دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

 بهترین خودروهای خانوادگی در ایران 

سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400
ما در این مقاله 5 خودرو داخلی را بررسی کردیم، اتومبیل‌های جاداری که برای سفرهای خانوادگی ساخته‌شده‌اند.

امروز به شما برترین خودروهاي جادار برای خانواده هایي را داریم که پرجمعیت میباشند و میتوانند به راحتی از این خودروها بهره گیری نمایند. خودروی خانوادگی یا اصطلاحا “فامیلی کار” به انواعی از ماشین اعم از ون و هاچ بک یا سدان و اس یووی گفته میشود که مهم ترین خصوصیت وجودی آن ها ظرفیت بالا و کارایی اقتصادی هست تا در نهایت کاهش خرج هاي خانواده و نیز رفاه اکثر افراد را فراهم کند.

جادار بودن، فضای مناسب داخلی، طراحی خوب و آسودگی در سفر مهم ترین ویژگی هایی است که در خرید یک ماشین خانوادگی باید به آن توجه کرد. در سال های اخیر سایپا و ایران خودرو ماشین سازهای بزرگ ایران با درک وضعیت بازار ایران دست به تولید اتومبیل های سدان کرده اند. سدان ها اتومبیل هایی با صندوق مجزا و سقف ثابت هستند که در سال های اخیر تولید چشم گیری داشته اند.

بهترین خودروهای خانوادگی در ایران

این دسته بندی خاص که کاملا کاربردی بوده و از قضا در ایران طرفداران بسیاری دارد, باعث شده تا انبوهی از خودروهای تولید داخل یا محصولات واردانی را سدان ها و کراس اوورها تشکیل دهند که به نسبت هاچ بک ها یا محصولات دیگر, انتخاب هاي بهتری برای یک خانواده به تعداد می آیند.

این جا به طور خلاصه تلاش کرده ایم مهمترین انتخاب هاي بازار ایران برای خانواده هاي نیازمند به اتومبیلی جادار و اقتصادی را یکجا فهرست کنیم.

1. سمند؛ ارزان ترین و در دسترس ترین خودرو خانوادگی ایرانی

پروژه تولید اتومبیل ملی با صرف هزینه های زیاد بالاخره در دهه 80 به ثمر نشست و سمند ایران خودرو وارد بازار شد. سمند از همان ابتدا به دلیل ظاهر قدرتمند و مردانه اش بسیار موردتوجه قرار گرفت.

سمند به عنوان یک سدان خانوادگی، قدرت اصلی خود را در جاده ها نشان می دهد. درواقع از همان ابتدا مهندسان طراح، خودرو ملی را برای شرایط سخت و دشوار طراحی کرده اند. استفاده از بدنه مستحکم و وزن بالای سمند باعث می شود، این اتومبیل ایمنی بالایی در بین خودروهای ایرانی داشته باشد.

موتور خودرو ملی ایران، 113 اسب بخار نیرو تولید می کند و شتابی 12 ثانیه ای را برای سمند عضلانی به ارمغان آورده است. جدای از توان مناسب فنی بالا، سمند در بین ایرانی ها به جادار بودن شهرت دارد. حجم فضای صندوق عقب این اتومبیل 350 لیتر است که در بین همتایان ایرانی خود بی رقیب است. اگر به دنبال خرید یک خودرو خانوادگی هستید که امنیت، رفاه و آسایش را به شما هدیه کند، قطعاً سمند یکی از گزینه های خوب پیش روی شماست.

2. پژو پارس؛ ۴۰۵ با قیافه ای شیک تر و باکلاس تر

زمانی که دیگر دیدن چهره 405 به یک اتفاق عادی در خیابان تبدیل شده بود، ایران خودرو تصمیم به تولید یک پژو جدید کرد. پروژه تولید پارس با کمک مهندسان خارجی صورت گرفت و در سال 87 چرخ این خودرو روی جاده های ایران چرخید.

به دلیل ظاهر جذاب و شیک، پارس از همان زمان عرضه در قلب خریداران جا باز کرد و با استقبال خوبی در فروش مواجه شد. پارس مدل تغییریافته پژو 405 در خارج و داخل است. این اتومبیل بر روی فیس لیفت پژو 405 طراحی شده است و مهندسان البته سعی کرده اند ظاهری اسپرت تر به آن بدهند.

موتور پارس TU5 است که تغییراتی بر روی آن صورت گرفته و از شتاب مناسبی هم برخوردار است. استفاده از کیسه هوا، ترمزهای ای بی اس، سیستم تهویه اتوماتیک و سنسور دنده عقب به این اتومبیل تجهیزات مناسبی بخشیده است. صندوق عقب این خودرو هم مانند سمند بزرگ و جادار است و در سفرهای خانوادگی شما را با کمبود جا مواجه نمی کند. اگر قصد خرید یک اتومبیل شیک برای سفرهای درون و برون شهری را دارید از پژو پارس ایران خودرو غافل نشوید.

3. دنا پلاس؛ جادار و اسپرت

دنا پلاس فیس لیفت خودرو دنا و از خانواده سمند است و به همین دلیل در یک نگاه می توان این ماشین را شناخت. دنا پلاس هم روی پلتفرم سمند یا همان پژو ۴۰۵ ساخته شده و ابعادی مشابه دارد و گنجایش یک خانواده پنج نفری را دارد. تفاوت این خودرو با سمند معمولی در چهره و ظاهر اسپرت و همین طور امکانات و آپشن های بیشتر و پیشرانه توربوشارژ است.

4. هایما S7؛ شاسی بلند با کیفیت چینی مونتاژ داخل

اگر به خودروهای شاسی بلند علاقه مند باشید و خودرویی بخواهید که جادار باشد، هایما S7 ایران خودرو می تواند شما را راضی کند. مدل پلاس این خودرو چینی به تازگی توسط ایران خودرو عرضه شده و مصرف سوختش نسبت به مدل توربو یک لیتر کاهش پیدا کرده است. فضای صندوق عقب هایما ۴۰۰ لیتر گنجایش دارد و می توانید در سفرهای خانوادگی به راحتی هر چه می خواهید با خود ببرید.

5. پژو ۲۰۰۸، کراس اووری برای خانواده های ۴ نفره

پژو ۲۰۰۸ را می توان یکی از بهترین کراس اوورهای موجود در بازار ایران دانست. ماجرای تولید این خودرو بعد از برجام و از سال ۹۶ در کارخانه ایران خودرو شروع شد و البته با مشکلاتی همراه بود. پیشرانه قوی و کم مصرف، به همراه فرمان پذیری مناسب، امکانات ایمنی و البته فضای کافی برای سرنشینان، پژو ۲۰۰۸ را تبدیل به خودرویی مناسب خانواده های ۴ نفره کرده است. فضای صندوق عقب این کراس اوور فرانسوی ۴۱۰ لیتر گنجایش دارد که در صورت جمع شدن به ۹۱۷ لیتر می رسد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت