بهترین شیر دوش برای مادران شیرده

  پنجشنبه، 28 فروردین 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
بهترین شیر دوش برای مادران شیرده
سطحی از مکش که برای یک خانم مناسب است ممکن است برای خانمی دیگر شکنجه محسوب شود. شیر دوشی را انتخاب کنید که بتوان پمپ خلا آن را تنظیم کرد. بعضی از مدل های دستی دارای پمپ های قابل تنظیم هستند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، بعضی از مادران فرزندان خود را شیر می دهند بدون آنکه نیاز به دوشیدن شیر داشته باشند. بعضی دیگر حتی برای شیردهی شبانه نیز به دوشیدن شیر اقدام می کنند. اگر شما بعد از زایمان به شغل قبلی خود باز میگردید و یا می خواهید همسر یا مادرتان در هنگام استراحت به نوزاد شیر دهند، استفاده از شیردوش باعث می شود که نوزاد، حتی در غیاب شما نیز از مزایای شیر مادر بهره مند شود.

انواع شیر دوش (دستی و برقی)

شیر دوش ها انواع مختلفی دارند ولی کلاً به دو دسته تقسیم می شوند: دستی ( که با دست مورد استفاده قرار می گیرند ) و برقی (یا باطری دار). اکثر خانم ها تقریباً یکی از این دو نوع را ترجیح می دهند. به منظور کمک به شما برای انتخاب بهتر، مزایا و معایب هر یک از این شیر دوش ها از نظر استفاده کنندگان توضیح داده می شود:

شیر دوش دستی

مادرانی که شیر دوش دستی را ترجیح می دهند به سهولت و راحتی اندازۀ آن اشاره می کنند. بسیاری نیز معتقدند که شیردوش دستی به حالتی که نوزاد به طور طبیعی پستان را می مکد شبیه تر است. این افراد دوست دارند که بتوانند عمل مکیدن را با دست کنترل کنند. شیر دوش های دستی معمولاً ارزان تر، کوچک تر، سبک تر و کم صدا تر از انواع برقی هستند. اگر شما علاقه مند هستید که در حالیکه نوزاد یک طرف را می مکد طرف دیگر را بدوشید، احتمالاً نوزاد سکوت شیر دوش دستی را به سر و صدای شیر دوش برقی ترجیح می دهد.

از طرف دیگر در حالیکه بعضی از مادران فن سریع دوشیدن را بخوبی می آموزند بعضی دیگر معتقدند که سرعت این وسیله به نحو دیوانه کننده ای آهسته است (این امر تا حدی به این بستگی دارد که دستۀ شیردوش را با چه سرعتی می توان فشار داد). بعضی از مادران به سختی می توانند حتی قطره ای شیر با کمک شیردوش دستی بدوشند. عده ای نیز معتقدند که شیردوش های دستی نمی توانند سینه ها را بطور کامل خالی کنند که در نتیجه میزان ترشح شیر کاهش خواهد یافت. برخی از مادران ابراز می دارند که دستشان در اثر پمپ زدن خسته می شود.

شیردوش برقی

سهولت استفاده و کارآئی بالا نکات مثبت این نوع شیردوشها محسوب می شوند. مادرانی که مکرر اقدام به دوشیدن می کنند - مثلا به منظور ادامه شیردهی پس از بازگشت به کار یا برای تغذیه دوقلوها - معمولا شیردوشهای برقی (یا باطری دار) را انتخاب می کنند. با اکثر شیر دوشهای برقی می توان هر دو سینه را در آن واحد دوشید.

از معایب این شیردوشها می توان سنگینی و سر و صدای زیاد را نسبت به انواع دستی نام برد. البته بعضی از انواع نیز به نحو تعجب آوری جمع و جور و درعین حال بی صدا هستند.

بهتر است هر یک از انواع شیردوش ها را که می پسندید، قبل از آنکه به سر کار خود برگردید و یا نوزاد را به پرستار بسپارید، تهیه کنید. در حقیقت بهترین زمان دوشیدن شیر و تغذیه نوزاد با شیشه درست زمانی است که نوزاد 3 تا 4 هفتـه دارد زیرا بسـیاری از نوزادان اگر دیر شـود شـیشـه را نمی گیرند.

هنگام خرید شیر دوش باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قابلیت تنظیم: سطحی از مکش که برای یک خانم مناسب است ممکن است برای خانمی دیگر شکنجه محسوب شود. شیر دوشی را انتخاب کنید که بتوان پمپ خلا آن را تنظیم کرد. بعضی از مدل های دستی دارای پمپ های قابل تنظیم هستند.

کارآیی: اگر وقت برایتان ذیقیمت است - و برای کدام مادر نیست؟ - ممکن است برایتان بیارزد که با پرداخت هزینه ای بیشتر شیردوشی را بخرید که تعداد مکش آن در هر دقیقه بیشتر بوده و دارای توانایی دوشیدن مضاعف دارد. شیردوشی که بتوان با آن در آن واحد هر دو سینه را دوشید زمان دوشیدن را به کمتر از نصف می رساند. دوشیدن هر یک از سینه ها به طور جداگانه تقریبا 30 دقیقه طول می کشد ولی دوشیدن همزمان حدوداً 12 دقیقه بطول می انجامد، چرا که بعلت تخلیه کامل هر دو سینه تولید شیر را تحریک می کند.

سهولت استفاده: دنبال شیردوشی بگردید که استفاده از آن، شستن آن، و نیز سوار کردن آن آسان باشد. اگر می خواهید آن را با خود به جاهای دیگر حمل کنید باید یک نوع جمع وجور را بخرید که جعبه ای مناسب دارد و یا یک جعبه جداگانه برای آن تهیه کنید.

از انواعی که شبیه بوق دوچرخه ساخته شده اند بپرهیزید – ممکن است در توپ های پلاستیکی باکتری های مضر رشد کنند.

لوازم جانبی شیردوش

تهیه لوازم جانبی به شما کمک خواهد کرد کارآیی شیردوش را بالا ببرید و از آن راحت تر استفاده کنید. لوازم جانبی عبارتند از:

کیسه های مایکروویو: می توان قطعات شیردوش را در مایکروویو قرارداد و با بخار تمیز کرد.

پماد وازلین: از درد نوک سینه پیشگیری نموده و آن را بر طرف می سازد.

پوشش نرم مخصوص سینه: با تحریک سینه و نوک آن در حین دوشیدن باعـث جـریان بیـشتر شـیر می شود.

نوار مخصوص دوشیدن: به دور قفسه سینه بسته شـده و شـیـشه مخصـوص جـمع آوری را در زیـر هر یک از دو سینه نگاه می دارد تا دستهای شما هنگام دوشیدن شـیر آزاد باشد.

کیسه ها و ظروف مخصوص نگهداری: برای جمع آوری، نگهداری و یخ زدن شیر.

نکاتی چند برای مادرانی که میخواهند شیر خود را بدوشند:

مادران جوان اوائل کمی احساس نامانوسی و ناراحتی می کنند ولی باید بدانند که به شیردوش عادت خواهند کرد. وقتی شما با این احساس و روش انجام این کار خو بگیرید، بخوبی آنرا انجام خواهید داد. نکات زیر را مادرانی که شیر دوشیدن را تجربه کرده اند ارائه داده اند.

صبور باشید. شیر پس از چند لحظه به جریان می افتد. اگر از شیردوش دستی استفاده می کنید می تـوانـیـد آنـرا بـرای چـند ثانیـه مثل سر پستـانک فشار دهید؛ بعد از چند پمپ، دوشیدن آغاز می شود.

اگر دوشیدن دردناک است آرام تر و با سرعتی کمتر بدوشید و یا از شیر دوش دیگری استفاده کنید.

از شیر دوش های سوئیچی استفاده کنید. تعویضِ جهت دوشیدن باعث جریان بیشتر می شود و در نتیجه شیر افزایش می یابد.

اگر هنگام دوشیدن شیر نشت می کند کمی به جلو خم شوید تا به جریان بیشتر شیر بداخل بطری کمک کنید.

اگر بنظر نمی رسد که شیردوش شما درست کار کند، مطمئن شوید که تمام قطعات در جای صحیح قرار گرفته اند و بخوبی به هم متصل شده اند. یکبار دیگر همه چیز را کنترل کنید. اگر یک دریچه شل باشد و یا یک قطعه پلاستیکی بخوبی فشرده نشده باشد ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند.

یک شیردوش با کیفیت خوب بخریـد که همواره درست کار کنـد. گاهی در اوائـل می توان حتی با یک شیر دوش با کیفیت متوسط، شیر زیادی دوشید ولی بعداز 3 یا 4 ماه بهتر است آنرا با یک نوع مرغوب تعویض کنید تا جریان شیر را بهتر تحریک کند. یک شیردوش مرغوب باید مدتها کار کند.

چطور می توان کمک بیشتری گرفت؟

مشـاورین شیردهی می تواننـد شـیر دوش مناسب را به شما معرفی کنند. همچنین اگر پمپ شیردوش برایتان مشکل ایجاد می کند، می توانند به شما بیاموزند چطور با دست شیر بدوشید. این هنر با ارزشی است که حتی زمانی که شیردوش خراب می شود به شما کمک خواهد کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
(تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم