بهترین کیف پول های ارز دیجیتال زیلیکا

  چهارشنبه، 17 دی 1399   زمان مطالعه 11 دقیقه
بهترین کیف پول های ارز دیجیتال زیلیکا
در صورتی که امنیت بالا برای شما در اولویت است، پیشنهاد می‌کنیم که از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید. البته فراموش نکنید که این امنیت بیشتر، هزینه اضافی را نیز برای شما به همراه خواهد داشت!

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ارز دیجیتال زیلیکا در سال 2017 به صورت رسمی وارد بازار شد و در دسترس عموم قرار گرفت. ارز دیجیتال زیلیکا توسط اساتید بهترین دانشگاه های کالیفرنیا و سنگاپور خلق شد. عرضه اولیه این کوین در سال 2017 الی 4 ژانویه 2018 در حالت خصوصی برگزار شد. در آن زمان وقتی که عرضه اولیه انجام شد تقریبا 18.3 میلیون دلار سرمایه اولیه جذب شد. در سال 2019 این رمز ارز بلاک چین انحصاری خود را ایجاد کرد و وارد بلاک چین انحصاری خود با نماد Zil شد. در ابتدا زمانی که زیلیکا وارد بازار شد، بر روی بلاکچین اتریوم، فعالیت خود را آغاز کرد. عرضه اول کوین ها، به توسعه دهندگان کوین کمک بسیار مناسبی می کند.

در ادامه با ۸ مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال زیلیکا آشنا خواهیم شد.

۱. کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)

بارها گفته ایم که مطمئن ترین نوع کیف پول، کیف پول های سخت افزاری مانند لجر (Ledger) هستند. لجر به عنوان یکی از برترین ارائه دهندگان کیف پول های سخت افزاری در جهان شناخته می شود. این کیف پول برای اطمینان از ایمن ماندن ارزهای دیجیتال ذخیره شده در آن، از روش های رمزنگاری پیشرفته ای استفاده می کند.

در کیف پول لجر، کلیدهای خصوصی توکن های زیلیکای شما در یک تراشه رمزنگاری شده مطمئن و یک سیستم عامل سفارشی که برای جلوگیری از هر گونه حمله احتمالی به کاربران ارزهای دیجیتال طراحی شده است، به صورت آفلاین و ایمن ذخیره می شوند.

تنها نکته منفی کیف پول لجر این است که از ارز دیجیتال زیلیکا در نرم افزار لجر لایو (Ledger Live) پشتیبانی نمی کند. در عوض، شما می توانید از کیف پول زیلت (Zillet) استفاده کنید و سپس آن را به دستگاه لجر خود متصل نمایید.

کیف پول لجر از بیش از ۱،۲۵۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می کند. به همین دلیل، یک گزینه عالی برای کاربرانی است که علاوه بر زیلیکا، رمزارزهای مختلف دیگری نیز دارند.

یکی از کیف پول های سخت افزاری تولیدشده توسط لجر، نانو اس (Nano S) است که از زمان ارائه تا کنون، بیش از ۱.۵ میلیون واحد از آن به فروش رفته است. خبر خوب برای کاربران اینکه، قیمت کیف پول لجر نانو اس در حال کاهش است و اکنون می توان تنها با حدود ۶۰ دلار یکی از آنها را خریداری کرد.

اگر قصد خرید یک کیف پول سخت افزاری را دارید، حتماً آن را از وب سایت رسمی خریداری کنید. خرید کیف پول های سخت افزاری از اشخاص ثالث خطرناک است؛ زیرا ممکن است دستگاه را دستکاری کرده باشند.

۲. کیف پول تحت وب زیلت (Zillet)

کیف پول زیلت (Zillet) شباهت زیادی به مای اتر والت (MyEtherWallet) معروف و محبوب دارد. والت زیلت، هم امنیت و حریم خصوصی بالایی دارد و هم کلیدهای خصوصی و داده های دیگر شما را ذخیره نمی کند. در این کیف پول، کاربران کنترل کامل کلیدها را بر عهده دارند.

راه اندازی اولیه کیف پول زیلت بسیار ساده است و تنها توصیه جدی این است که حتماً کلید خصوصی و عبارات بازیابی خود را در جایی امن نگهداری کنید؛ چون در صورت نیاز به بازیابی کیف پول در آینده، به آنها احتیاج خواهید داشت. مزیت دیگر کیف پول زیلت (Zillet) این است که برای امنیت بیشتر، می توان آن را به کیف پول سخت افزاری، مانند لجر متصل کرد.

۳. کیف پول دسکتاپ و موبایل اتمیک (Atomic)

یکی دیگر از کیف پول های معروف در فهرست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال زیلیکا (Zilliqa)، کیف پول اتمیک (Atomic) است. اتمیک والت به دلیل قابلیت ذخیره بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال، پشتیبانی از چندین سیستم عامل و امنیت بالای آن، یک کیف پول بسیار محبوب است. در این کیف پول، کلیدهای خصوصی در دستگاه کاربران ذخیره و رمزنگاری می شوند.

علاوه بر پشتیبانی از زیلیکا و بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال دیگر، از کیف پول اتمیک می توان برای ذخیره هر یک از توکن های ERC-20 یا BEP-2 نیز استفاده کرد. تیم توسعه دهنده اتمیک همیشه در تلاش است که آن را به روز نگه دارد و پشتیبانی از کوین ها و ویژگی های جدید به طور مرتب به آن اضافه می شوند.

این کیف پول برای سیستم عامل های موبایل اندروید و iOS و همچنین برای سیستم عامل های دسکتاپ ویندوز، مک، دبیان (Debian)، فدورا (Fedora) و اوبونتو (Ubuntu) در دسترس است.

یکی از مزایای بسیار خوب کیف پول اتمیک (Atomic)، امکان تبادل فوری بیش از ۶۰ ارز دیجیتال مختلف است که زیلیکا (ZIL) را نیز شامل می شود. کیف پول اتمیک همچنین از خرید بیت کوین و چندین ارز دیجیتال دیگر، به صورت مستقیم از داخل کیف پول پشتیبانی می کند.

علی رغم هشدارهایی مبنی بر اینکه کیف پول های چندپلتفرمی از امنیت کمتری برخوردارند، کیف پول اتمیک به دلیل تیم توسعه دهنده فعال آن، سطح امنیت بالایی را ارائه می دهد.

تنها نکته منفی کیف پول اتمیک این است که کاملاً متن باز نیست. به این معنا که کد این کیف پول توسط انجمن رمزارزی کاملاً بررسی و تأیید نشده است. دلیل این امر آن است که کیف پول اتمیک به دست یکی از پیش کسوتان صنعت ارزهای دیجیتال طراحی شده است. به این ترتیب، با صرف نظر از اینکه اتمیک روی کدام پلتفرم استفاده می شود، این کیف پول همیشه ایمن باقی خواهد ماند.

۴. کیف پول موبایلی تراست (Trust Wallet)

کیف پول تراست (Trust) هم در صدر لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال زیلیکا است. تراست والت یک کیف پول چندارزی است که پس از خریداری آن توسط صرافی رمزارزی بایننس (Binance)، به سرعت در حال رشد است. به لطف تعداد زیاد سرمایه گذاران و معامله گران در صرافی بایننس، این کیف پول نیز شاهد جهش عظیمی در تعداد کاربران خود بوده است.

کیف پول تراست یک روش امن برای ذخیره زیلیکا (ZIL) و هزاران توکن دیگر به شمار می رود. همین پشتیبانی از تعداد قابل توجهی از توکن ها است که تراست والت را به کیف پول رسمی بایننس تبدیل کرده است.

اگرچه کیف پول های موبایل امن ترین گزینه نیستند، اما تا زمانی که از روش های معمول امنیتی پیروی کنید، کیف پول تراست برای ذخیره سازی روزانه توکن های زیلیکای شما مناسب خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال زیلیکا (ZIL) به صورت لحظه ای، به این صفحه سر بزنید.

سهولت دانلود و راه اندازی یک کیف پول جدید و سپس ارسال و دریافت زیلیکا یا سایر کوین های تحت پشتیبانی، از دیگر مزایای استفاده از کیف پول تراست است. رابط کاربری این کیف پول نیز بسیار ساده و کاربرپسند است. علاوه بر این، تیم توسعه دهنده تراست والت به طور مرتب در حال افزودن قابلیت های امنیتی، ویژگی های جدید و پشتیبانی از توکن های بیشتر هستند.

۵. کیف پول دسکتاپ و موبایل گواردا (Guarda)

کیف پول گواردا (Guarda)، یک کیف پول شخص ثالث و چندارزی است که از ارز دیجیتال زیلیکا (ZIL) و همچنین، بیش از ۱۰ هزار توکن در بلاکچین های مختلف پشتیبانی می کند.

شرکت گواردا که در کشور استونی مستقر است، در زمینه توسعه محصولات مرتبط با ارزهای دیجیتال فعالیت می کند. این شرکت، مجوز مالی لازم برای این کار را نیز از سوی مقامات استونی دریافت کرده است.

کیف پول گواردا به صورت کیف پول دسکتاپ و موبایل و برای بیشتر سیستم عامل ها در دسترس است. با توجه به اینکه این کیف پول روی رایانه شخصی نصب می شود، شما همیشه کنترل کامل کلیدها را در اختیار خواهید داشت.

نکته ای که در مورد کیف پول گواردا واقعاً از آن استقبال خواهید کرد، این است که می توانید با استفاده از یک صرافی داخلی، زیلیکای خود را با هر ارز دیجیتال تحت پشتیبانی دیگر مبادله کنید. به این معنا که برای مبادله توکن های زیلیکای خود، دیگر به ارسال آنها به صرافی ها نیازی نخواهید داشت.

برای آن دسته از کاربرانی که هم امنیت بالای کیف پول های سخت افزاری را می خواهند و هم استفاده از یک کیف پول نرم افزاری مانند گواردا را ترجیح می دهند، خبر خوبی داریم!

کیف پول گواردا کاملاً با کیف پول های سخت افزاری، مانند لجر نانو اس، سازگار است. شما می توانید کلیدهای خصوصی خود را روی یک کیف پول لجر ذخیره کنید و سپس از آنها، برای تأیید تراکنش های خود استفاده نمایید.

نکته دیگری که در مورد کیف پول گواردا دوست داشتنی است، این است که این کیف پول از دامنه های بلاکچینی نیز پشتیبانی می کند. به این معنا که شما می توانید ارز دیجیتال خود را در یک آدرس رمزارزی سفارشی دریافت کنید. به این ترتیب، شما می توانید از آدرس های اختصاصی توکن zil برای این منظور استفاده کنید.

علاوه بر اینها، برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال استیکینگ ارزهای دیجیتال خود هستند، گواردا این امکان را نیز فراهم کرده است. این کیف پول از استیکینگ چندین ارز دیجیتال مختلف، مانند تزوس (XTZ)، کازماس (ATOM)، ترون (TRX) و …، پشتیبانی می کند.

سرانجام، وقتی صحبت از پشتیبانی می شود، کیف پول گواردا عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد. در مواردی که نگرانی ها و مشکلاتی وجود داشته باشد، تیم توسعه دهنده گواردا به سرعت پاسخگو خواهد بود.

۶. کیف پول موبایل و افزونه مرورگر مث (Math)

کیف پول مث (Math)، خود را فراتر از یک کیف پول و دروازه ای برای ورود به دنیای بلاکچین معرفی می کند. کیف پول مث علاوه بر پشتیبانی از بیش از ۴۵ بلاکچین مختلف، یک صرافی داخلی نیز دارد که می توان از آن برای تبادل توکن های تحت پشتیبانی استفاده کرد.

علاوه بر این، مث برخی از محصولات اختصاصی خود را نیز تولید کرده است که از جمله مهم ترین آنها می توان به پلتفرم برنامه های غیر متمرکز آن (Math DApp) اشار کرد. با استفاده از این پلتفرم، امکان ایجاد برنامه ها یا اپلیکیشن های غیر متمرکز (DApps) جدید برای توسعه دهندگان فراهم می شود. همچنین، مث (Math) یک فروشگاه برنامه های غیر متمرکز نیز دارد که با استفاده از آن، کاربران می توانند به تمام برنامه های غیر متمرکز برتر متصل شوند.

کیف پول مث یک سیستم احراز هویت به نام مث آیدی (Math ID) دارد که چندین شبکه بلاکچینی از آن پشتیبانی می کنند. در این سیستم، با تغییر اساسی در روش های احراز هویت کاربران، دیگر نیازی به رمز عبور نیست.

یکی دیگر از محصولات مث، سیستم پرداخت آن (Math Pay) است که ساده ترین راه برای پرداخت چندین ارز دیجیتال را به کاربران ارائه می دهد. همچنین، مث بلاکچین و توکن اختصاصی خود را دارد که می توان از آن برای پرداخت هزینه های هر یک از محصولات اشاره شده استفاده کرد.

علی رغم تمام قابلیت های جذاب اشاره شده، کیف پول مث یک پروژه جدید است. بنابراین، نمی توان در مورد موفقیت آمیز بودن آن به صورت قطعی نظر داد. اما تا کنون، بازخوردهای خوبی را دریافت کرده و به نظر می رسد که سطح امنیت قابل توجهی را ارائه می دهد.

۷. کیف پول افزونه مرورگر زیل پی (ZilPay Wallet)

کیف پول زیل پی (ZilPay Wallet) یک افزونه مرورگر است که می توان از آن روی مرورگرهایی مانند کروم (Chrome)، فایرفاکس (Firefox)، اوپرا (Opera) و بریو (Brave) استفاده کرد. این امر، امکان اتصال به بلاکچین زیلیکا بدون اجرای یک نود (Node) کامل را فراهم می کند.

از آنجایی که زیل پی یک پل ارتباطی بین مرورگر و بلاکچین زیلیکا محسوب می شود، استفاده از زیلیکا (ZIL) با آن بسیار ساده است و کاربران می توانند برنامه های زیلیکا را نیز از داخل مرورگر خود اجرا کنند. همچنین، امکان ادغام با قراردادهای هوشمند و استفاده از برنامه های غیرمتمرکز، به صورت مستقیم از داخل کیف پول برای توسعه دهندگان وجود دارد.

زیل پی یک کیف پول از نوع کیف پول HD است و با ذخیره کلیدهای خصوصی در مرورگر خود کاربر، امنیت آن را حفظ می کند. علاوه بر این، زیل پی یک کیف پول متن باز است. بنابراین، جامعه ارزهای دیجیتال می توانند با بررسی کد آن، از امنیت آن اطمینان حاصل کنند و در صورت شناسایی اشکال، آن را به تیم توسعه دهنده گزارش دهند.

۸. کیف پول موبایل و افزونه مرورگر کروم مونلت (Moonlet)

آخرین کیف پول در لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال زیلیکا (ZIL) کیف پول مونلت (Moonlet) است. مونلت، یک کیف پول بلاکچینی است که از زیلیکا (ZIL) و تعدادی توکن دیگر پشتیبانی می کند. تیم زیلیکا با گروه مونلت در پروژه باگ کراود (Bugcrowd) نیز همکاری دارد. باگ کراود یک برنامه پاداش در ازای اشکال است که به محافظت از مونلت و سایر کیف پول های رمزارزی در برابر بدافزارهای احتمالی کمک می کند.

مونلت، یک کیف پول از نوع غیرکاستدی (non-custodial) است. به این معنا که فقط کاربران می توانند به کلیدهای خصوصی خود دسترسی داشته باشند. همچنین، کیف پول مونلت دارای یک رابط کاربری بصری و کاربرپسند است که مدیریت حساب ها را برای کاربران بسیار آسان می کند.

از سوی دیگر، مونلت یک کیف پول متن باز است و شفافیت مورد نیاز را برای علاقه مندان به حوزه بلاکچین ارائه می دهد. تیم توسعه دهنده مونلت با هدف حفظ امنیت دارایی ها، اخیراً پشتیبانی از کیف پول های سخت افزاری لجر نانو اس و لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) را نیز به کیف پول خود اضافه کرده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (467 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (354 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (80 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (77 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (23 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (14 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر)
تیتر امروز   
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: همیشه بساط چای رهبر برقراره/ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام میدهند+عکس
پیام احساسی پرویز پرستویی خطاب به پزشکیان از زبان فاطمه همسرش/ مسعود جان...
تیم 8 نفره تروریستی حمله کننده به آراء مردم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند
(ویدئو) گریه دیدنی رحمت سریال "پایتخت" برای منقرض شدن نسلش / خیلی با استعداده نگران نسلشم هست😂
یادی کنیم از عکس زیبای مرحوم ماه چهره خلیلی، جاریه سریال "مختارنامه"، با لباس عروس ساده ولی شیک، در کنار پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"
(عکس) شهری که متفاوت‌ ترین «پشت‌ بام‌ های» جهان را دارد!
(عکس) داماد مسعود پزشکیان کیست/ تحصیلات و شغل فعلی زهرا پزشکیان و همسرش
(تصاویر) لحظات زیبایی از قرآن گرفتن دختر پزشکیان، زهرا، برای راهی کردن پدر
(تصاویر) نگاهی به استایل های ایرانی پسند و شیک احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز "جوکر 2"/ استایل های مامان پسند احسان علیخانی👌
سنگ تمام مژده لواسانیه برای رئیس جمهور ایران با انتشار عکس دیده نشده از مسعود پزشکیان و دختر جوانش/ نیم ست پاپیونی دخترشون چه شیکه
خطرناک ترین و در عین حال زیباترین ترند آرایش در مصر باستان/ ریسک بزرگی که زنان مصر بخاطر زیبایی افسانه ای خود، به جان می خریدند
(ویدئو) آواز تلخ و جانسوز مهدی یغمایی بر مزار برادرش
خنده دارترین سکانس فصل یک " جوکر 2" که هرگز فراموش نمیشه/ مطمئنا تاریخ این مشاعره نیما شعبان نژاد و رادش رو یادش میمونه تا ابد🤣
(عکس) بهاره رهنما به کدام نامزد رای داد؟/تصویری متفاوت و دیده نشده از بهاره رهنما پای صندوق رای در تالار وحدت
(عکس) تصویر خنده دار و دهه شصتی از تیپ دامادی بهرام افشاری با یک کت زرد و موهای فرفری
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند