دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

بیماری مروارید مو چیست؟ 

چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399
این بیماری به این حالت است که مو در یک یا چند نقطه از بدن متورم شده و به علت شباهت آن به دانه های مرواوید به این نام نام گذاری شده است.نقاط متورم شده دچار ضعف، شکنندگی و پاره شدن مو می شوند. علت به وجود آمدن این بیماری استفاده بیش از حد از ابزار گرمایی برای فر کردن ، خشک کردن، صاف کردن و حالت دادن به موها می باشد.

موی شما نشان دهنده سلامت شماست

تحقیقات نشان می دهد که تغییرات حاصله در ظاهر، بافت و پرپشتی مو نشان دهنده مشکلات سلامتی همچون بیماری تیروئید هستند. برای تغییرات حاصله بر روی مو دلایل بی شماری را می توان برشمرد، اما همه این عوامل یا مربوط به عوامل ژنتیکی یا عوامل ناشی از مشکلات سلامت هستند. با توجه به این موضوع، در زیر به سرنخ هایی اشاره خواهیم کرد که با استفاده از آن می توانید تشخیص دهید که آیا تغییرات موی شما به دلیل مشکلات سلامت یا عوامل ژنتیکی است. تغییرات ناگهانی مو مانند ریزش زیاد مو بیشتر به دلیل مشکلات سلامت است و تغییرات تدریجی مو مانند کم پشت شدن بیشتر مربوط به عوامل ژنتیکی است. به طورکلی، با توجه به مطالب مطرح شده در بالا می توان گفت که موی هر فرد می تواند نشان دهنده وضعیت سلامتی او باشد.

بیماری مروارید

این بیماری به این حالت است که مو در یک یا چند نقطه از بدن متورم شده و به علت شباهت آن به دانه های مرواوید به این نام نام گذاری شده است.نقاط متورم شده دچار ضعف، شکنندگی و پاره شدن مو می شوند.
علت به وجود آمدن این بیماری استفاده بیش از حد از ابزار گرمایی برای فر کردن ، خشک کردن، صاف کردن و حالت دادن به موها می باشد.

علت اصلی ریزش مو در بیماری مروارید مو

کمبود ویتامین و مواد معدنی
اولین راهی که همه ما برای متوقف کردن ریزش مو امتحان می کنیم، مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی است. البته این راه در بسیاری موارد نتیجه دلخواه را به دنبال می آورد، چراکه بسیاری از افراد به خاطر کمبودهای بدنشان دچار ریزش مو می شوند. در اغلب موارد با تامین نیاز بدن به پروتئین، آهن، و منیزیم می توان به مشکل ریزش مو پایان داد.
افسردگی و اضطراب
اختلالات روانی تار موهای شما را از جا می کنند. اگر تعداد اتفاق های استرس زای اطرافتان این روزها زیاد شده یا روانتان آنقدر ضعیف شده که بی دلیل و بادلیل دچار استرس می شوید، بعید نیست به زودی موهایتان را هم از دست بدهید. گذشته از اضطراب، مزمن شدن غم و اندوه و افسرده شدن هم می تواند به موهایتان آسیب بزند و موهای شما را کم پشت یا ناحیه ای از سرتان را کاملا خالی کند. در این شرایط، احتمالا توصیه های متخصص پوست گره چندانی از مشکلتان باز نمی کند و برای برگرداندن موهای ازدست رفته یا متوقف کردن ریزششان، باید سراغ روان پزشک بروید.
سندرم تخمدان پلی کیستیک
دچار بودن به سندرم تخمدان پلی کیستیک، تنها با جوش های روی صورت و اختلالات قاعدگی خود را نشان نمی دهد. افرادی که به این مشکل مبتلا هستند، گاهی از ریزش مو هم رنج می برند. اختلالاتی که به دلیل این مشکل در سطح هورمون های بدن اتفاق می افتد، اصلی ترین دلیل ریزش مو در افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است.


بدکاری غده تیروئید
کسانی که تیروئید کم کار یا پرکار دارند، یا کسانی که به اختلالات دیگری مثل گره غده تیروئید دچار هستند، گاهی با ریزش مو یا نازک شدن تارهای مو مواجه می شوند. این افراد در اولین فرصت باید سراغ متخصصان غدد بروند تا علاوه بر از دست دادن موهایشان به مشکلات متعدد دیگری که به دلیل بدکاری غده تیروئید اتفاق می افتد دچار نشوند.

افراد زیادی در سطح جامعه هستند که با بیماری مروارید مو درگیر هستند ولی تمایلی ندارند تا کم مویی خود را پنهان کنند و درمانی نیز برای آن اتخاذ نمی کنند. و برخی دیگر ممکن است کم مویی خود را با آرایش، موی مصنوعی یا کلاه و… بپوشانند، و گروهی دیگر از داروها و یا عمل های جراحی برای درمان ریزش موی خود استفاده می نمایند.

اما باید توجه داشته باشید، قبل از هرگونه اقدام برای درمان ریزش مو، با پزشک متخصص در مورد علت ریزش مو و بهترین روش درمان پیشنهادی صحبت نمایید. برای درمان بیماری مروارید مو روش های بسیار زیادی وجود دارد که پزشکان می توانند از آن استفاده کنند.

اگر میخواهید به درمان بیماری مروارید مو بپردازید در ابتدا باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید دقت داشته باشید که نقش پزشک در درمان بیماری مروارید مو تاثیر زیادی دارد در واقع آگاهی او نسبت به این بیماری و همچنین راه حل هایی که در نظر می گیرد نقض اساسی در روند بهبود دارد. از همین رو سعی کنید کلینیک ها و پزشکان متخصص و معتبر را پیدا کنید و درمان را به آنها بسپارید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم