دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / طب سنتی و گیاهان دارویی /

درمان بیخوابی با مصرف گیلاس 

چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400
آب گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان و مواد موسوم به کارسیدان است که ضد التهاب و تورم است به شکلی که کشتی گیرانی که روزانه دو تا سه لیوان آب گیلاس بنوشند کمتر دچار درد ماهیچه ای پس از تمرین می شوند و می تواند از بسیاری دردهای مفصلی که در اثر ورزش به وجود می آید جلوگیری کند. اگر مشکل بیخوابی دارید گیلاس مصرف کنید.

فصل میوه های رنگارنگ و خوشمزه تابستانی است که هرکدام از آنها علاوه بر مزه خوب می تواند یکی از منابع هم غذایی نیز محسوب شود. یکی از این میوه های خوش رنگ و لعاب گیلاس است. که هم به عنوان میوه و هم شربت و هم مربا کاربرد دارد و در انواع شیرینی ها و کیک ها می توان از آن استفاده کرد. آب گیلاس برای آرتروز مفید است مصرف آب گیلاس در افراد مسن موجب می شود این افراد درد ارتروزی کمتری داشته باشند .

فواید دارویی گیلاس

گیلاس یکی از میوه هایی است که در فصل تابستان طرفداران بسیاری دارید. این میوه کروی شکل در غذاهای ایرانی مصرف بالایی دارد و در استان هایی مانند خراسان جنوبی برداشت می شود. این میوه خوشمزه سرشار از آنتی اکسیدان هاست و می تواند مزایای زیادی همچون بهبود بی خوابی، درد مفاصل و آب کردن چربی شکمی را به همراه داشته باشد که در ادامه با خواص گیلاس بهتر آشنا می شود:

  • گیلاس سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده، از این رو روند پیری را به تاخیر می اندازد.
  • کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی یکی از خواص دارویی گیلاس میباشد.
  • فلاوونووئیدهای موجود در گیلاس، از ایجاد هر گونه آسیب توسط رادیکال های آزاد پیشگیری می کنند.
  • درمان مناسبی برای آرتریت، رماتیسم، واریس و دردهای مفصلی است.
  • از گیلاس می توان به عنوان ماسک زیبایی استفاده کرد و چین و چروک های پوست را کاهش داد.
  • گیلاس برای کلیه ها مفید است و به دفع سموم از بدن کمک می کند.
  • میوه گیلاس سوخت ساز بدن را افزایش داده و به هضم غذا کمک می کند.
  • سیستم اعصاب را تسکین داده و با تولید هورمون شادی در بدن، احساس بهتری را در ما ایجاد می کند.
  • گیلاس دارای چربی کم و فیبر زیاد است و برای تصفیه خون در سیستم گوارشی بسیار مفید است.
  • میوه گیلاس برای کارکرد منظم قلب، روده و معده نیز بسیار مفید است.
  • از فواید میوه گیلاس میتوان تقویت قوای فکری را نام برد.
  • افرادی که زیاد گوشت استفاده می کنند و خون آنها اسیدی است می توانند از گیلاس استفاده کنند به دلیل اینکه خون را قلیایی می کند.
  • گیلاس برای کاهش وزن مفید است.
  • میوه گیلاس دارای مقدار فراوانی ویتامین C است.
  • چربی اشباع شده در گیلاس بسیار کم است و کلسترول ندارد.
  • گواتر مزمن با خوردن گیلاس تا حد زیادی کنترل می شود.
  • گیلاس سنگ های کلیه را از بین می برد و مصرف آن در حد مناسب به مبتلایان به دیابت و ورم مفاصل توصیه می شود زیرا میوه ای است که نشاسته ی کمی دارد و قندش برای افراد دیابتی زیان بار نیست.
  • چربی اشباع شده در گیلاس بسیار کم است. کلسترول ندارد (مانند سایر گیاهان)، سدیم ندارد، فیبر خوراکی بالایی دارد، از ویتامین C بالایی برخوردار است.

استفاده از آب گیلاس ترش برای درمان بی خوابی

مصرف روزانه آب گیلاس ترش خود می تواند تاثیر بسزایی در درمان بی خوابی داشته باشد بنابراین کارشناسان طب سنتی به افرادی که به اختلالات خواب مواجه هستند مصرف این آب میوه را توصیه می کنند. گفتنی است که آب گیلاس روی سطح ملاتونین تأثیر می گذارد به گونه ای که این مهم می تواند باعث افزایش کیفیت و مدت زمان خواب نیز شود. از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که گیلاس سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان می باشد که این خود می تواند روند پیری را به تأخیر بیاندازد . از سوی دیگر باید خاطرنشان کرد که کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیز از دیگر مزایای مصرف گیلاس قرار دارد چرا که این میوه سرشار از منیزیم و پتاسیم است که این مواد معدنی خود برای سلامت قلب بسیار مناسب می باشند. جالب است بدانیم که یکی دیگر از خواص مصرف گیلاس درمان چین و چروک و حفاظت از پوست می باشد چراکه تحقیقات نشان می دهد استفاده از ماسک گیلاس خود می تواند تاثیر بسزایی در از بین بردن چین و چروک های پوست داشته باشد. بدیهی است که درمان افسردگی را نیز می توان از دیگر مزایای مصرف گیلاس عنوان کرد چراکه کارشناسان بر این باور هستند که مصرف گیلاس شادی آور است بنابراین می تواند به تسکین سیستم اعصاب کمک کند همچنین مصرف این میوه باعث ترشح هورمون شادی در بدن نیز خواهد شد. قلیایی کردن خون در زمره دیگر مزایای مصرف گیلاس قرار داده می شود بنابراین افرادی که بیش از اندازه گوشت مصرف می کنند به دلیل آن که خون آنها اسیدی است می توانند با مصرف گیلاس به راحتی خون خود را قلیایی کنند. مصرف گیلاس می تواند باعث افزایش سوخت و ساز در بدن نیز شود همچنین مصرف این میوه خود عاملی برای هضم بهتر غذا نیز می باشد. به گونه ای که بسیاری از کارشناسان تغذیه مصرف این میوه را برای کاهش وزن بسیار مناسب می دانند. دفع سموم از بدن نیز از دیگر مزایای مصرف گیلاس برشمرده می شود به گونه ای که کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که مصرف گیلاس می تواند باعث دفع سموم از کلیه ها نیز باشد. یکی دیگر از مزایای مصرف گیلاس کاهش کلسترول بد خون می باشد به گونه ای که طبق آزمایشات صورت گرفته مصرف این میوه در افرادی که مبتلا به کلسترول بد خون بودند باعث کاهش چشمگیر کلسترول نیز شده است. کاهش اسید اوره خون را نیز می توان یکی دیگر از مزایای مصرف گیلاس برشمرد به گونه ای که مصرف این میوه موجب کاهش درد و جلوگیری از عود در بیماران مبتلا به نقرس می شود . شایان ذکر است که مصرف گیلاس برای کودکان زیر ۳ سال ممنوع می باشد چرا که این میوه ملین است از این رو مصرف گیلاس در کودکان زیر سه سال خود می تواند باعث بروز مشکلات جدی در دستگاه گوارش آنها شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت