بهترین بلوک شیشه ای؛ کاربرد های بلوک شیشه ای

  شنبه، 09 تیر 1403   زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین بلوک شیشه ای؛ کاربرد های بلوک شیشه ای
بلوک شیشه ای یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد در طراحی های مدرن است. این متریال خاص به دلیل انعکاس پرتوهای نور، به خوبی در نورگیری فضای ساختمان شما تاثیر می گذارد. برای آشنایی با بلوک شیشه ای این مطلب را مطالعه کنید.

بلوک شیشه ای چیست؟

بلوک شیشه ای نوعی مصالح ساختمانی خاص و متفاوت برای خانه و ویلا های مدرن است. این متریال ساختمانی از باکس های شیشه ای توخالی و بسیار فشرده ایجاد شده تا مقاومت آن در برابر ضربه و سایر آسیب های فیزیکی بسیار بالا باشد.

بلوک شیشه ای در بازار با نام آجر شیشه ای نیز شناخته می شوند حتی در بعضی موارد از این مصالح ساختمانی با نام کاشی های شیشه ای نیز یاد می شود.

این بلوک ها در طرح ها و رنگ های متفاوتی تولید می شوند. این ویژگی کمک می کند تا طراحان و ایده پردازان حوزه معماری و ساختمان سازی با یک دید وسیع، بهترین بلوک شیشه ای را مطابق با ساختمان وفضای شما انتخاب کنند.

به عنوان مثال می توان از انواع بلوک های شیشه ای شفاف در محیط هایی که نورگیر مناسبی ندارد استفاده کرد تا علاوه بر زیبایی و جذابیت این متریال، از خاصیت منعکس کردن نور نیز به خوبی بهره گرفت. مدل های شفاف بلوک شیشه ای رنگ های بسیار زیادی دارند و تمیز کردن آنها نیز نسبت به سایر مدل ها آسان تر است.

انواعی دیگری از بلوک های شیشه ای مانند بلوک شیشه ای مات یا طرح دار نیز در بازار وجود دارد که برای هرکدام کاربردهای زیاد و متنوعی میتوان متصور شد. به عنوان مثال از بلوک های شیشه ای مات در پارتیشن بندی بخش های مختلف خانه می توان استفاده کرد.

بهترین بلوک شیشه ای

کاربرد های بلوک شیشه ای چیست؟

همانطور که ذکر شد این مصالح ساختمانی کاربردهای زیادی دارند. دلیل گسترگی کاربرد آنها، تطابق خاص و منحصر به فرد با انواع سبک های هنری وساختمان سازی است که با تنوع طرحی و رنگی آن همگام شده است. همه این موارد در کنارهم بلوک شیشه ای را به یکی از بهترین و خاص ترین متریال های ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون مدرن تبدیل کرده اند. در ادامه به بررسی چند مورد از کاربرد های بلوک شیشه ای خواهیم پرداخت:

بلوک شیشه ای در راهرو ها

بلوک شیشه ای برای راهروهای موجود در ساختمان و همچنین در پاساژ های مختلف قابلیت استفاده را دارد و می‌تواند با ایجاد روشنایی و انعکاس خوب نور، ایمنی مناسبی را در محیط ایجاد کند. همچنین به دلیل طراحی منحصر به فرد، این نوع بلوک‌ها جلوه کاملا خاصی خواهند داشت و می‌توانید از این جهت روی آن‌ها حساب ویژه باز کنید.

ساخت سقف

ویژگی انعکاس نور باعث شده تا از این بلوک ها در ایجاد نورگیر و روشن سازی فضای خانه استفاده شود. ساخت سقف ساختمان به کمک بلوک های شیشه ای کمک می کند تا فضای خانه شما دلباز تر و متفاوت شود. همچنین اگر در ساخت سقف از انواع رنگی بلوک شیشه ای استفاده شود می توان به کمک هارمونی رنگ ها با سایر متریال های بکاررفته در طراحی دکوراسیون، فضا را جذاب تر و خاص تر نمود.

کاربرد بلوک شیشه ای

بهترین بلوک شیشه ای چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین ویژگی که در بلوک های شیشه ای باید مشاهده کرد، مقاومت آن در برابر عوامل فیزیکی مخرب مانند ضربه است. آجر های شیشه ای به دلیل توخالی بودن از ظرافت خاصی برخوردار هستند. همین ویژگی باعث شده تا در برابر عواملی مانند تغییرات دما، خراش و ... مقاوم باشند. اما به دلیل ساختار ظریف خود نیاز به دقت و مراقبت در نگهداری دارند.

همانگونه که اشاره شد، برای خرید بلوک شیشه ی مهم ترین ویژگی داشتن مقاومت بالاست. پس بهتر است برای خرید بلوک شیشه ای فروشگاه و برندی را انتخاب نمایید که تضمین کیفیت بهتری دارد و محصولات آن در اثر ضربه آسیب پذیری اندکی دارند.

نمونه هایی از کاربرد های بلوک شیشه ای

اسفاده از آجر های شیشه ای در طراحی دکوراسیون از حدود دهه 90 میلادی به طرز چشمگیری افزایش یافت. پیشگامان استفاده از بلوک شیشه ای کشور های اروپایی مدرن و توسعه یافته مانند فرانسه و آلمان بودند. به طوری که در نمای خارجی یکی از معروف ترین برج های فرانسه به طور کامل از بلوک شیشه ای استفاده شده است. به دنبال این موارد، استفاده از آجر شیشه ای در ایران نیز افزایش یافت و روز به روز محبوبیت این عنصر ساختمانی در حال افزایش است.

بلوک شیشه ای

بلوک شیشه ای از کجا بخریم؟

اگر به دنبال یک انتخاب و خرید درست هستید، باید سراغ فروشگاه های معتبر و تضمین کننده کیفیت بروید. بلوک های شیشه ای مرغوب و باکیفیت معمولا تراکم بسیار خوبی دارند و در برابر آسیب های فیزیکی مقاوم هستند. چنین مواردی، در برابر تغییرات دمایی ایستادگی می کنند و هوای سرد یا گرم را از خود عبور نمی دهند. فروشگاه مصالح ساختمانی خمسه یکی از معتبر ترین و بهترین فروشگاه های عرضه کننده انواع مصالح ساختمانی در کشور است. این فروشگاه با ارائه بهترین بلوک شیشه ای با ضمانت کیفیت گامی بزرگ در عرضه مصالح ساختمانی مدرن برداشته است.

کلام پایانی

استفاده از انواع بلوک های شیشه ای باعث جذابیت بیشتر و ایجاد تمی مدرن و منحصر به فرد در ساختمان شما می شود. این مصالح ساختمانی به دلیل ویژگی های خاص خود یکی از بهترین و متفاوت ترین متریال های بکاررفته در طراحی دکوراسیون است. تنوع رنگی و طرحی بالای این محصول به شما این امکان را می دهد که در هر بخشی از منزل یا محل کار خود، این مدل را با توجه به رنگ بندی و تم آن استفاده نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (467 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (76 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (49 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (37 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (24 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس