بهترین شهرهای توریستی ایتالیا

  یکشنبه، 14 مرداد 1403   زمان مطالعه 7 دقیقه
بهترین شهرهای توریستی ایتالیا
ایتالیا یک کشور فوق‌العاده زیباست که جاها و مکان‌های دیدنی زیادی برای بازدید دارد. از آنجا که ایرانی‌ها عاشق ایتالیا هستند، بسیاری از آن‌ها می‌خواهند بدانید بهترین شهرهای توریستی این کشور کدامند؟

ایتالیا یک کشور فوق‌العاده زیباست که جاها و مکان‌های دیدنی زیادی برای بازدید دارد. از آنجا که ایرانی‌ها عاشق ایتالیا هستند، بسیاری از آن‌ها می‌خواهند بدانید بهترین شهرهای توریستی این کشور کدامند؟ اگر قرار است شما هم به این کشور سفر کنید بهتر است قبل از آماده شدن برای دریافت ویزا و فراهم آوردن مقدمات تور گردشگری، بهترین شهرهای توریستی ایتالیا را بشناسید. شاید زمان کمی برای سفر داشته باشید و نباید فرصت را صرف بازدید از شهرهای معمولی کنید.

رم شهر زیبای ابدی

یکی از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا رم نام دارد که به لطف میراث فرهنگی و هنری خود در لیست بهترین شهرهای دنیا نیز قرار می‌گیرد. رم نه تنها پایتخت ایتالیاست، بلکه شهری با بزرگترین میراث فرهنگی در اروپا نیز محسوب می‌شود.

اگر قصد خرید تور 29 روزه دور اروپا را دارید، باید رم را نیز جزء برنامه سفر خود قرار دهید. با رفتن به این شهر حتما عاشق هنر، فرهنگ و جاذبه‌های توریستی آن می‌شوید. برای بازدید از این شهر به حداقل 5 روز نیاز دارید تا همه مکان‌های دیدنی آنجا را ببینید.

وقتی وارد این شهر شوید حتما می‌خواهید با تماشاخانه قدیمی رم (کولوسئو) عکس بگیرید. در این شهر می‌توانید با فرهنگ امپراتوری رم باستان آشنا شوید و طعم پاستای لذیذ ایتالیایی را نیز بچشید.

شهر سیه‌نا : همان فلورانس کوچک

بهترین شهرهای توریستی ایتالیا

یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا سیه‌نا است که شباهت زیادی به فلورانس دارد و به همین دلیل بسیاری از مردم این شهر به آن فلورانس کوچک می‌گویند. اینجا به همان اندازه زیبا اما کوچک است. سیه‌نا بیشتر به خاطر نمایشگاه قرون وسطایی Il Palio مشهور است که با دیدن آن شگفت‌زده می‌شوید.

جالب است بدانید سیه‌نا را جزء شهرهایی با داشتن بهترین جاذبه‌های دیدنی و معروف کشور ایتالیا می‌دانند. شما می‌توانید از میدان پیازا دل کامپو دیدن کنید و در اینجا عکس بگیرید. دور تا دور این میدان با ساختمان‌های آجری بلند احاطه شده است. بازدید از این میدان سنگفرش شده می‌تواند دلیلی برای سفر به سیه نا باشد.

فلورانس: یکی از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا

یکی دیگر از شهرهایی که زمان سفر به ایتالیا باید از آن دیدن کنید، فلورانس نام دارد. اینجا نیز به دلیل داشتن جاذبه‌های توریستی، ارزش دیدن و سفر کردن را دارد. همه توریست‌ها در همان اولین بازدید عاشق فلورانس می‌شوند. اگر عاشق هنر هستید، باید از گالری Uffizi فلورانس دیدن کنید. همچنین اگر جزء کسانی هستید که به طبیعت عشق می‌ورزید، نباید باغ‌های بوبولی این شهر زیبا را از دست بدهید. در فلورانس می‌توانید به میدان پیازاله میکل آنژ (Piazzale Michelangelo) بروید و بهترین عکس‌ها را بگیرید.

از آنجا که فلورانس یکی از شهرهای گران محسوب می‌شود، احتمالا فرصت کمی برای اقامت در این شهر خواهید داشت. بنابراین باید فرصت را غنیمت را بشمارید و از همه نقاط دیدنی این شهر در مدت کوتاهی دیدن کنید.

سفر به ونیز ایتالیا

اگر کسی به شما بگوید بهترین شهر توریستی ایتالیا را نام ببرید، حتما اولین گزینه‌ای که به ذهن‌تان برسد، «ونیز» است. اینجا بیشتر به خاطر کانال‌های آبی که از وسط شهر و در کنار خانه‌ها می‌گذرد، در دنیا شهرت دارد. معماری ونیز در دنیا محبوب است و حتما دلتان می‌خواهد کل روزهایی که در این شهر هستید، فقط به تماشای ساختمان‌ها و خیابان‌ها بنشینید.

ونیز نه تنها یکی از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا محسوب می‌شود، بلکه باید آن را در ردیف برترین شهرهای جهان برای یک سفر توریستی نیز به حساب آورد.

شما می‌توانید در اینجا از میدان شگفت‌انگیز سان مارکو دیدن کنید و با قایق از میان کانال‌های وسط شهر عبور کنید و عکس‌های یادگاری بگیرید. بدون شک بازدید از ونیز شما را به وجد می‌آورد و خاطرات خوبی را برای همیشه در ذهن‌تان باقی می‌گذارد.

بازدید از ناپل: زادگاه پیتزا

بهترین شهرهای توریستی ایتالیا

یکی از شهرهای شگفت‌انگیز ایتالیا که باید در سفر خود از آنجا دیدن کنید، ناپل نام دارد. این شهر که در جنوب کشور واقع شده است، دارای مناظر و جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده زیبایی است. از جمله باید به باقی‌مانده‌های آتشفشان وزوویوس اشاره کنیم که حتما شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

از طرف دیگر ناپل به عنوان یکی از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا در کنار دریا قرار دارد که می‌توانید از گشت و گذار در آنجا لذت ببرید. ورزش‌های آبی و تفریحات در کنار ساحل یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب ناپل برای سفر بسیاری از توریست‌هاست.

البته اینجا فقط جاذبه طبیعی ندارد و در کنار آن‌ها باید به نقاط دیدنی در مرکز شهر هم اشاره کنیم. ناپل زادگاه اصلی پیتزاست و بنابراین در اینجا می‌توانید با خوشمزه‌ترین غذاهایی که با پنیر پیتزای اصل ایتالیایی درست می‌شود، از خودتان پذیرایی کنید.

ناپل از آن دست شهرهایی است که هر چه بیشتر بمانید، بیشتر دوست دارید در آنجا بمانید. البته چون ایتالیا شهرهای دیگری هم دارد، باید زودتر اینجا را ترک کنید.

بهترین شهرهای توریستی ایتالیا و بازدید از آمالفی

همین که از ناپل دور شوید به شهر زیبای دیگری به نام «ناپل» می‌رسید که بیشتر به خاطر مناظر دریا و ساحلش شهرت دارد. این شهر نام خود را به یکی از زیباترین مناظر ساحلی و دریایی ایتالیا، به اسم Costiera Amalfitana گرفته است. اگر به اینجا بروید حتما عاشق خیابان‌های کوچک آن می‌شوید.

آمالفی دارای تعداد زیادی کلیسای بی‌نظیر است که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

جزیره سیسیل و شهر پالرمو ایتالیا

جزیره سیسیل و شهر پالرمو ایتالیا

اگر به سمت جنوب ایتالیا بروید با جزیره سیسیل که پالرمو به عنوان مدرن ترین شهر ایتالیا شناخته شده است، روبرو می‌شوید. پالرمو به عنوان یک شهر خاص است که در آن ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف آلمانی، ایتالیایی و عربی را می‌توانید مشاهده کنید. ساختمان‌های تاریخی و کلیسای جامع پالرمو جزء مکان‌های دیدنی در این شهر است.

علاوه بر اینکه در پالرمو می‌توانید از مکان‌های توریستی دیدن کنید، خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی مانند کانواو سیسیلیانو یا آرانچینو نیز در رستوران سرو می‌شود که عاشق آن می‌شوید.

بازدید از شهر باروک لچه

یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا باروک لچه نام دارد که در جنوب این کشور واقع شده است. اغلب کسانی که به تور ایتالیا می‌روند، اینجا را برای یک یا دو روز سفر خود انتخاب می‌کنند. این شهر در منطقه Puglia قرار دارد. اکثر ساختمان‌های این شهر به سبک معماری باروک ساخته شده‌اند که شما را مجذوب خود می‌کنند.

در اطراف شهر باروک لچه تعدادی ساختمان قدیمی و چند کلیسا مربوط به قرن‌های قبل نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

شهر سنگ‌ها: ماترا ایتالیا

شهر سنگ‌ها: ماترا ایتالیا

یکی از خاص‌ترین شهرهای توریستی در ایتالیا، ماترا نام دارد. اینجا شهر سنگ‌ها نیز گفته می‌شود؛ زیرا در منطقه‌ای از این شهر یک شهر قدیمی از سنگ قرار دارد که بسیار جذاب است و دیدن آن خالی از لطف نیست. سنگ‌های باستانی این منطقه هنوز هم ساختار خود را حفظ کرده‌اند. شهر ماترا واقعاً یک قطعه از تاریخ است که با راه رفتن در آنجا احساس می‌کنید در یک سیاره یا در عصر دیگری هستید.

بازدید از شهر توریستی اوربینو

اگر به مرکز کشور ایتالیا بروید، با شهری به نام «اوربینو» برخورد می‌کنید که به عنوان یک شهر بسیار زیبا شناخته شده است. اگرچه اینجا چندان مورد توجه گردشگران نیست، اما مردم محلی ایتالیا به آن علاقه زیادی دارند. یک بار سفر به اوربینو کافیست تا از دیدن مکان‌های جاذبه‌های متنوع آن لذت ببرید.

در اینجا خبری از ازدحام گردشگر نیست و به راحتی می‌توانید از خیابان‌های شهر دیدن کنید. در این شهر باغ‌های یک زیتون خاص به چشم می‌خورد که به آن all'Ascolana گفته می‌شوید. نمونه این زیتون را در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌کنید.

بازدید از میلان؛ پایتخت مد جهان

حالا که قرار است بهترین شهرهای توریستی ایتالیا را معرفی کنیم، نباید میلان را از قلم بیندازیم. اینجا شهر تجارت و مد دنیاست که مهم‌ترین شرکت‌های ایتالیا در اینجا قرار دارند. در میلان هر سال جشنواره‌هایی برگزار می‌شود که بزرگترین برندهای صنعت پوشاک تولیدات خود را در معرض دید قرار می‌دهند.

در خیابان‌های میلان فروشگاه‌های شگفت‌انگیز و فوق‌العاده را مشاهده می‌کنید. در این شهر می‌توانید بهترین پوشاک چرم را تهیه کنید که شاید نمونه آن‌ها را در هیچ‌ کجای دنیا پیدا نکنید.

شهر پیتزا در ایتالیا

شهر پیتزا در ایتالیا

بله در ایتالیا شهری به نام پیتزا وجود دارد که در منطقه توسکا واقع شده است. در این شهر زیبا می‌توانید از برج پیزا که به عنوان یک برج کج شناخته شده است، دیدن کنید و عکس‌های جذاب بگیرید. شهر پیتزا به دلیل داشتن جاذبه‌هایی مثل برج ناقوس کلیسای جامع شهر در بین مردم ایتالیا مشهور است و سالانه گردشگران زیادی از آنجا دیدن می‌کنند.

البته برج تنها دلیلی نیست که از شهر پیتزا دیدن کنید، بلکه کل این شهر ارزش دیدن دارد.

بازدید از شهر تورین

یکی از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا تورین نام دارد که در شمال این کشور واقع شده است و به کوه‌های شگفت‌انگیز آلپ نزدیک است. بنابراین در این شهر می‌توانید از مناظر زیبای کوه و برف نیز دیدن کنید. اما چون تورین یک شهر کوهستانی است، بهتر است در بهار و تابستان به آنجا بروید.

شما می‌توانید در تورین بازدید خود را از مول آنتونلیانا (زیباترین جاذبه شهر) آغاز کنید. سپس به میدان‌های زیبای شهر بروید و با کرایه دوچرخه همه جا را از نزدیک ببینید. اگر عاشق پاستای ایتالیا هستید، تورین همان شهری است که باید از آن دیدن کنید و به رستوران‌های آن بروید و طعم پاستای ایتالیا را امتحان کنید.

ورونا؛ رمانتیک‌ترین شهر ایتالیا

مردم ایتالیا به شهر ورنا به عنوان شهر عشق نگاه می‌کنند. همان داستان عاشقانه رومئو و ژولیت را حتما شنیده‌اید که زادگاه این دو عاشق در همین شهر است. شما می‌توانید با رفتن به ورونا از نزدیک بالک واقعی رومئو و ژولیت را نیز ببینید. در اطراف این شهر کلیساهای تاریخی زیادی وجود دارد. همچنین در داخل شهر نیز خیابان‌ها و مراکز خرید متعددی وجود دارد که حتما از دیدن آن‌ها لذت می‌برید.

در آخر

اگر قصد دارید به ایتالیا بروید، قبل از هر چیز باید در مورد بهترین شهرهای این کشور اطلاعات داشته باشید. در اینجا تعدادی از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا را معرفی کردیم که امیدواریم اطلاعات ارائه شده برایتان کامل بوده باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (224 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (136 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW