دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

بازسازی چهره آدم و حوا توسط دانشمندان+ عکس 

یکشنبه، 11 شهریور 1403
ساعدنیوز: به تازگی دانشمندان ادعا کرده‌اند که با کمک فناوری هوش مصنوعی توانستند چهره‌های نزدیک به آدم و حوا ، نخستین انسان‌ها را بازسازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، در دنیایی که هوش مصنوعی هر روز شگفتی‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد، دانشمندان دانشگاه پرینستون با استفاده از این فناوری، گامی نو در کشف اسرار تاریخ برداشته‌اند. آن‌ها مدعی هستند که با کمک هوش مصنوعی، توانسته‌اند چهره‌ای نزدیک به واقعیت از آدم و حوا، نخستین انسان‌های آفرینش، بازسازی کنند.

بازسازی چهره آدم و حوا توسط دانشمندان

این تصاویر که سروصدای زیادی در رسانه‌ها به پا کرده است، بر اساس متون مذهبی و تفاسیر مختلف از داستان آدم و حوا و همچنین با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی، طراحی شده‌اند. دانشمندان معتقدند که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و داده‌های مختلف، می‌توان به تصویری نزدیک به واقعیت از چهره افراد مشهور تاریخی، از جمله آدم و حوا، دست یافت.

با این حال، این تصاویر با واکنش‌های متفاوتی از سوی جامعه روبرو شده‌اند. برخی از افراد این تصاویر را به عنوان بازتابی از واقعیت می‌پذیرند و معتقدند که هوش مصنوعی می‌تواند دریچه‌ای نو به سوی شناخت تاریخ و شخصیت‌های مذهبی بگشاید. در مقابل، گروهی دیگر این تصاویر را صرفاً یک شبیه‌سازی کامپیوتری می‌دانند و معتقدند که هیچ مدرک علمی برای تایید صحت آن‌ها وجود ندارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 11 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
(عکس) رونمایی پردیس پورعابدینی، بازیگر سریالهای "آقازاده" و "گناه فرشته"، از خواهر پزشکش/ قبول دارین تنها شباهتشون لبخندشونه؟
خلاقیت راننده خاور در نوشته پشت ماشین +عکس/سلطان ادب و متانت جاده های خاورمیانه فقط تویی
نیمه کاره ماندن سفر شمال سید محمد خاتمی و تماس مکرر وزیر بهداشت پزشکیان با او / تماس قبل از ساعت 8 صبح یعنی اتفاق بدی افتاده ...
کشف مقبره‌های 2 هزارساله «اسب و انسان» در شرق قزاقستان
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرایی درجه یک و مخصوص از شیدا مقصولو همسر مورایس در اولین سفر به کشور همسرش؛ یک تکه میوه دراگون با پرتقال و زیتون با پوره سیب زمینی و ماهی گریل شده+عکس
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی