دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

بازگشت آموزشکده های فنی و حرفه ای به آموزش و پرورش 

چهارشنبه، 19 مهر 1396
کد خبر: 76
ساعد نیوز: رئیس دانشگاه شهید رجایی از مذاکره برای بازگشت آموزشکده های فنی و حرفه ای به آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ساعد نیوز: رئیس دانشگاه شهید رجایی درباره تلاش برای بازگشت دوباره آموزشکده های فنی و حرفه ای به آموزش و پرورش خبر داد و افزود: امیدواریم مجلس با درخواست بازگشت آموزشکده‌های فنی به آموزش و پرورش موافقت نماید.

به گزارش ساعد نیوز و به نقل از حمیدرضا عظمتی " عمده تمرکز دانشگاه شهید رجایی بر آموزش‌های فنی‌ وحرفه‌ای است و به طور متوسط سالانه ۷۵۰ نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. این دانشگاه در حوزه فنی‌ وحرفه‌ای با تربیت هنرآموزان از طریق برنامه‌های درسی، دانش تعلیم و تربیت را نیز آموزش می‌دهد."

رئیس دانشگاه شهید رجایی در این زمینه افزود: فارغ التحصیلان فنی‌وحرفه‌ای هنرستان‌ها بعنوان تکنسین درجه دو محسوب می‌شوند، در حالی که گروهی از این تکنسین‌ها توسط دانشگاه های فنی‌وحرفه‌ای و بخشی  نیز از طریق سازمان آموزش‌ فنی‌وحرفه‌ای تربیت می شوند.

وی افزود: دانشگاه شهید رجایی علاوه بر تعلیم و تربیت معلمان و دبیران مدارس، در زمینه تعلیم معلمین آموزش دهنده تکنسین های درجه 2 نیز عمل می کند.

عظمتی با اشاره به این که تا سال 1400 بایستی 25 هزار نیرو تعلیم و تربیت شود گفت: امیدواریم مجلس با حمایت از این موضوع، آموزشکده های فنی را دوباره به آموزش و پرورش بازگرداند تا بتوانیم در کناره دوره 4 ساله تربیت نیرو، دوره دو ساله را برای آن پیشنهاد دهیم. همچنین برای ترغیب و هدایت 50 درصد از دانش آموزان به تعلیم در گرایش فنی و حرفه ای  و کاردانش، نزدیک به 3/500 هنرستان نیازمندیم.

سالانه نزدیک به ۴۵ هزار فارغ التحصیل از دانشکده های فنی و حرفه ای داریم.

 ناصر شمس، رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به ارتباط بین آموزش و پرورش و تربیت بیشتر نیروهای فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت:

با توجه به اینکه سالانه 45 هزار فارغ التحصیل ازدانشگاه های فنی و حرفه ای داریم و در حدود 70 درصد ازاین فارغ التحصیلان جذب بازار کار شده اند، درنتیجه  دانشگاه های فنی و حرفه ای  در کنار دانشگاه شهید رجایی می‌تواند در تربیت نیروی استادکار به آموزش و پرورش کمک کند. البته این امر نیاز به یک برنامه ریزی اساسی و کارآمد دارد.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در ادامه سخنان خود به قدیمی بودن تجهیزات کارگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای و میزان بالای نیروی قراردادی نسبت به نیروهای رسمی بین 7-25 سال اشاره کرد و افزود که دانشگاه های فنی و حرفه ای با وجود این که چند سال است زیر مجموعه ی وزارت علوم می باشد اما نیازهای آن تامین نشده است؛ امیدواریم مقامات و مسئولین مربوطه برای تحقق اهداف این دانشگاه ها حمایت های لازم را انجام دهند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک