دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

بیوگرافی و زندگی خصوصی کوروش سلیمانی و همسرش + عکس های جالب و دیدنی 

چهارشنبه، 28 مهر 1400
کوروش سلیمانی (زاده ۳ مرداد ۱۳۵۲ در کرمانشاه) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران و کارگردان تئاتر است.

بیوگرافی کوروش سلیمانی

کوروش سلیمانی متولد سوم مرداد ۱۳۵۲ در کرمانشاه؛ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران و کارگردان تئاتر است. کوروش سلیمانی تحصیلات دانشگاهی خود در رشته تئاتر را تا مقطع کارشناسی ارشد و در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران به انجام رسانیده است. کوروش سلیمانی قبل از ورود به دنیای تحصیل در رشته بازیگری و تئاتر، سه سال در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی پرداخت.

شروع فعالیت کوروش سلیمانی

کوروش سلیمانی در یک گفتگو درباره چگونه بازیگر شدنش گفت :معلم کلاس پنجم ما آقای سلطانی با یک متن برای نمایش با ما کار می کرد اما دقیقا روز اجرای ما که برای جشن های ۲۲ بهمن بود مصادف شد با روزی که عراق تهدید کرده بود شهر کرمانشاهرا بمباران می کند و ما ناچار بودیم به گفته ی پدرم و خطر جانی که وجودداشت شهر را ترک کنیم و من در روز اجرامون نبودم. بعد از اون در مدرسه راهنمایی که بودم با دوستان تمریناتی را انجام می دادیم و اجرا می کردیم . در دبیرستان هم یک تلاشهایی داشتیم ولی به شکل جدی همکاریم رو با صدا و سیمای مرکز کرمانشاه از سال ۱۳۷۰ با گروه کودک و نوجوان شروع کردم و به تدریج جلو اومدم.

تئاتر حرفه ای کوروش سلیمانی

سال 1371 اولین تئاتر حرفه ای ام را با نمایش افسانه خروسخوان به کارگردانی غلامحسین لطفی تجربه کردم سپس یکسال بعد در تله فیلم خون صلح بازی کردم.

اولین فیلم کوروش سلیمانی

کوروش سلیمانی بعد از کسب تجربه های متعدد در دنیای نمایش، برای اولین بار در سال 1378 در فیلم متولد ماه مهر به کارگردانی احمد درویش مقابل دوربین رفت و اولین تجربه بازیگری او در سینما با این فیلم رقم خورد. سریال کوی دامون ساخته عباس رنجبر در سال 78 اولین سریال کوروش سلیمانی در تلویزیون بود که سال 80 و 81 پخش شد.

اجرای کوروش سلیمانی

کوروش سلیمانی تجربه گویندگی و اجرا در رادیو را نیز دارد وی در رادیو در برنامه هایی همچون اینجا شب نیست و در تلویزیون با برنامه سینما یک تجربه اجرا را داشته است.

دستمزد بازیگران از نظر کوروش سلیمانی

کوروش سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص دستمزد بازیگران در عرصه سینما اظهار کرد: به اعتقاد من بهتر استدر پرداخت دستمزد های سینمایی عدالت رعایت شود. یعنی بین بازیگران تئاتری که صرفا در عرصه تئاترفعال هستند و سال ها زحمت کشیدند نباید تفاوتی قائل شد. وی ادامه داد: بهتر است بازیگرانی که با تجربه کم به عرصه تئاتر پا می گذارند سطح توقع خود را در بخش دستمزدها پایین بیاورند تا عدالت بین بازیگر با تجربه تئاتر و آنها رعایت شود.

ازدواج کوروش سلیمانی

کوروش سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان سالهاست که ازدواج کرده و با همسرش در محیط دانشگاه آشنا شد.

عطیه سادات حسینی پور همسر کوروش سلیمانی دانش آموخته مترجمی زبان است و کوروش سلیمانی در دانشگاه خواجه نصیر به عنوان کارشناس فرهنگی فعالیت داشت و آشنایی این زوج در این دانشگاه صورت گرفت و در نهایت به ازدواج ختم شد.

فرزندان کوروش سلیمانی

کوروش سلیمانی و همسرش دو فرزند دارند که دخترشان مهرآفرین و پسرشان بزرگمهر نام دارد. مهرآفرین دختر کوروش سلیمانی 24 فروردین ماه سال 95 متولد شد. بزرگمهر دومین فرزند کوروش سلیمانی است که 12 اردیبهشت ماه 99 متولد شد.

اینستاگرام کوروش سلیمانی

پیج اینستاگرام کوروش سلیمانی با 66k followers به آدرس زیر فعال است :

www.instagram.com/kouroshsoleimani


4 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
اولین تصاویر از لحظه اهدای انگشتری خاص توسط رهبر معظم انقلاب به وحید شمسایی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم!
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس