دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

بیوگرافی و زندگی خصوصی فخری خوروش و همسرش + عکس های جالب و دیدنی 

چهارشنبه، 17 شهریور 1400
فخری خوروش متولد 10 خرداد 1309 در کرمانشاه، بازیگر است

بیوگرافی فخری خوروش

فخری اسودی مشهور به فخری خوروش (زاده ۱۰ خرداد ۱۳۰۹) هنرپیشه پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است. مدت ها معلم بود تا اینکه وارد بازیگری شد و به شهرت عجیبی رسید.

شروع فعالیت فخری خوروش

ابتدا وارد کار معلمی شد و هنگام تدریس در کلاس در یکی از روزهای آغازین فعالیتش، از طرف انجمنی به نام جامعهٔ لیسانس ها انتخاب شد تا در تئاتر بازی کند. اولین تجربه او در این زمینه یکی از مهم ترین نمایشنامه های معروف بود: «دست های آلوده» اثر ژان پل سارتر. درخشش او در این اجرا باعث شد از کارش استقبال به عمل آید و از او دعوت شد در نمایش های بعدی از جمله «محاکمهٔ ماری دوگان» و «تاتیانا» هم نقش ایفا کند.

طرد از خانه فخری خوروش

وقتی بصورت حرفه ای وارد بازیگری شدم 9 سال رنگ پدر و مادرم را ندیدم بعد از 9 سال پدرم بخاطر بیماری که داشت توسط یکی از دوستانم عمل شد؛ بعد از عمل پدر به مادرم گفته بود که فخری باعث شده حال من خوب شود بگویید بیاید تا ببینم اینطور شد که بعد از سال ها با پدرم آشتی کردم.

علاقه به تئاتر فخری خوروش

فخری خوروش در میان زنان بازیگر دههٔ سی ،تقریبا در تمامی دوره های فیلم سازی سینمای ایران، توانست حضور مستمر داشته باشد. از اواخر دههٔ سی، از سینما کناره گرفت و نیروی خود را تماما در تئاتر به کار گرفت و به یکی از مشهورترین بازیگران تئاتر تبدیل شد.

همسر اول و دوم فخری خوروش

فخری خوروش دو بار تاکنون ازدواج کرده است. فخری خوروش در سال ۱۳۲۷ با یک دبیر آموزش و پرورش ازدواج کرده و سپس بعد از طلاق از همسر اولش ،با شاپور شیبانی در سال ۱۳۲۷ ،خواننده و آهنگساز ازدواج کرده است. خانم خوروش در شرایطی ازدواج کرد که دو خواهر بزرگر از خودش هنوز ازوداج نکرده بودند و مجرد بودند.

فرزندان فخری خوروش

ثمره زندگی فخری خوروش و همسرش شاپور شیبانی دو فرزند یک دختر و یک پسر می باشد که چند سالیست در کشور آمریکا ساکن شدند و در این کشور زندگی می کنند.

بیوگرافی جمشید شیبانی

جمشید شیبانی خواننده همسر دوم خوروش در ۱۳۰۴ به دنیا آمده و در ۱۲ تیر ۱۳۸۸ در لس آنجلس آمریکا درگذشت. مرحوم بعد از انقلاب از سال ۱۳۵۷ در لس آنجلس زندگی می کرد و در یک استودیو کار موسیقی انجام می داد و برای خوانندگانی چون ویگن ترانه سرایی و آهنگ سازی کرده بود.

مهاجرت فخری خوروش به آمریکا

وی از سال ۱۳۸۴ از ایران مهاجرت کرده و مقیم آمریکا می باشد. خانم خوروش در مورد اقامت خود در آمریکا می گوید : علت آمدنم به آمریکا این بود که این آمدن و رفتن ها برایم خیلی سخت بود و باید کاری میکردم که اقامتم دستم باشد و سالی یک دفعه راحت بیایم برای همین 5 سال اینجا ماندم و وقتی دخترم سیتی ازدواج کرد از طریق دخترم گرین کارتم را گرفتم

تفریحات فخری خوروش

از تفریحات خانم خوروش پیاده روی و مطالعه کتاب و توربافی و نوشتن و نویسندگی می باشد. وی کتابی با نام زندگی روی صحنه را به رشته تحریر درآورده است.

بازیگران مورد علاقه فخری خوروش

در ایران بازیگران خوب زیادی داریم ولی از هم دوره های خودم بازیگرانی به توانمندی علی نصیریان، داوود رشیدی، عزت الله انتظامی و جمشید مشایخی نداریم، همه آنها فوق العاده بودند و یادشان در خاطره ها برای همیشه خواهد ماند .

تقدیر از فخری خوروش

وی در سال ۲۰۱۰ در سومین دوره جشنواره «فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو» از فخری خوروش برای ۵۰ سال فعالیت هنری تقدیر شد.

کتاب فخری خوروش

فخری خوروش در سال 96 شروع به نوشتن خاطرات خود کرد و در سال 97 کتابی با نام زندگی روی صحنه را به رشته تحریر درآورد..


10 پسندیدم 7 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
amirali
2 سال پیش

خانم خوروش بسیار بازیگر توانمندی.است .نقشش.درفیلم.اقای هالو.و فی دادا .پهلوانان.نمیمیرنددرکنار استادانی بزرگ.چون جمشید مشایخی علی نصیریان.ایرج قادری بیاد ماندنی ه.انشاالله سلامت باشند و تندرست...
پاسخ
عابد
2 سال پیش

هنرمند بی بدیل بانقشهای فاخر وبه یاد ماندنی .
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

جای تو رو تنگ کرده 🤔
پاسخ
شاکی
3 سال پیش

بسیارعالی خوش قیافه ودوس داشتنی هستن سلامت باشه انشالله
پاسخ
ناشناس
3 سال پیش

جالبه این چندمین کرمانشاهی هست که میبینم تونسته سالهای طولانی پدر و مادرش ترک کنه و نبینه متاسفانه کرمانشاهیها خیلی سنگدل و بی عاطفه هستن قدیم و جدید هم نداره و عمر طولانی از خصوصیاتشون هست.
پاسخ
ناشناس
3 سال پیش

بازیگرخیلی خوبی است.انشائالله سلامت باشه
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

ترسناک بود خیلی ترسناک
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
ویراستاری تخصصی مقاله
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ترجمه تخصصی متن