دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

بایکنان زن تیم ملی اسپانیا به تیم ملی برنمی گردند / تداوم اعتصاب بخاطر تجاوز به کاپیتان 

یکشنبه، 26 شهریور 1402
کد خبر: 356477
ساعدنیوز: بعد از اقدام هنجار شکننانه رئیس فدراسیون فوتبال زنان اسپانیا در مراسم اهدای جام جهانی به تیم فوتبال زنان این کشور و بوسیدن کاپیتان این تیم، اعتصاب بازیکنان همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فوتبال 360، تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا ماه گذشته با گذر از سد غول‌های فوتبال جهان در تنها سومین حضور خود در جام جهانی موفق به تاجگذاری شد تا فتح‌الفتوح تاریخی شاگردان خورخه ویلدا به فهرست افتخارات فوتبالی ماتادورها اضافه شود. با این حال زنان و مردان اسپانیایی‌ فرصت چندانی برای جشن گرفتن این موفقیت به یاد ماندنی پیدا نکردند چرا که اقدام احمقانه لوییس روبیالس، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اسپانیا در مراسم اهدای مدال و مقاومت قلدرمآبانه او در مقابل فشار برای استعفا، کام همه را تلخ کرد و به تعبیر رئیس موقت فدراسیون به آبرو و اعتبار فوتبال اسپانیا ضربه زد.

فشارها البته بالاخره نتیجه داد و تغییرات مهمی در قله مدیریت فدراسیون فوتبال اسپانیا ایجاد شد اما این تغییرات از دید بازیکنان ملی‌پوش هنوز کافی نیست و آنها فعلاً قصد اتمام اعتصاب را ندارند.

روبیالس زیر تیغ هجمه

هفته گذشته فیفا حکم به تعلیق موقت روبیالس داد و رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اسپانیا عملاً جایگاه خود را از دست داد‌. مقاومت او بعد از حکم فیفا دیری نپایید و آقای رئیس تنها 2 هفته بعد از سخنرانی خبرسازِ «استعفا نمی‌دهم، نمی‌دهم، نمی‌دهم» مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد. نخستین اقدام رئیس جدید بیانیه عذرخواهی از حوادث رخ داده و اخراج خورخه ویلدا بود؛ سرمربی تیم ملی که در آن سخنرانی روبیالس را ایستاده تشویق کرد.

اعتصاب ادامه دارد

روبیالس حالا با اقدامات مسئولان قضایی کشورش روبه رو خواهد شد و به کلی از صحنه فوتبال اسپانیا کنار رفته. سرمربی تیم ملی که ارتباط خوبی با بازیکنان نداشت هم رفته اما ستاره‌های قهرمان جهان خواهان تغییراتی بیش از این هستند. مونتسرات تومه، سرمربی جدید تیم ملی قرار بود امروز نخستین ترکیب خود را به اردو دعوت کند اما حالا خبر رسیده اعتصاب جمعی بازیکنان همچنان ادامه دارد. او باید بین دعوت بازیکنان اعتصاب‌کننده یا فراخوانی یک تیم کاملاً متفاوت برای رقابت‌های پیش روی لیگ ملت‌های اروپا دست به انتخاب بزند. اسپانیا در نخستین روزهای پائیز در چارچوب این رقابت‌ها به مصاف سوئد و سوئیس خواهد رفت. 23 بازیکن اصلی ترکیب تیم قهرمان جهان چند روز بعد از خوشحالی حاشیه‌ساز روبیالس تصمیم به اعتصاب گرفتند و اصلاحات گسترده و تغییر در ساختار رهبری تیم را خواسته اصلی خود اعلام کردند. بعد از خروج روبیالس و ویلدا خیلی‌ها انتظار داشتند بازیکنان دست از اعتصاب بردارند اما ستاره‌ها همچنان قصد پوشیدن پیراهن لاروخا را ندارند؛ تا زمانی که «تغییرات ساختاری واقعی به تداوم رشد تیم ملی کمک کند.»

خاطره اعتصاب پیشین

سال گذشته هم 15 بازیکن تیم ملی اسپانیا دست به عصیان و شورش زدند و ضمن درخواست «سرمربیگری حرفه‌ای‌تر» از ویلدا، از تیم ملی کناره گرفتند. فدراسیون تحت ریاست روبیالس با قدرت پشت سر ویلدا ایستاد و بعد از فروکش کردن شعله اعتراضات، تنها 3 نفر از بازیکنان اعتصاب‌کننده به ترکیب تیم ملی اسپانیا، حاضر در جام جهانی 2023 دعوت شدند. آن اعتراضات البته در مجموع به نفع تیم ملی تمام شد. کادر اعزامی به اقیانوسیه به 60 نفر افزایش یافت، تیم با پرواز چارتر عازم استرالیا و نیوزیلند شد و هواداران برای به همراه بردن خانواده خود کمک‌هزینه دریافتی جداگانه به دست آوردند. همچنین فرصت زمانی دیدار با فرزندان در اختیار مادران فوتبالیست قرار گرفت. الکسیا پوتیاس، ستاره بارسلونا که چند روز پیش برای دریافت نشان افتخار کاتالونیا به پارلمان این ایالت جدایی‌طلب رفته بود در سخنان خود اعلام کرد «ما خواهان تغییر هستیم. به گونه‌ای که هیچ زنی، در داخل یا خارج از زمین فوتبال، هرگز در موقعیت‌های توأم با تحقیر، بی‌احترامی و آزار قرار نگیرد.»


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی