دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

بهترین روغن موتور برای زمستان و هوای سرد 

شنبه، 07 بهمن 1402
اگر موتور قلب ماشین شما است، روغن شریان حیات آن خواهد بود. در فصل زمستان با کاهش دما روغن موتور شما خیلی ضخیم خواهد شد.این موضوع سبب می شود که جریان روغن موتور کاهش یابد. این سوال پیش می اید که روغن موتور مناسب زمستان چه روغنی است؟ در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با ما همراه باشید.

روغن موتور، یک نقش اصلی و اساسی در خودرو دارد. شاید گمان کنید که قطعات داخل موتور، اصلی ترین وظایف را در عملکرد بهینه موتور دارند؛ که البته تا حدودی درست است. اما باید در نظر بگیرید که این روغن موتور است که باعث بهبود عملکرد این قطعات می شود. به همین منظور باید روغن موتور مناسب برای زمستان تهیه کرد تا این سیال بتواند وظیفه خود را در موتور به خوبی انجام دهد.

روغن موتور مناسب زمستان چیست؟


در فصل زمستان، استفاده از روغن موتور مناسب با ویسکوزیته کمتر بسیار مهم است. روغن موتور با ویسکوزیته کمتر در دمای پایین بهتر عمل می‌کند. به همین دلیل، استفاده از روغن موتور با ویسکوزیته مناسب در فصل زمستان، به عملکرد بهتر و کاهش خطر خرابی موتور کمک می‌کند.

در فصل زمستان، روغن موتور با ویسکوزیته کمتر مانند SAE 5W-30 و یا SAE 0W-30 می‌تواند مناسب باشد. این نوع روغن موتور با استفاده از فرمولاسیون‌های خاص، در دماهای پایین بهترین کارایی را ارائه می‌دهد. همچنین، در صورتی که خودرو شما از سیستم روغن گرمکن (oil heater) پشتیبانی می‌کند، استفاده از این سیستم در دمای پایین، به روغن موتور کمک می‌کند تا به سرعت گرم شود و عملکرد بهتری داشته باشد.روغن موتور مناسب برای زمستان باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • ویسکوزیته پایین: روغن موتور با ویسکوزیته پایین در دماهای پایین تر بهتر عمل می کند.

  • قابلیت جریان خوب: روغن موتور باید به راحتی در دماهای پایین جریان داشته باشد تا بلافاصله پس از روشن کردن موتور، به سطح کافی در سرعت و فشار برسد.

  • مقاومت به اکسیداسیون: روغن موتور باید در دماهای پایین نسبت به اکسیداسیون (خوردگی) مقاوم باشد.

  • حفاظت از قطعات: روغن موتور باید قابلیت حفاظت از قطعات در دماهای پایین را داشته باشد.

با توجه به این ویژگی ها، روغن موتور با شماره SAE 5W-30 یا SAE 0W-30 برای زمستان مناسب است.

سخن پایانی


به عنوان نکته آخر، لازم است بدانید که روغن موتور مصنوعی و روان کننده های پیشرانه در سرما بهتر از روغن های معمولی عمل می کنند. این نوع از روغن موتورها شروعی سریع، تعویضی آسان و محافظت بهتری در برابر سایش برای موتور ایجاد می کند. پس برای به حداکثر رساندن حفاظت و عملکرد موتور خودرو در هوای سرد از مواد مصنوعی استفاده کنید. به عبارت دیگر روغن موتور مناسب زمستان، روغن موتور مصنوعی است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی متن
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان