دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت طلا و سکه /

بهترین نوع سرمایه گذاری طلا کدام است؟ 

چهارشنبه، 26 شهریور 1399
طلای آب شده مزیتی که نسبت به سایر بازار ها مثل سکه و شمش دارد این است که هیچ گونه مالیاتی ندارد و همه دارایی شما بدون کسرکارمزد ساخت و اجرت که در سایر محصولات طلا رایج است، تبدیل به طلا می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، سرمایه گذاری طلا شامل طلای آب شده، سکه، بازار طلای زینتی و زیورآلات طلاو بازار بین المللی شمش طلا می شود. در این بازار شمش طلا نسبت به سایر دسته ها کمتر شناخته شده است. سرمایه گذاری طلا که معمولا تصور عموم یک شمش یک کیلوگرمی طلا است در وزن های دیگری نیز تولید و به فروش می رسد. شمش طلا در وزن های 1 گرمی تا 1 کیلوگرمی در بازار به فروش می رسد، اما کمتر مورد استقبال عموم برای سرمایه گذاری طلا قرار می گیرد و به جای آن طلای آب شده خرید و فروش می گردد .

سرمایه گذاری طلا چه در ایران و چه در هر نقطه ای از جهان که تولید شود، معیار های استانداردی دارد و شرکت های تولید کننده نیز شناخته شده و معدود هستند. اما طلای آب شده که ماده اولیه کارخانجات طلا و جواهر است تنها در ایران کاربرد دارد و از جنبه قانونی این نوع طلا مشکلی ندارد. آبشده که از ذوب شدن طلای کهنه تولید می شود با شمش متفاوت است و برای سرمایه گذاری طلاگزینه بهتری به حساب می آید.

قیمت طلای آب شده با شمش متفاوت است و شما اگر به یک مرکز خرید شمش طلا مراجعه کنید و با بودجه ای که دارید یک شمش خریداری کنید، پول بیشتری نسبت به همان وزن طلا در طلای آب شده پرداخت کرده اید. در واقع به دلیل مالیات، هزینه ساخت و برند شرکت سازنده، قیمت شمش طلای یک کیلوگرمی بیشتر از یک کیلوگرم طلای آب شده است.

سرمایه گذاری در طلای آب شده

بهترین نوع سرمایه گذاری طلا که ریسک پایین و بیشترین سود را داشته باشد، سرمایه گذاری طلای آب شده است. طلای آب شده مزیتی که نسبت به سایر بازار ها مثل سکه و شمش دارد این است که هیچ گونه مالیاتی ندارد و همه دارایی شما بدون کسرکارمزد ساخت و اجرت که در سایر محصولات طلا رایج است، تبدیل به طلا می شود.

بر همین اساس و با وجود معاملات بالای این نوع طلا(روزانه حدود 5 تن)، پلتفرم سرمایه گذاری طلای آب شده بازر با ایجاد شفاف سرمایه گذاری طلای آب شده و فراهم کردن امکان خرید و فروش طلا با حداقل ممکن(یکصدم گرم)، یک ابزار کاربردی در اختیار افراد قرار داده است. در پلتفرم بازر، قیمت طلا به صورت لحظه ای از بازار تهران گرفته می شود و یک مرجع قیمت طلا نیز برای معامله گران این بازار نیز محسوب می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک