش همسرتان شده و ممکن است نوعی بی احترامی به او تلقی شود. پس تلاش کنید تا برای خود و احساساتتان حد و مرزی قائل شوید.

سخن آخر

به طور کلی برای اینکه ازدواج مجدد شما از یک تصمیم درست نشات بگیرد و به رابطه ای رضایت بخش منجر شود، باید بتوانید شرایطی را که برایتان ایجاد شده به خوبی مدیریت کنید.

آسیب های هیجانی، فشارهای اقتصادی، یا فشار دیگران برای اینکه ازدواج مجدد داشته باشید، می تواند به مسیر نادرست و انتخاب غلطی منجر شود که عواقب آن آسیب های بیشتری برای شما به بار بیاورد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (531 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان