دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

بهترین زمان مصرف زعفران و میزان اندازه مجاز مصرف آن 

سه شنبه، 28 آذر 1402
طبق آمار و تاریخچه ایران زعفران یکی از محبوب‌ترین ادویه‌ها در میان مردم این مرز و بوم است که عطر و رنگ بی‌نظیری به غذاها می‌بخشد. عطر زعفران شیرین و طعم آن کمی گس و تلخ است.  زعفران بوی قوی و طعمی تلخ دارد، باعث تحریک اعصاب شده، اثر مسکن دارد و دارای خاصیت آرام بخشی و خواب آور است.

توصیه متخصصان طب سنتی برای اینکه همیشه شاد و خندان باشید، استفاده از زعفران در طبخ غذاها و نوشیدن چای و دمنوش زعفران است.

برای آشنایی با زمان مناسب برای مصرف و مقدار مجاز آن در ادامه این مطلب با موراتوس همراه باشید.

بهترین زمان مصرف زعفران

بهترین زمان مصرف زعفران اگر قصد خرید زعفران نگین و استفاده از دمنوش یا چای زعفران را دارید بهتر است آن را درست قبل از زمان خواب مصرف کنید. یکی از فواید زعفران آرام‌بخش بودن آن است و مصرف این ماده پیش از خواب باعث آرام شدن مغز و بدن شما می‌شود. علاوه بر این شما می‌توانید این ماده را در طول روز نیز مورد استفاده قرار دهید.

مقدار مصرف مجاز زعفران در روز

زعفران یکی از افزودنی‌هایی است که می‌توان آن را به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار داد؛ اما باید دقت داشته باشید که مصرف بیش از حد این گیاه ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. اگر شما نیز از افرادی هستید که به‌صورت روزانه از زعفران استفاده می‌کنید، بهتر است مراقب عوارض مصرف بیش از اندازه این گیاه باشید. با مصرف بیش از حد ممکن است جان خود را به خطر بیندازید. در برخی موارد استفاده زیاد از این ماده باعث مرگ افراد شده است.

شما می‌توانید در طول شبانه‌روز یک بار از دمنوش زعفران بهره ببرید. همچنین تلاش خود را به کار بگیرید تا به‌صورت هم‌زمان از غذاهای حاوی زعفران و دمنوش استفاده نکنید. اگر قصد استفاده از زعفران در غذا را دارید، خوردن دمنوش را به روز دیگری موکول کنید. بهتر است روزانه کمتر از 0.1 گرم زعفران استفاده کنید تا خطری برای شما پیش نیاید. البته شما می‌توانید دوز مصرف زعفران را کم‌کم بالا ببرید و بر اساس سیستم بدن خود آن را تا 1 گرم در روز نیز افزایش دهید.

نکات مهم هنگام مصرف زعفران

  • همانطور که خوردن برخی غذاها، نمی تواند مفید باشد، مصرف چای زعفران همان قدر که خوش عطر و طعم و مفید است اگر کنار برخی ادویه های گرم مصرف شود می تواند به ضرر بدن مخصوصا کبد تمام شود. ابتدا باید بدانید که طبع شما چگونه است.

  • اگر طبع گرمی داشته باشید به ازای مصرف چیزهای گرم مثل دارچین و زعفران و غیره باید نوشیدنی ها و خوراکی های سرد را در برنامه خود داشته باشید.

  • با توجه به آن چه گفته شد، سعی داشته باشید که ترکیبات زعفران و چای را با دیگر ادویه‌جات گرم مخلوط نکنید.

افرادی که مجاز به مصرف زعفران نیستند

حال که با میزان مصرف این ماده آشنا شدید، بهتر است بدانید برخی افراد به علت وجود برخی شرایط خاص یا بعضی بیماری‌ها نمی‌توانند از زعفران استفاده کنند. افرادی که اضافه وزن زیادی دارند، بهتر است از زعفران استفاده نکنند. این مسئله به علت اشتهاآور بودن این ماده است که باعث ایجاد پرخوری می‌شود.

همچنان بانوان باردار به‌هیچ‌وجه نباید در سه ماهه اول بارداری خود از زعفران استفاده کنند. استفاده از زعفران در زمان بارداری باعث ایجاد صدمات بسیاری به جنین می‌شود و ممکن است سلامت مادر را نیز به خطر بیندازد. در برخی موارد نیز ممکن است اندام‌های جنین به علت استفاده از زعفران توسط مادر تشکیل نشوند. همچنین افرادی که کف دست‌هایشان مدام عرق می‌کند نیز نباید از این ماده استفاده کنند. استفاده از زعفران در این افراد باعث افزایش تعریق کف دست آن‌ها می‌شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویراستاری تخصصی مقاله
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
ترجمه تخصصی متن
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه