دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی خصوصی تیلور سوئیفت (خواننده آمریکایی) و همسرش + تصاویر جذاب و دیدنی 

پنجشنبه، 20 بهمن 1401
ساعدنیوز: تیلور آلیسون سوئیفت (به انگلیسی: Taylor Alison Swift؛ زادهٔ ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹) خواننده-ترانه‌سرای آمریکایی است.

بیوگرافی تیلور سویفت

تیلور الیسون سویفت در 13 دسامبر 1989 در ریدینگ پنسیلوانیا به دنیا آمد. تیلور سویفت در شهر ویومیسیتگ پنسیلوانیا بزرگ شد و در سن پانزده سالگی برای ادامه دادن به موسیقی کانتری به نشویل تنسی نقل مکان کرد. پدرش اسکات کینگزلی سویفت کارگزار بورس بود و مادرش آندره فینلی خانه دار بود که تیلور و برادر کوچکترش ، آستین را بزرگ می کرد. آستین کینگزلی سوئیفت برادر کوچکتر تیلور سویفت بازیگر است. مادربزرگ تیلور یک خواننده ی حرفه ای اپرا بود. همین باعث شد که تیلور سویفت از کودکی موسیقی علاقه مند شود و بخواهد جا پای جای مادربزرگش بگذارد. وقتی تیلور سویفت فقط ده سال داشت در بسیاری از رویدادهای محلی آواز می خواند و از 12 سالگی شروع به نوشتن آهنگ های خودش کرد؛ با گیتار آهنگ را می نواخت و سپس آن را می خواند. تیلور سویفت صد و هفتاد و پنج سانتیمتر قد دارد. تیلور سویفت به مدرسه آلوورنیا مونتسوری می رفت. تیلور و آستین قبلاً در کلاسهای کتاب مقدس شرکت می کردند زیرا پدر و مادرشان اهل کلیسای پرستری بودند. وقتی تیلور سویفت تنها 9 ماه داشت مادرش او را روی زین اسب قرار می داد و از آن پس سوارکاری اسب سرگرمی او شد. تیلور سویفت بسیار با استعداد بود و اسم اسب خودش را جینجر گذاشت تیلور در ادامه در چندین مسابقه اسب سواری شرکت کرد و توانست برنده شود.

زندگی در مزرعه درخت کریسمس

تیلور سوئیفت در سال های ابتدایی دوران کودکی خود در مزرعه پرورش درخت کریسمس به همراه خانواده اش زندگی می کرده است. پدر سوئیفت در آن سال ها به کار مزرعه داری مشغول بوده و مدیریت مزرعه درخت کاج را به عهده داشته است و پس از آن خانواده سوئیفت به پنسیلوانیا نقل مکان می کنند. این دوران احتمالا یکی از شادترین برهه های زندگی در بیوگرافی Taylor Swiftاست.

شروع فعالیت هنری تیلور سوئیفت

در 9 سالگی علاقمند به تئاتر موسیقی شد و در چهار نمایش آکادمی جوانان berks بازی کرد و همزمان بطور مرتب در کلاس های آواز و بازیگری به نیویورک سیتی رفت و آمد می کرد، در 12 سالگی شروع به نوشتن یک رمان 350 صفحه ای کرد که هیچوت چاپ نشد، همان زمان توسط رونی کرمر تعمیرکار کامپیوتر و موسیقیدان محلی نحوه نواختن گیتار را یاد گرفت، با الهام از کسی که گیتار یاد گرفت شروع به نوشتن ترانه کرد، سپس در سال 2003 وقتی 14 ساله بود عضو یک کمپانی موسیقی بعنوان یکی از ستارگان در حال رشد، شد.

انتشار اولین آهنگ + شهرت

در 15 سالگی اولین آهنگ خود را بنام تیم مک گرا که شعر آن را در کلاس ریاضی دبیرستان نوشته بود خواند و روانه بازار کرد که رتبه 6 بهترین آهنگ یک مجله موسیقی قرار گرفت، شهرت او در سال 2007 با گرفتن جایزه سراینده برتر سال از جشنواره سرایندگان نشویل بعنوان جوانترین برنده این جایزه سر زبان ها افتاد.

بازیگری و صداپیشگی تیلور سوئیفت

در سال 2009 در یکی از قسمت های سریال CSi نقش یک نوجوان عصیان گر را بازی کرد، در سال 2012 در انیمیشن لوراکس در نقش شخصیت آدری صداپیشگی را تجربه کرد، او در سال 2013 دوباره در بازیگری با سریال new girl ظاهر شد.

از لباس تا تولید دوربین عکاسی

از اواخر سال 2008 عروسک های تیلور سوئیفت وارد بازار شد، او قراردادی با خط تولید لباس Lei بست، در سال 2011 عطر خود بنام Wonderstruck را وارد بازار کرد و حالا یک شرکت ساخت دوربین پولاروید دارد.

بالاترین فروش دیجیتال

در سال 2016 با رکورد فروش 40 میلیون نسخه آلبوم، 130 میلیون نسخه تک آهنگ یکی از پنج هنرمند موسیقی جهان با بالاترین فروش دیجیتال در جهان نام گرفت.

جوایز تیلور سوئیفت

خانم سویفت تا به امروز 10 جایزه گرمی، 1 جایزه اوج انجمن کانتری، 23 جایزه موسیقی بیلبورد، 12 جایزه انجمن موسیقی کشور، 8 جایزه آکادمی جوایز موسیقی و جایزه بهترین ترانه سرار را از تالار مشاهیر دریافت کرده است.

تمام رابطه های تیلور سوئیفت به ترتیب سال

  • اولین رابطه تیلور سوئیفت در سال 2008 با جو جوناس

جو جوناس یکی از سه برادر معروف گروه جوناس می باشد . جو جوناس متولد 1989 می باشد در واقع زمانی که 19 سال سن داشت با تیلور 19 ساله رابطه دوستی برقرار کرد اما رابطه این دو بیشتر از چند ماه طول نکشید و در همان ماه های ابتدایی از هم جدا شدند .

  • رابطه دوم با تیلور لانتر

تیلور دنیل لاتنر بازیگر و مدل آمریکایی متولد سال 1992 می باشد در واقع 3 سال از تیلور کوچک تر است . دورانی که تیلور با تیلور دنیل لاتنر رابطه برقرار کرد 20 سال سن داشت اما نامزد کوم سن وی تنها 17 سال سن داشت . رابطه عاشقانه آنها به مانند رابطه قبلی تنها چند ماه بیشتر دوام نیاوردجالب است بدانید که تیلور دنیل چندی پیش رابطه ای را با سلنا گومز آغاز کرده بود

  • رابطه سوم تیلور سوئیفت در سال 2010 با جیک جیلنهال

جیک جیلنهال بازیگر سرشناس آمریکایی متولد سال 1980 می باشد . جیک زمانی که با تیلور رابطه برقرار کرد 30 سال سن داشت و این بار تیلور برخلاف نامزد قبلی خود با فردی که 9 سال با وی اختلاف سنی داشت رابطه برقرار کرد

  • رابطه چهارم تیلور سوئیفت در سال 2010 , 2012 با جان مایر

تیلور در حینی که با جیک نامزد بود در کنارش با جان مایر دوست بود اتفاقا پایدار ترین دوستی تیلور با جان مایر بود چرا که از سال 2010 تا 2012 با یکدیگر رابطه داشتند . جان مایر خواننده راک آمریکایی متولد سال 1977 دارای 5 جایزه گرمی

  • رابطه پنجم تیلور سوئیفت در سال 2012 , 2013 با هری استایلز

هری استایلز خواننده انگلیسی از اعضای گروه معروف وان دایرکشن متولد سال 1994 می باشد . این بار خانم تیلور رابطه ای کوتاه را با پسری که 5 سال از وی کوچکتر بود شروع کرد اما این رابطه به مانند دیگر رابطه های تیلور بیشتر از چند ماهی داوم نیاورد .

  • رابطه ششم تیلور سوئیفت در سال 2013 , 2014 با هوزیر

البته خانم تیلور هیچ وقت این رابطه را قبول نداشت و بیشتر به هوزیر به عنوان یک دوست بدون هیچ گونه معاشقه ای نگاه می کرد . اما عکسها و خبرهای که از این دو منتشر می شد گواه متناقضی را در بر داشت.

دادگاه و محاکمه در مورد تعارض جنسی

تیلور سوئیفت پس از موفقیت های بسیاری که آلبوم 1989 داشت، برای مدت نسبتا زیادی از دید عموم خود را دور کرد اما در سال 2017 در دادگاهی حضور یافت و بر علیه دیوید مولر بخاطر اینکه در سال 2013، بصورت مخفیانه دنبال وی بوده، شهادت داد. دیوید مولر یک مجری شبکه هایی رادیویی بود. مولر ادعاهای تیلور سوئیفت را بی پایه و اساس خواند و از او بخاطر از دست دادن شغلش در نتیجه شکایتش، شکایت کرد. اما، ماجرا در همین جا تمام نشد و سوئیفت باز هم در اقدامی متقابل شکایت کرد و اینبار در سال 2017، قاضی به نفع او رای داد و در اقدامی سمبلیک تیلور را وادار کرد تا1 دلار به عنوان خسارت بپردازد.
تیلور سوئیفت کمی بعد، در مصاحبه ای اعلام کرد که قصد دارد به خیریه ها و سازمان هایی که در زمینه مبارزه با تعارضات جنسی فعالیت میکنند، کمک مالی بکند.
البته از تیلور سوئیفت هم شکایت شد. دو شاعر، از سوئیفت بدلیل اینکه ادعا میکردند او قطعات نوشته های آهنگ هایشان را دزدیده و در آهنگ های خودش استفاده کرده، شکایت کردند. البته این کیس هم در دادگاه نتیجه ای نداشت و همه چیز به نفع سوئیفت تمام شد.

عدد شانس تیلور سوئیفت

علی رغم این که اکثریت مردم دنیا عدد 13 را عدد نحسی دانسته و از استفاده از این عدد هراس دارند، تیلور این عدد را عدد شانس و اقبال خود دانسته است و برای این عقیده خود نیز دلایل متعددی دارد. او در روز 13 دسامبر متولد شد، تولد 13 سالگی او مصادف با روز 13 ماه بوده است و اولین آلبوم او به مدت 13 هفته در صدر جدول فروش باقی ماند. گفتنی است که تیلور سوئیفت پیش از اجراهای مهم خود، عدد 13 را روی دستش یادداشت می کند و معتقد است باعث موفقیت او می شود. علاوه بر این در سال 2009 اعلام کرد که هربار در مراسم های مختلف در ردیف یا صندلی شماره 13 قرار گرفته بوده است، در آن مراسم جایزه های متعددی را دریافت کرده است. به عبارتی دیگر سوئیفت معتقد است هر بار با عدد 13 در زندگی اش مواجه شده، اتفاقات خوبی برایش رقم خورده است.

اینستاگرام پر طرفدار تیلور سوییفت

صفحه رسمی اینستاگرام تیلور سوئیفت با بیش از 140 میلیون دنبال کننده، یکی از پرطرفدارترین صفحات اینستاگرامی محسوب می شود. سوئیفت معمولا فعالیت منظمی در صفحه اینستاگرام خود دارد و محتواهایی از جمله خبر انتشار آلبوم ها و آهنگ ها و همچنین تصاویری از زندگی شخصی خود را در این صفحه به اشتراک می گذارد. این صفحه به نوعی نسخه ای از زندگی و بیوگرافی تیلور سوئیفت محسوب می شود.


10 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل سابمیت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت