دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

به جای پول، عیدی چی بدم؟ 30 پیشنهاد جذاب! 

شنبه، 19 اسفند 1402
امروزه با در نظر گرفتن سلیقه طرف مقابل سعی می کنیم بهترین عیدی و کادو را به دیگران هدیه کنیم.

همه ما عید های کودکی مان را به یاد داریم که چگونه بی صبرانه منتظر بودیم که مهمانان موقع رفتن عیدی ما را فراموش نکنند. کنار در خروجی با خواهر ها و برادرانمان به صف می ایستادیم و پی درپی عید را تبریک می گفتیم. بهترین عیدی نوروز در آن دوران ها پول نقدی بود که آخر سر هم بزرگ تر ها به بهانه خرید یک چیز خوب برای ما، ازمان می گرفتند. حتی هدیه تولدمان هم متفاوت بود.

با چه زوق و اشتیاقی بعد مدت ها اسرار به والدین تولد ما را جشن می گرفتند. مهمان ها دور تا دور خانه جمع و منتظر باز کردن هدایا می شدند. مادر یکی یکی کادو ها را باز می کرد: یک دست پارچ و لیوان، یک دست فقط لیوان، یک قوطی شکلات، یک دست بشقاب میوه خوری و حتی یک کله قند... و اما قیافه من هنگام دیدن کادو تولد را تصور کنید... بگذریم. امروزه با در نظر گرفتن سلیقه طرف مقابل سعی می کنیم بهترین عیدی و کادو را به دیگران هدیه کنیم.

چه چیزی می تواند بهترین عیدی باشد؟

عیدی دادن و عیدی گرفتن از بهترین رسوماتی هست که هیچ وقت کهنه و تکراری نمی شود. شما با افراد مختلفی در ارتباط هستید که می خواهید به آن ها عیدی بدهید. اگر دادن عیدی به پول نقد باشد کارتان زیاد مشکل نیست ولی اگر بخواهید کادو عیدی بدهید با ید جنسیت، سن و خصوصیات افراد را در نظر بگیرید

حتما شما هم دوست دارید کادوی جدیدی عیدی بدهید که تکراری نباشد و گیرنده عیدی غافلگیر شود. بازی های فکری و یا اسباب بازی جدید برای کودکان، قهوه و وسایل جانبی و یا خرید ساز برای همسرتان، خرید طلا به عنوان بهترین کادو عید برای عروس، انواع دمنوش ها و یا ماساژور پا برای پدر بزرگ و مادر بزرگ ها نمونه هایی از عیدی مناسب هستند.

در ادامه همراه ما باشید تا در مورد عیدی چی بدیم؟ مواردی را بیان کنیم.

به افرد مختلف عیدی چی بدیم؟

همان که میدانید خصوصیات هر فریی با افراد دیگر متفاوت است و هدیه دادن به اشخاص مختلف با روحیات متفاوت کار آسانی نیست. اگر به سلیقه و چگونگی شخصیت اشخاص توجه نکنید و ممکن است هدیه ای که به او می دهید نامناسب و حتی در بدترین برداشت، توهین آمیز باشد.

  • به افراد جدی و سختگیر دادن هدایایی مانند لباس و زیورالات و لوازم تزئینی مناسب نیست.

  • افراد حسابگر و خسیس از هدیه های گران قیمت خوشحال نمی شوند چون فکر جبران کردن هدیه موجب آزار آن ها می شود.

  • اگر به کسی که آشپزی بلد نیست وغذای خوبی برای شما تدارک ندیده است، کتاب آشپزی هدیه ندهید. چون احساس بدی به او دست می دهد.

  • کسی که به اصطلاح چاق است و از ورزش کردن بیزار، وسایل ورزشی به او هدیه ندهید. چون باعث سر خوردگی او می شوید.

  • لباسی که به کودکان هدیه می دهید خیلی بزرگ و خیلی کوچک نباشد و یا وسایل بازی مثل عروسک که به پسر بچه ها هدیه می دهید بیشتر مواقع موجب ناراحتی و خجالت کشیدن آن ها می شوید.

هدیه عید نوروز که مناسب بچه هاست

همه ما در دوران کودکی این تجربه را داشتیم. شادی که در چهره آن ها بعد عیدی گرفتن شکل می گیرد، به یاد ماندی و زیباست. باید به این نکته توجه کرد که عیدی به بچه ها چی بدیم تا موجب شادی و رضایت آن ها شود.

هدیه عید نوروز برای بچه ها ممکن است تکراری باشد و این حس خوبی به آن ها نخواهد داد. بنابراین از اسباب بازی های جدید برای عیدی دادن به آن ها استفاده کنید. وسایلی مانند:

  • جعبه ابزار، یا پک باغبانی برای پسر بچه ها می تواند ساعت ها آن ها را سرگرم بازی و خلاقیت کند.

  • بسته هایی که داخل آن ها شکلات و آجیل ریخته شده، بازی های فکری و جذاب، یک ماگ نشکن با طرح کارتون های جدید و یا رنگ های بچه گانه و دوست داشتنی می تواند بهترین کادو نوروز برای دانش آموز باشد.

  • جعبه آشپزی و یا خیاطی، دستبند های فانتزی، عروسک های جدید و یا خمیر بازی و پیش بند برای دختر بچه ها از لوازم مورد علاقه آن هاست.

  • کودکان وسایل شخصی را دوست دارند و به آنها حس استقلال دست می دهد. خرید یک ماگ سرامیکی شخصی به عنوان هدیه برای بچه ها و نوجوانان گزینه مناسبی است.

  • کنسول بازی برای بچه ها یکی از بهترین هدایای عید است. بچه های امروزی نیاز به بازی های فکری و هیجانی دارند.

  • تبلت و یا گوشی هوشمند هدیه ای مناسب و به روز است که مناسب نوجوانان می باشد. این وسیله ها بسیار کاربردی و موجب رشد خلاقیت آن ها می شود.

  • شما می توانید به سراغ لوازم التحریر بروید و از انواع دفترها، خودگارها و وسایل نقاشی که قطعا کاربردی هستند و حتی برای بزرگترها نیز جذابند، بهترین عیدی نوروز را برای دانش آموزان داده باشید.

بهترین کادو عیدی برای همسر

حتما شما از چیزهایی که همسرتان نیاز دارد آگاهید، تهیه این لوازم می تواند بیشتر او را خوشحال کند. شاید بخواهید به دنبال هدیه جدید باشید و همسرتان را غافلگیر کنید. به چند مورد از هدایای مناسب برای همسرتان اشاره می کنیم. مانند:

  • گل و کارت پستال که ترکیبی بسیار جذاب و رویایی دارد، می تواند هدیه مناسب و با ارزشی باشد.

  • یک گلدان با گل های ارکیده، گل داوودی و ... با قیمت مناسب خریداری کرده و به همسرتان هدیه دهید تا مدت های طولانی شادابی و سرزندگی را به خانه تان بیاورد.

  • با تهیه یک قهوه ساز، با وسایل جانبی، عیدی متفاوتی به همسرتان تدارک ببینید. ماگ های ست و با رنگ ها و طرح های زیبا و دلنشین در کنار قهوه ساز، همسرتان را مهمان یک قهوه داغ و یک روز به یاد ماندنی کنید.

  • وسایلی مانند لباس راحتی، صندلی راک، طابلو و ... که ممکن است که همسرتان به آن ها نیاز داشته باشد، می تواند مناسب ترین هدیه باشد.

  • گوشی مبایل و وسایل جانبی گوشی برحسب نیاز همسرتان، برای عیدی دادن بهترین گزینه است.

  • خرید ساعت مچی هم می تواند هدیه ای متفاوت برای سال نو باشد.

بهترین عیدی که به پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها می دهید.

آن ها بسیار دوست داشتنی هستند و دیدن چهره رضایت مندی و شاد آن ها هنگام گرفتن هدیه از طرف شما، می تواند صحنه ای جذاب و با شکوه باشد. برای اینکه هدیه ای به روزتر و غافلگیر کننده ای به آن ها بدهید، چند مثال می زنیم .

شما می توانید بلیط کنسرت مورد علاقه آن ها را تهیه و به عنوان عیدی ساعات خوشی را برای آن ها تدارک ببینید.

یک وسیله دست ساز، که خودتان درست کرده اید و برای آن ها کاربردی است،می تواند دوست داشتنی ترین عیدی برای آن ها باشد.

نام نویسی در یک تور مسافرتی چند روزه چه زیارتی چه سیاحتی بر حسب علاقه آن ها بسیار خوب است.

تهیه ورودیه یا بلیط به سالن آب گرم، که بسیار بهتر است شما هم همراه آن ها باشید و از کنارهم بودن و شنا کردن لذت ببرید.

هدیه دادن یک کتاب که داستان های جذاب دارد. پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها اوقات فراغت نسبتا زیادی دارند و با خواندن کتاب سرگرم می شوند.

محصولات سلامتی و آرامش را که به آن نیاز دارند را می توانید تهیه کنید. دستگاه کوچک و دستی ماساژور پا، یا مجموعه آرایشی بهداشتی مراقبت از پوست و...هدیه به روز و مناسبی است.

دعوت به رستوران و سفارش دادن غذاهایی که دوست دارند و یا مزه خاصی را می خواهند امتحان کنند، یک روز به یاد ماندنی و تجربه ای زیبا خواهد شد.

بهترین کادو عید برای عروس چیست؟

یکی از رسومات مهم و دوست داشتنی عید نوروز دادن هدیه به نوعروسان هست. اولین سال عید که افراد متاهل می شوند، مهم و به یاد ماندنی است.اگر شما هم نوعروس دارید و می خواهید بدانید که عیدی به عروس چی بدیم؟ و بهترین ها را انتخاب و تهیه کنید، به چند مورد اصلی اشاره می کنیم:

  • اصلی ترین خرید عید نوروز برای عروس تهیه انواع لباس است. مانند: لباس مجلسی، لباس راحتی، لباس زیر ، مانتو، شال و روسری...

  • زیورالاتی مانند: گوشواره، انگشتر، النگو یا دستبند بی شک بهترین کادو عید برای عروس است. شما می توانید برای هدیه به عروس از سکه های گرمی، ربع سکه، نیم و یا سکه تمام استفاده کنید.

  • تهیه کیف و کفش برای نو عروس تا با لباس های جدید عید ست کند، بسیار اهمیت دارد. یک عروس به روز و شیک می کوشد تا هماهنگی بین لباس و کفش و کیفش، وجود داشته باشد.

  • تهیه و تدارک خوراکی های سفره عید از طرف خانواده داماد صورت می گیرد. مانند: آجیل، شیرینی و شکلات، انواع میوه .....

  • ست هفت سین مخصوص نو عروسان نیز یکی دیگر از لزومات سفره هفت سین است که زیبایی سفره عید را دو چندان می کند.

  • تهیه یک آینه شمعدان کوچک برای گذاشتن کنار سفره هفت سین شکوه سفره عید عروس را بیشتر می کند.

اما نباید عیدی نوروز برای داماد را فراموش کنیم. دراولین سال ازدواج خانواده عروس هدایایی مانند: کت و شلوار، پیراهن، کفش و ست کمربند و کیف برای داماد تهیه می کنند. دادن سکه طلا به داماد نیز از رسومات خانواده های ایرانی است.

نکات مهم

عیدی و هدیه دادن به دیگران یکی از بهترین و پسندیده ترین رفتارهای اجتماعی است که نه تنها در ایران که در کل جهان به آن پرداخته می شود. اما باید نکاتی را هم در مورد بهترین کادو عید برای عروس، و یا هدیه دادن به تمام افرادی که مد نظرتان است، بدانید تا لذت هدیه دادن و هدیه گرفتن دو چندان شود.

  • هنگام هدیه دادن به طرف مقابل، علایق و سلیقه او را در نظر بگیرید. مثلا فردی که به گل و گیاه آلرژی داره هیچ وقت گلدان و گل طبیعی هدیه ندهید.

  • همیشه شرایط سنی کسی که به او عیدی یا هدیه می دهید را در نظر بگیرید تا بهترین عیدی نوروز را از شما گرفته باشد. مثلا شالی که به مادربزرگ هدیه می دهید طبق سلیقه و مناسب سن او باشد تا بتواند از آن استفاده کند.

  • اگر توانایی خرید اشیاء گران قیمت را ندارید با کمی فکر کردن و خلاقیت می توانید یک هدیه مناسب و ارزان قیمت با کارایی بالا تهیه کنید. مانند انواع ماگ های زیبا و با طرح ها و رنگ هایی که طرف مقابل تان دوست داشته باشد، می تواند بهترین کادو و یا مناسب ترین عیدی باشد.

  • با توجه به اوضاع اقتصادی و وجود تورم در کشور، هوای هم دیگر را داشته باشید. اگر هدیه ای که می گیرید گران قیمت و ترند نیست، به این رسم دوست داشتنی هدیه دادن، احترام بگذارید و از او صمیمانه تشکر کنید.

کلام آخر

با تمام شدن روزهای اسفند به عید نزدیک می شویم که از سالیان دور بوده و هست و ما از کودکی ذوق گرفتن عیدی را داشتیم و داریم و تا پایان نیز خواهیم داشت. این رسم نیکو و پسندیده مخصوص قشر خاص نیست و همه چه کودک، نوجوان، جوان، عروس و داماد و حتی مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها عیدی گرفتن را دوست دارند.

بنابراین باید توجه کنید که مناسب ترین و بهترین عیدی نوروز را براساس توانایی مالی خود تهیه کنید. گاهی با هدیه دادن یک شاخه گل و یا حتی فرستادن یک جمله و یا شعر ادبی از طریق گوشی به دوستان و آشنایان موجب شادی و احساس خوب آن ها می شوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
استوری تسلیت و همدردی بازیگران با حمید گودرزی برای فوت مادرش+عکس/ از پوریا پورسرخ و ژیلا صادقی تا نعیمه نظام‌دوست و پژمان بازغی
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه چاپ یک کتاب
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
خوشگذرانی مایه‌داریِ زهرا گونش و همسر ثروتمندش در قایق تفریحی وسط دریا+ عکس/ تعطیلات آخر هفته خانوم والیبالیست