دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

بازیگران دهه هفتادی سینمای ایران از فاطیما بهارمست و پردیس احمدیه تا ترلان پروانه و مریم مومن/ شما بازی کدوم رو بیشتر دوست دارید؟ 

سه شنبه، 27 شهریور 1403
ساعدنیوز: آیا بازیگران دهه هفتادی سینمای ایران را میشناسید؟ در ادامه به چند بازیگر محبوب دهه هفتادی که در دهه بیست سالگی اند میپردازیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، بازیگران زن متولد دهه 70 و با استعداد سینمای ایران کم نیستند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره میکنیم.

فاطیما بهارمست

فاطیما بهارمست مجری و از بازیگران زن متولد دهه 70 در 10 تیرماه 1375 در تهران متولد شد. فاطیما بهارمست حضور در دنیای هنر را از سن کودکی و زمانی که تنها 6 یا 7 سال داشت آغاز کرد و با اجرای برنامه کودک در کنار عمو پورنگ یا همان داریوش فرضیایی به دنیای هنر معرفی شد.

ماهور الوند

ماهور الوند از بازیگران زن متولد دهه 70 (زادهٔ 22 تیر 1373) است. او دانش‌آموختهٔ رشته تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است.ماهور الوند بازیگری را با فیلم دختر شروع کرد که در آن نقش اصلی فیلم را داشت و اتفاقا به همان کار هم توانست به خوبی شناخته شود. وی در جشنواره فیلم فجر سال 96 نیز کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم چهارراه استانبول گردید.

ترلان پروانه

ترلان پروانه یکی دیگر از بازیگران موفق دهه هفتاد در سینما است که 18 تیرماه سال 77 متولد شد و بازیگری را از دوران کودکی و از سال 1383 آغاز کرد.پروانه در سریال هایی چون 101 راه برای ذله کردن پدر و مادر، خوش غیرت، جایزه بزرگ، زیر تیغ، قاب های خالی، ملکوت، ارمغان تاریکی، تا ثریا، سرزمین کهن، گذر از رنج ها، کوبار و… به ایفای نقش پرداخته است.

مریم مومن

مریم مومن از بازیگران زن متولد دهه 70 متولد 6 مرداد 1377 در مشکین شهر اردبیل است.تک فرزند خانواده است و دوران کودکی اش را در مشکین شهر اردبیل سپری کرده است. تنها کسی که از او حمایت کرد خاله اش بود که باعث ورود مریم به بازیگری شد.

پردیس احمدیه

پردیس احمدیه از بازیگران زن متولد دهه 70 تا قبل از فیلم سینمایی «لاک قرمز» آنچنان دیده نشده بود. دلیل آن هم حضور در نقش‌های کوتاه و از همه مهم‌تر توقیف فیلم «خانه دختر» بود. اما «لاک قرمز» جهش فوق‌العاده پردیس احمدیه در سینمای ایران بود و توانست علاوه بر توجه منتقدان و سینماگران به او، توجه مخاطبان عادی و عام را هم در پی داشته باشد.


3 پسندیدم 11 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 27 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
نگاهی به مجلل ترین مدرسه در سوئیس که بچه های پهلوی در آنجا درس خواندند/ زمانی که بچه های مردم از امکانات کم تحصیلی هم برخوردار نبودند!
گرد و خاک قیچک نوازی مرد جوان بلوچ با آهنگ ای ایران +فیلم / درود به شرفت بزرگ مرد
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
(ویدئو) به رخ کشیدن پزشکیان تسلطش به زبان انگلیسی که باعث تشویق خبرنگاران شد
مونا کرمی بازیگر سریال ازسرنوشت: هنوز نیومده چه عزتی دادم به همسرم حالا شاید محترم نبود شاید آدم بدی بود!+فیلم
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نگاهی به نقاشی‌های شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد رضا شفیعی جم/ از آثار ونسون ون‌گوگ گرفته تا طبیعت پاییزی و آرامش‌بخش
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تست هوش فکری/ فقط افرادی با مغز اینشتین، می‌توانند در 3 ثانیه اشتباه تصویر "هاکی روی یخ" را شناسایی کنند