بعد از منتفی شدن استیضاح نوبت به عقب‌نشینی از طرح سؤال رسید؟

  سه شنبه، 24 تیر 1399 ID  کد خبر 90516
بعد از منتفی شدن استیضاح نوبت به عقب‌نشینی از طرح سؤال رسید؟
ساعد نیوز: بعد از عقب‌نشینی از طرح استیضاح، گویا مجلس به‌ویژه بعد از سخنان دو روز پیش مقام معظم رهبری، از طرح سؤال از روحانی هم پیشمان شده؛ طرحی که به امضای صد و اندی نماینده رسیده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از شرق، بعد از عقب نشینی از طرح استیضاح، گویا مجلس به ویژه بعد از سخنان دو روز پیش مقام معظم رهبری، از طرح سؤال از روحانی هم پیشمان شده؛ طرحی که به امضای صد و اندی نماینده رسیده است.

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سؤال از رئیس جمهور مجلس را به حاشیه می برد و دو ماه وقت مجلس را می گیرد. ما در مجلس دهم هم طرح سؤال از رئیس جمهور را کلید زدیم و دو ماه از وقت مجلس فقط صرف همین کار شد و این کار در واقع ادامه همان راهی است که در مجلس دهم رفته شده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار ویدئوکنفرانس نمایندگان با ایشان بر این نکته تأکید کردند که با توجه به سال پایانی کار دولت، دولت و مجلس باید در پیشبرد امور با هم تعامل سازنده داشته باشند.

او با اشاره به توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس یازدهم، گفت: مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند که مجلس جدید با دولت مستقر همکاری کند. طبق فرمایش رهبر انقلاب، دولت نیز باید تلاش کند وظایفی را که بر عهده دارد تا آخرین روز کاری خود پیگیری کند.

غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت هم گفته است که امروز دیگر بحث هایی مانند «طرح سؤال از رئیس جمهور» یا «استیضاح و ساقط کردن دولت»، آن هم در شرایط کنونی، موضوعیت ندارد. در شرایطی که کشور در مواجهه با یک جنگ اقتصادی ناخواسته و تحمیلی از سوی آمریکا قرار گرفته، مصلحت نیست که نمایندگان مجلس به دنبال فشار بر دولت باشند. مجلس و دولت باید در قبال هم رویکرد «تفاهم» و «تعامل» داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به وظایف ذاتی نمایندگان مجلس، عنوان کرد: وکلای ملت حق دارند مطالبات مردم را با صراحت از دولت بخواهند، حتی در این مسیر نیز می توانند با ارائه طرح از بار مشکلات کشور کم کنند. این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که نمایندگان چگونه باید نقد خود را به عملکرد دولت ارائه کنند تا نگاه رهبر انقلاب در این موضوع محقق شود، گفت: نمایندگان مجلس باید در نقد نسبت به دولت، متانت خود را حفظ کنند. در کنار این موضوع باید برای مشکلات مختلفی که به آن نقد دارند، راه حل نیز ارائه دهند. نمایندگان مجلس جدید باید با نقد «دلسوزانه» و «عالمانه» نشان دهند که به دنبال تخریب و انتقام گیری نیستند.

«وهاب عزیزی»، کنشگر سیاسی اصولگرا هم در گفت وگو با ایلنا، ضمن انتقاد از بداخلاقی نمایندگان مجلس یازدهم گفت: مطرح کردن سؤال از رئیس جمهور و پیگیری استیضاح او در شرایط فعلی هیچ مشکلی را از کشور حل نخواهد کرد و با توجه به اینکه سال آخر دولت حسن روحانی است، در خوش بینانه ترین حالت نتیجه استیضاح رئیس جمهور برای کشور مساوی با صفر خواهد بود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (224 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (137 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW