دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / مسائل حقوقی /

بیمه عمر زمانی چیست؟ 

شنبه، 23 شهریور 1398
ساعد نیوز: بیمه عمر زمانی از بیمه نامه‌هایی است که معمولا بسیاری از کارمندان ادارات  و سازمان‌ها با آن آشنایی دارند و تا زمانی که مشغول به کار هستند این بیمه نامه را دارند. 

اگر شما هم کارمند هستید و نیم نگاهی به فیش حقوقیتان بیاندازید به احتمال زیاد در قسمت کسر از حقوق می توانید مبلغ حق بیمه که مبلغ بسیار کمی هم است را مشاهده نمایید. دلیل آن هم اجباری بودن این بیمه نامه از سوی دولت برای مراکز دولتی می باشد، در این نوشته ما به بررسی کامل این بیمه نامه می پردازیم که بدانید با داشتن این بیمه نامه شما می توانید از چه مزایا و پوشش هایی برخوردار شوید.

بیمه عمر زمانی چیست؟

بیمه عمر زمانی یکی از انواع بیمه عمر می باشد که از دیرباز در صنعت بیمه ایران در حال ارائه می باشد، بر اساس شرایط این بیمه نامه فرد بیمه شده اگر در طول داشتن این بیمه نامه فوت کند سرمایه خسارت بیمه نامه به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می شود. این بیمه نامه مدت دار بوده و معمولا ۳۶۵ روزه می باشد در پایان مدت بیمه نامه برای تمدید لازم به پرداخت حق بیمه می باشد. پوشش این بیمه نامه برای فرد بیمه شده فقط سرمایه فوت می باشد و با فوت بیمه شده به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می شود.

نام دیگر بیمه عمر زمانی بیمه عمر ساده زمانی است و از لحاظ ماهیت بیمه ای هر دو بیمه نامه یکسان می باشند

انواع بیمه عمر زمانی (انفرادی و گروهی)

بیمه عمر ساده زمانی از جمله بیمه نامه هایی می باشد که به صورت انفرادی و گروهی قابل انجام می باشد. هر فردی به صورت انفرادی و یا به صورت قرارداد گروهی می تواند این بیمه نامه را داشته باشد. بیشتر سازمان های دولتی و خصوصی به خاطر کم بودن حق بیمه این بیمه نامه را برای کارکنان خود خریداری می کنند. قرارداد این بیمه نامه در برخی از شرکت های بیمه برای مدت یکسال انجام شده و سال به سال با پرداخت حق بیمه ادامه داده می شود.

محاسبه نرخ این بیمه نامه

میزان حق بیمه این بیمه نامه بر اساس چند فاکتور مهم محاسبه می شود که این فاکتورها عبارتند از:

سرمایه بیمه ای: میزان حق بیمه بر اساس سرمایه بیمه ای مورد درخواست بیمه شده مشخص می شود. سرمایه ای که در بیمه عمر زمانی ارائه می شود بسیار ارزشمند تر از حق بیمه پرداختی وی می باشد.

سن بیمه شده: معمولا در بیمه نامه های عمر زمانی که به صورت گروهی عضو می شود میانگین سنی کارمندان تحت پوشش بسیار مهم می باشد.

حداکثر سنی که می تواند بیمه عمر ساده زمانی انفرادی داشته باشید برای سن ۷۰ سال تمام می باشد

مدت پوشش بیمه ای: مدت این بیمه نامه یکساله است و در پایان یک سال بیمه ای بیمه نامه شما به پایان می رسد ولی فرد بیمه شده می تواند این بیمه نامه را در زمانی بیمه نامه سال قبل به پایان رسید مجدد خریداری نماید.

این بیمه نامه قابل تمدید نمی باشد و در پایان مدت یکسال برای داشتن پوشش بیمه ای باید مجدد خریداری شود

مزایای بیمه عمر ساده زمانی چیست؟

از جمله مزایای بیمه عمر زمانی می توان به ارزان بودن این بیمه نامه اشاره کرد. مبلغ حق بیمه این بیمه نامه بسیار ناچیز بوده و در مقابل این مبلغ اندک فقط پوشش فوت در طول مدت بیمه عمر ارائه می کند که در صورت فوت فرد بیمه شده کمک هزینه ای برای ذینفعان وی باشد.

معایب

این بیمه نامه در مقایسه با بیمه نامه های عمر مختلط از جمله بیمه عمر و سرمایه گذاری چند کاستی مهم دارد. اول این که این بیمه نامه همانند بیمه عمر و سرمایه گذاری و سایر انواع بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری دارای پوشش های بیمه ای از قبیل پوشش امراض و پوشش از کارافتادگی، پوشش هزینه های پزشکی و هزینه بستری شدن و ازکارافتادگی را ندارد.
مورد دوم این که اندوخته سرمایه گذاری که در سایر بیمه های عمر و سرمایه گذاری شکل می گیرد که در دسترس فرد بیمه شده بوده و وی می تواند در طول مدت داشتن بیمه عمر و سرمایه گذاری از مزایای این بیمه نامه از قبیل دریافت وام بدون ضامن و یا برداشت از اندوخته استفاده نماید که در بیمه عمر زمانی چنین مزایایی وجود ندارد. همچنین با پایان یکسال بیمه ای و با زنده بودن فرد بیمه شده در این زمان تمام سرمایه بیمه نامه از بین می رود.

بیمه عمر ساده زمانی مناسب چه کسانی می باشد؟

با توجه به کم بودن حق بیمه این بیمه نامه برای تمامی افراد جذابیت داد و معمولا بیشتر سازمان ها و ادارات دولتی این بیمه نامه را برای کارکنانشان خریداری می کنند. برای این که یک پوشش سرمایه فوت با مبلغ کم داشته باشید این بیمه نامه می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر به دنبال سرمایه گذاری در کنار پوشش های کامل بیمه باشید بیمه عمر و سرمایه گذاری یا بیمه عمر و تامین آتیه انتخاب بهتری برای شما می تواند باشد. نهایتا این که هر فردی می تواند این بیمه نامه را به صورت بیمه عمر زمانی انفرادی و یا به صورت گروهی خریداری نماید.

چه شرکت هایی ارائه دهنده این بیمه نامه هستند؟

این بیمه نامه همانند سایر انواع بیمه نامه ها توسط بیشتر شرکت های بیمه ارائه می شود. هر فرد و یا سازمانی می تواند به انتخاب خود بیمه عمر زمانی را از هر شرکت بیمه ای خریداری نماید مانند بیمه عمر پاسارگاد، بیمه عمر ایران، بیمه عمر کارآفرین ، بیمه عمر سامان و ….

نکات مهم

در هنگام خرید این بیمه نامه در شرکت های مختلف بیمه باید چند نکته مهم زیر را در نظر داشته باشید:

شرکت های مختلف بیمه برای سرمایه فوت مورد در خواست شما ممکن است درخواست چکاپ پزشکی از بیمه شده را لازم بدانند. به عنوان مثال در بیمه عمر زمانی بیمه ایران برای سرمایه های بالای ۵ میلیون تومان برای صدور انجام معاینات پزشکی تصمیم گیری می کند. البته برای بیمه های عمر زمانی که به صورت گروهی انجام می شود شرط معاینات پزشکی را ندارد.

این بیمه نامه در برخی از شرکت های مختلف برای بازه سنی ۱۵ تا ۷۰ سال ارائه می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
سابمیت مقاله چیست؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب