دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

حوادث /

بازداشت زن و شوهر بی آبرو / در مشهد غوغا به پا کردند 

پنجشنبه، 04 شهریور 1400
کد خبر: 164641
ساعد نیوز : متهمان تحت پیگرد که برای فصل جدیدی از جرائم خودشان به مشهد آمده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از رکنا، سرقت های زن و شوهری برای بساط دود آنها را گرفتار کرد. این زوج بی آبرو شهر را به هم ریخته بودند.

برای چند روز مغازه های بازارهای اطراف مشهد را زیر نظر گرفتند. درست زمانی که صدای اذان شنیده می شد، صاحبان مغازه بدون توجه به مسائل امنیتی فروشگاه خود را رها کرده و با قرار دادن یک مانکن یا مانعی ناچیز مغازه را به امان خودش رها کرده و می رفتند.

زن و مرد اما نقشه خود را درست آن زمانی عملی ساختند که همه چیز برای سرقت مهیا بود. مرد جوان کشیک می داد و زن هم پا به میدانی می گذاشت که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در دسترسش بود. گاهی گذرشان به لباس فروشی می خورد و گاهی هم زعفران و زرشک.

به گزارش رکنا، همه چیز در یک چشم برهم زدن اتفاق می افتاد و آن ها سریع محل را ترک می کردند. تا صاحب مغازه بیاید و بخواهد سر از کار این سارقان در بیاورد آن ها از محل دور شده و دیگر به آن مکان بازنمی گشتند.

درگیری با مأموران حراست بازار مرکزی

گزارش های این سرقت ها به همراه فیلم های ضبط شده که نشان می داد سارقان زن و مردی جوان هستند در اختیار مأموران انتظامی قرار گرفته بود که در پی اعلام گزارش های چند مغازه دار قدم به صحنه جرم گذاشته بودند.

مأموران دایره تجسس کلانتری شیرازی مشهد که مسئولیت رسیدگی به این سرقت های سریالی را بر عهده گرفته بودند، تحقیقات خود را برای دستگیری این افراد آغاز کردند.

در حالی بررسی این پرونده ادامه داشت که شامگاه دوشنبه خبر درگیری با مردی سارق در بازار مرکزی از سوی مأموران حراست این مجموعه تجاری مشهد به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام و مأموران گشتی کلانتری شیرازی به محل اعزام شدند.

متهم که مردی 40 ساله است به چنگ مأموران حراست افتاده بود. یکی از مأموران در حالی او را دستگیر کرده بود که متهم به همراه همدستش در حال دستبرد به یک مغازه لباس فروشی در بازار بود.

مأمور حراست این مجموعه تجاری در هسته مرکزی مشهد مدعی بود که متهم با او درگیر شده تا زمینه فرار همدستش را فراهم کند که سارق به دام افتاده ادعای این فرد را کذب دانست و به پلیس گفت مسافر و پرونده اش هم عاری از جرم است.

سارق بی هویت

متهم به همراه چند تن از شاهدان ماجرا به کلانتری شیرازی منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت. تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران به سرنخی دست یافتند که نشان می داد مشخصات ظاهری مرد جوان با سارق تحت تعقیبی که چندی پیش تصاویری از او و همدستش به دست مأموران افتاده بود، برابری دارد.

مستندات موجود دیوار انکارهای متهم را فرو ریخت و او به ناچار به جرمش اعتراف کرد. متهم در اظهارات اولیه خود مدعی شد که او و همسرش به تازگی از شهر اصفهان به مشهد آمده است. این فرد با همدستی همسرش در زمان اذان به بازار رفته و به مغازه هایی که صاحبانشان برای انجام فریضه نماز واحد صنفی خود را ترک کرده و در ورودی مغازه خود را قفل نکرده اند، دستبرد زده اند.

مرد جوان اعتراف کرد که او بیرون از مغازه منتظر می مانده و همسرش وارد مغازه شده، مرتکب سرقت می شده است. در بررسی مدارک متهم به دام افتاده نیز مشخص شد که او هیچ کارت هویتی و شناسایی ندارد و اهل و ساکن یکی از شهرهای جنوبی کشور است.

دستگیری زن سابقه دار در سوئیت آپارتمان

با اعتراف متهم به دام افتاده همسر او نیز در یک سوئیت آپارتمان در منطقه شیرازی مشهد شناسایی و دستگیر شد. به گفته فرمانده انتظامی مشهد در بررسی سوابق متهم به دام افتاده مشخص شد که زن دستگیر شده از سوی عوامل انتظامی شهرستان خمینی شهر استان اصفهان به دلیل سرقت تحت تعقیب بوده است.

سرهنگ حسین دهقانپور در تشریح دیگر ابعاد این پرونده بیان کرد: متهمان به تازگی به مشهد آمده و هر دو در محدوده خیابان شیرازی یک سوئیت آپارتمان اجاره کرده و هزینه آن را از طریق فروش اموال مسروقه تأمین می کردند. این افراد تاکنون به چهار فقره سرقت در مشهد اعتراف کرده اند که بر اساس شواهد موجود احتمال سرقت های دیگر این افراد در دیگر استان های کشور وجود دارد.

طبق اعلام این مقام ارشد انتظامی مشهد، زن دستگیر شده 37 سال دارد و دارای سابقه کیفری سرقت است، اما شوهرش هیچ سابقه ای در پرونده خود ندارد. علاوه بر این هر دو متهم دستگیر شده اعتیاد به مواد مخدر دارند که در اعترافات خود به تأمین هزینه بساط افیونی شان از طریق سرقت نیز اشاره داشته اند.

با این حال متهم روز گذشته با مستندات پرونده برای بررسی های دقیق تر طبق دستور قضایی در اختیار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات از آن ها ادامه دارد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
گام به گام مراحل چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل اکسپت مقاله