بازگشت به زندگی: نبردی برای احیای خود در ترک اعتیاد

  پنجشنبه، 26 بهمن 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
بازگشت به زندگی: نبردی برای احیای خود در ترک اعتیاد
اعتیاد سایه سیاهی است که می تواند بر تمام جنبه های زندگی ما بیفتد. مکنده روح است، شادی هایمان را می دزدد و ما را با پوسته ای از آنچه زمانی بودیم رها می کند. اعتیاد یک بیماری ویرانگر است، اما بهبودی امری شدنی است. سفری پر از دست انداز است، سفری که نیازمند شجاعت بی‌اندازه و عزم تزلزل ناپذیر برای تغییر است.

شکستن طلسم: اولین قدم ها

تصدیق مشکل آغاز نبرد برای بازیابی خود است. این اولین قدم دشوار اغلب با درد، شرم و انکار آمیخته است. مهم است که به یاد داشته باشید در حالی که در جنگ با اعتیاد تنها هستید، در آن مبارزه تنها نیستید. حمایت دیگران برای این سفر بهبودی حیاتی است.

جنگ در میدان نبرد ذهن

ترک اعتیاد بیش از یک جدایی فیزیکی از ماده مورد سوء مصرف است. نبردی طاقت فرسا در قلب و ذهن ماست. وسوسه، صدای درونی است که برای تسلیم شدن و بازگشت به عادت های آشنای مخرب التماس می کند. یادگیری کنترل آن هوس‌ ها، غلبه بر افکار منفی، کلید بازگشت به زندگی است.

سلاح های رستگاری

در جنگ ما با اعتیاد، ما می توانیم از طریق کمک رسانی های گوناگون خود را مسلح کنیم. درمان ، چه گروهی یا فردی، حمایت همتایان، و یافتن راه های سالم برای مقابله با استرس - اینها ابزار قدرتمندی هستند که بر مسیر خود مسلط خواهید شد. شکل‌ دادن به شیوه های مراقبت از خود که از ذهن، جسم و روح حمایت می کند – تغذیه متعادل، ورزش، مدیتیشن – پایه ها را برای یک زندگی با رهایی تقویت می کند.

پیروزی به سختی به دست می آید

مسیر ترک اعتیاد خطی نیست. لحظات ضعف، لغزش، بازگشت های احتمالی همه بخشی از فرایند هستند. آنچه ما را تعریف می کند سقوط ما نیست، بلکه اینست که هر بار چقدر استواریم که برمی خیزیم. صبر، شفقت به خود، و تسلیم نشدن سلاح های تزلزل ناپذیری هستند.

طلوع آزادی

رهایی از چنگال اعتیاد یکی از سخت ترین پیروزی هایی است که انسان می تواند در زندگی تجربه کند. این سفری دگرگون کننده و پر زحمت است، اما یکی از با ارزشمندترین آنهاست. پس از سپری کردن طوفان اعتیاد، می توان رنگ واقعی زندگی را دوباره کشف کرد و با قدرت تازه ای شروع به ساختن دوباره کرد.

پیام امید

برای کسانی که از تاریکی اعتیاد باخبرند، بدانید امید وجود دارد. شفا امکان پذیر است. می‌توانید زندگی شایسته خود را پس بگیرید. سفری است پر از فراز و نشیب اما پاداش آن آزادی غیر قابل‌وصف و احساس تازه و قدرتمندی از احیای خویش است.

ترک اعتیاد با rtms : نگاهی به یک روش درمانی نوظهور

اعتیاد، این اختلال مزمن و پیچیده مغزی، بر میلیون ها نفر در سراسر جهان تأثیر می گذارد. مسیر بهبودی اغلب سخت و دشوار است و نرخ عود پس از درمان نسبتا بالاست. حال، رویکردی جدید امید تازه ای را در عرصه درمان اعتیاد می گشاید: تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال تکراری یا به اختصار rtms.

ترک اعتیاد با rtms

rtms چیست؟

rtms نوعی روش تحریک مغزی غیرتهاجمی است که در آن از پالس های مغناطیسی برای هدف قرار دادن و تنظیم برخی نواحی خاص مغز استفاده می کند. مطالعات بالینی اخیر نشان می دهند که rtms پتانسیل کاهش هوس مصرف مواد و تسهیل ترک اعتیاد به مواد مخدر، الکل و حتی سیگار را دارد.

منبع

rtms چگونه به ترک اعتیاد کمک می کند؟

مکانیسم دقیق درمان rtms برای اعتیاد به طور کامل شناخته نشده است. با این حال، فرض بر این است که پالس های مغناطیسی بر مدارهای پاداش در مغز تأثیر می گذارند. این کار ممکن است تمایل فرد به مصرف مواد را کاهش دهد. همچنین، برخی تحقیقات نشان می دهد که rtms می تواند عملکردهای شناختی افراد در حال بهبودی را بهبود ببخشد، که در دراز مدت به ثبات فرایند ترک کمک می کند.

ترک اعتیاد با rtms : مزایا و محدودیت ها

استفاده از rtms چندین مزیت در درمان اعتیاد دارد:

  • روشی غیرتهاجمی و بدون درد است و نیازی به دارو یا بیهوشی ندارد.

  • عوارض جانبی به نسبت درمانهای دیگر محدود هستند.

  • می تواند در ترکیب با سایر روش های درمانی مانند روان درمانی استفاده شود.

مهم است که به یاد داشته باشید rtms برای ترک اعتیاد یک درمان آزمایشی محسوب می شود. تحقیقات درباره کارایی بلند مدت آن در حال انجام است و rtms جایگزین اشکال تثبیت شده ترک اعتیاد نمی شود.

آینده rtmsدر درمان اعتیاد

rtms در درمان اعتیاد رویکردی امیدوار کننده است. اگرچه این روش هنوز در مراحل اولیه است، نتایجی که تاکنون به دست آمده نویدبخش است. با مطالعه و تحقیق بیشتر، rtms ممکن است نقشی حیاتی تر در ترک اعتیاد داشته باشد و مسیر روشنی را برای بهبودی باز کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (460 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (319 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (37 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (12 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (8 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند