ساعدنیوز
ساعدنیوز

بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف! آیا واقعیت دارد؟

  پنجشنبه، 25 مرداد 1403   زمان مطالعه 6 دقیقه
بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف! آیا واقعیت دارد؟
اگر جزو افرادی باشید که تمایل دارند هنگام سفر هر چه سریع‌تر به مقصد برسند، احتمالا خرید بلیط هواپیما را به اتوبوس، قطار و حتی خودرو شخصی ترجیح می‌دهید. در چنین شرایطی، یافتن مرجعی معتبر که بلیط پرواز را با قیمت مناسب به فروش برساند، بسیار مهم است.

تجربه‌ای مشترک میان مسافران هوایی، شنیدن جملاتی مثل فروش بلیط با 80 درصد تخفیف و هزینه‌های بسیار ارزان است. اما آیا می‌توان به این تبلیغات اعتماد کرد؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

آیا بلیط هواپیما با 80 درصد تخفیف واقعی است؟

به طور کلی، بلیط هواپیما شامل 2 بخش کلی بلیط سیستمی و چارتری می‌شود. قیمت‌گذاری بلیط سیستمی توسط شرکت هواپیمایی تعیین می‌شود؛ به همین منظور از نرخ ثابتی در طول سال برخوردار است. در مقابل بلیط چارتری، یکی از انواع بلیط است که توسط چارتر‌کننده از شرکت هواپیمایی خریده می‌شود و سپس متناسب با شرایط، قیمت‌گذاری می‌شود و به فروش می‌رسد.

تاثیر شرایط بر قیمت بلیط چارتری، می‌تواند در مواردی منجر به کاهش قیمت پرواز شود. بنابراین، یافتن بلیط پرواز داخلی ارزان با قیمت مناسب، امری دور از دسترس نیست؛ مگر اینکه فرد یا مجموعه‌ای با تخفیفات فریبنده قصد سوء استفاده از دارایی شما را داشته باشند.

تخفیف‌های واقعی و لحظه آخری

یکی از انواع بلیط چارتر، لحظه آخری نام دارد. این نوع بلیط‌ زمانی ارائه می‌شود که چارتر‌کننده تا نزدیک‌نرین زمان به آغاز پرواز، موفق به فروش تمام صندلی‌های پرواز نشده باشد. بنابراین، بلیط‌های موجود مانند بلیط هواپیما تهران مشهد را با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رساند تا از خسارت‌های مالی کلان جلوگیری کنید.

از طرفی، برخی از شرکت‌های هواپیمایی در جشنواره‌های خاص یا طی مذاکرات با یک مرجع فروش آنلاین، درصدی را تحت عنوان تخفیف ارائه می‌دهند که منجر به رضایت بیش‌تر کاربر برای رزرو بلیط می‌شود. توجه داشته باشید که این تخفیف به گونه‌ای تعیین می‌شود که به قیمت عرف پروازهای مختلف لطمه‌ای وارد نشود. در عین حال، گزینه‌ای ایده‌آل برای تهیه بلیط با قیمت مناسب به شمار می‌رود.

راهکارهای مختلفی مانند خرید بلیط در زمان‌های خارج از پیک سفر، رزرو بلیط از پلتفرم‌های معتبر فروش بلیط، خرید بلیط لحظه آخری و رزرو به موقع بلیط از جمله مواردی هستند که می‌تواند شما را با تخفیفات مناسبی مواجه کند.

تخفیف‌های فریبنده

تخفیف، یکی از مولفه‌های شیرینی است که تمام مردم به دنبال آن می‌گردند. اما آیا می‌توان صرفا بابت تخفیفات فریبنده به یک مجموعه برای خرید بلیط اعتماد کرد؟ قطعا پاسخ به این سوال در گرو موارد دیگری مانند بررسی سابقه مجموعه و شرکت هواپیمایی است که باید قبل از رزرو بلیط باید انجام شود.

متاسفانه برخی از مراجع بی‌اعتبار سعی می‌کنند مسافران را با نمایش تخفیفات فریبنده به رزرو بلیط ترغیب کنند. در حالی که بلیط معتبری برای فروش ندارند و یا اینکه با ارائه قیمت‌های غیرواقعی بلیط و تخفیفات زیاد، در نهایت فروش بلیط را با قیمت واقعی انجام می‌دهند که به نوعی کلاهبرداری محسوب می‌شود.

نکاتی برای خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب

سفر با هواپیما به واسطه مدت زمان کوتاه پرواز و امکانات کامل، یکی از روش‌هایی است که بسیاری از افراد با مشغله‌های مختلف برای آغاز سفر در نظر می‌گیرند. در صورتی که به دنبال خرید بلیط با قیمت مناسب می‌گردید، رعایت برخی نکات می‌تواند شما را در یافتن بلیط مناسب یاری کند که در ادامه توضیح می‌دهیم:

_ در تاریخ آغاز سفر، انعطاف به خرج دهید

معمولا همه افراد برای آغاز سفر، بازه زمانی مشخصی را در نظر می‌گیرند. در حالی که هر چقدر در تاریخ سفر انعطاف بیش‌تری به خرج دهید، احتمال تهیه بلیط قیمت مناسب افزایش می‌یابد. به طور مثال، تعطیلات قیمت بلیط‌ها را افزایش می‌دهند. بنابراین انتخاب زمانی خارج از بازه تعطیلات می‌تواند به شما در پیدا کردن بلیط ارزان کمک کند.

اگر به واسطه برنامه تحصیلی یا شغلی خود، می‌خواهید از فرصت مرخصی‌تان استفاده کنید، بهتر است ابتدا رزرو بلیط را انجام دهید و سپس برای مرخصی اقدام کنید.

_ کلاس پروازی اکونومی را انتخاب کنید

هنگام خرید بلیط هواپیما، حتما با عناوینی تحت عنوان اکونومی، بیزینس و فرست کلاس رو‌به‌رو می‌شوید. پرواز اکونومی در میان انواع بلیط، کم‌ترین قیمت را به خود اختصاص می‌دهد. در عین حال، امکانات لازم و ابتدایی برای سفر هوایی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در واقع، سعی کنید برای انتخاب بلیط قیمت مناسب، از هزینه‌های اضافی بابت خدمات بیش‌تر بپرهیزید.

اکونومی، کلاس پروازی ارزان و محبوب

_ خرید بلیط از سایت‌های معتبر

برای تهیه بلیط پرواز به بررسی یک سایت اکتفا نکنید. بلکه، مراجع مختلف و معتبر را از نظر انواع پرواز، ایرلاین‌های مختلف و تاریخ‌های مختلف بررسی کنید تا در نهایت بتوانید بلیطی با قیمت مناسب پیدا کنید. ضمنا در انتخاب وبسایت به مواردی مانند سابقه فعالیت مجموعه، نظرات کاربران و شبکه اجتماعی‌شان توجه ویژه داشته باشید.

_ بلیط لحظه آخری، بخرید

در صورتی که محدودیتی بابت زمان پرواز ندارید، از بلیط‌های لحظه آخری استفاده کنید‌. توجه داشته باشید که این بلیط‌ها با قیمت ارزانی به فروش می‌رسانند اما معمولا کم‌تر از 48 ساعت تا آغاز پرواز فاصله دارند و باید بتوانید برنامه سفر خود را در این مدت کوتاه مدیریت کنید.

_ بلیط‌ها را مرتب چک کنید

در صورتی که برای چند روز یا هفته آینده به دنبال بلیط پرواز هستید، مرتب سایت‌های رزرو بلیط را بررسی کنید. معمولا تمام سایت‌های معتبر بخشی تحت عنوان ارزان‌ترین بلیط‌ ارائه می‌دهند که به طور مدام به‌روز رسانی می‌شود. این کار به شما کمک می‌کند تا در لحظه نسبت به قیمت بلیط‌های مختلف آگاهی پیدا کنید و سپس، رزرو خود را با قیمتی مناسب انجام دهید.

ضمنا خرید بلیط را در فاصله زمانی مناسبی نسبت به شروع سفر انجام دهید. برخی مواقع به دلیل نزدیک شدن به ایام خاص و تعطیلات جهانی، قیمت بلیط‌ها افزایش می‌یابد. در حالی که اگر از قبل نسبت به خرید بلیط اقدام کرده باشید، دچار این اختلال قیمتی نمی‌شوید و به نوعی مبلغ بیش‌تری را برای خود ذخیره می‌کنید.

_ روز‌های ارزان‌تر هفته را پیدا کنید

شاید باور نکنید اما روز هفته تاثیر زیادی بر قیمت بلیط دارد. به طور مثال، بلیط‌های سیستمی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با قیمت بهتری به فروش می‌رسند. در حالی که این قیمت در پنح‌شنیه و جمعه به دلیل تعطیلی و پیک پرواز افزایش می‌یابد.

ضمن نسبت به تعطیلات و تغییر فصل، حساس باشید. بدیهی است که بلیط پرواز در تعطیلات با قیمت بیش‌تری به فروش می‌رسد یا آغاز فصل تابستان با تعطیلی مدارس، می‌تواند افزایش قیمت بلیط‌ها را به همراه داشته باشد.

_ از تورهای مسافرتی استفاده کنید

معمولا استفاده از تور‌های مسافرتی به واسطه دسته جمعی بودن از تخفیفات مناسبی برخوردار می‌شوند. در صورتی که به سفرهای دسته جمعی و کسب تجربیات خاطره‌انگیز در طول سفر علاقه دارید، بررسی تورهای مسافرتی مختلف را در برنامه خود قرار دهید. چرا که تاثیر زیادی بر هزینه‌هایتان می‌گذارد.

سفر با تور دسته‌جمعی، راهی برای مدیریت هزینه‌ها

_ به جای بلیط رفت و برگشت، خرید بلیط را جداگانه انجام دهید

معمولا بسیاری از افراد برای رفع دغدغه یافتن بلیط، همان ابتدا بلیط رفت و برگشت تهیه می‌کنند. در حالی که خرید جداگانه بلیط رفت و برگشت می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های شما بگذارد. بیان این موضوع به معنای خرید بلیط برگشت در فرصتی دیگر نیست. همین که هنگام خرید، بلیط رفت را جداگانه مقایسه و خرید کنید. سپس، بلیط برگشت را به نسبت تاریخ برگشت و خدمات مورد نیاز انتخاب کنید؛ هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

_ رزرو بلیط را از ایرلاین انجام دهید

یافتن ایرلاین معتبر که فروش بلیط را بدون واسطه و با قیمت مناسب ارائه می‌دهد، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌هایتان شود. البته بسیاری از اوقات، بخشی از بلیط در سایت منتشر نمی‌شود و می‌توانید از طریق تماس یا مراجعه حضوری به دفاتر ایرلاین نسبت به آن‌ها آگاهی پیدا کنید.

کلام آخر

رزرو بلیط هواپیما همراه با تخفیفات ویژه می‌تواند هزینه‌های سفر شما را کاهش دهد و منجر به سفری مقرون به صرفه شود. در عین حال نسبت به تخفیفات، حساس باشید و بلیطی را پیدا کنید که علاوه بر تخفیف، از اعتبار بالایی برخوردار است.

رعایت برخی نکات می‌تواند در تهیه بلیط ارزان قیمت تاثیرگذار باشد. بنابراین، بدون عجله یا نگرانی بابت پیدا نکردن بلیط‌، سایت‌های مختلف را بررسی کنید تا در نهایت بلیطی مطابق بودجه خود بیابید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
بهاره رهنما: آدمی که بعد 30 سال کار کردن نتونه رفاه مالی داشته باشه آدم بی دست و پاییه! ما راننده تاکسی‌ها و پاکبان‌ها بابت بی دست و پایی‌مان از شما معذرت می‌خواهیم خانم بهاره رهنما+فیلم (491 نظر) مریم امیرجلالی: داماد و دخترم توی کانادا هر دوتاشون کارمند بانک هستند و تا 5 کار می‌کنند که بعدش نای حرکت ندارند؛ ایران همه چیز سر جای خودشه کارمندا تا 2 کار می‌کنند+ویدیو (303 نظر) بهنوش طباطبایی: کشتن روباه و استفاده از پوست حیوان خیلی هم خوبه برای محیط زیست مفیده چطور گوشت از قصابی میخریم نمیگیم به قیمت کشته شدن حیوانه+فیلم (152 نظر) ارژنگ امیرفضلی در کانادا: آدم‌ها می‌گن بریم خارج عشق و حال کنیم اما وقتی میان اینجا میگن بریم همون ایران، من خودم بخوام نفسی از ته دل بکشم میرم ایران+فیلم (145 نظر) المیرا شریفی مقدم خطاب به شاهزاده امارات: زیاد حرف بزنی باید 2 تا جزیره دیگه رو هم پس بدی +عکس (142 نظر) هادی چوپان در برنامه علی ضیا: قهرمان جهان شدم صبحش رفتم سر ساختمون گچکاری؛ صاحبکارمون بنر یک در یک زده بود آقا قهرمان جهان شدی مبارکه!/ از شیراز تا تهران رو با اتوبوس می اومدم (124 نظر) رهبر معظم انقلاب: 14 ساله که بودم از پدرم اجازه می‌گرفتیم و با برادرم به ییلاق می‌رفتیم شب خسته برمی‌گشتیم و می‌خوابیدیم، پدرم ما را در خواب می‌بوسید چون دلتنگمان می‌شد+عکس (95 نظر) حرف های گنده تر از دهن مهشید حامدی زن ابی خواننده خطاب به محسن چاوشی: عرب پرست!/ مثل سگ افتخار می‌کند به کاباره و شهامتِ تهران ندارد! (88 نظر) محمدرضا شریفی نیا: رهبر معظم انقلاب در زمینه ادبیات متبحّر هستند خصوصا ادبیات روس؛ خیلی جالب بود که یک روحانی چقدر مسلط بر ادبیات کشورهای دیگه هستند+ویدیو (85 نظر) محمدرضا گلزار برای اولین بار با انتشار عکس مادر جوان و باکلاسش در اینستاگرام تولدش را تبریک گفت+عکس/ مادرشوهر جوان آیسان خانوم چه چهره مهربونی داره (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می‌کنم، ده و نیم دلم میخواهد بخوابم +ویدیو/ شرح یک روز کاری پُربار از زبان رهبری (75 نظر) حضور بازیگران مشهور ایرانی در ورژن ایرانی افسانه جومونگ/ رضا عطاران در نقش موپالمو، امین حیایی در نقش یونگ بو، الناز شاکردوست در نقش سوسانو و جواد عزتی در نقش جومونگ+فیلم (70 نظر) حال و هوای کلاس درس در حضور سرزده رهبر معظم انقلاب در یک روستای محروم +عکس؛ از خنده های ریز یک دانش آموز تا نگاه های خیره دانش آموز دیگر (70 نظر) زهرا خواهر رضا داوودنژاد: روز اول مهر صبح با مادرم رفتم مدرسه و بعد از ظهرش دیگه مادرم رو ندیدم، به خاطر اینکه ایشون سکته قلبی کردند و از دنیا رفتند (60 نظر) همسر بیرانوند: علیرضا از غر زدن های من می ترسد/ بعد از 4 بار خواستگاری به علیرضا جواب مثبت دادم/ کافی است چیزی از اشتباه علیرضا بگویم تا فورا عصبانی شود (55 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
10 دقیقه‌ای برای عصرونه کیک درست کن / طرز تهیه کیک ساده خانگی به صورت مرحله به مرحله و بسیار خوشمزه
آشپزشو؛ 10 دقیقه‌ای کتلت درست کن / آموزش گام به گام طرز تهیه کتلت سیب زمینی ساده و خانگی با طعمی بی نظیر
10 دقیقه‌ای پنکیک درست کن / آموزش طرز تهیه پنکیک خانگی
10 دقیقه‌ای فلافل درست کن / طرز تهیه فلافل ساده به روش خوزستانی با طعم بسیار عالی
آشپزشو؛ 5 دقیقه‌ای سالاد ماکارونی درست کن / طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی
در عرض 10 دقیقه مثل کافه‌ها چیز کیک درست کن / طرز تهیه گام به گام چیز کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور با ساده ترین دستور
فال ابجد روزانه شنبه 5 آبان 1403
فال شمع روزانه امروز شنبه 5 آبان 1403
فال روزانه امروز شنبه 5 آبان ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 5 آبان ماه 1403
رهبر معظم انقلاب: موهای دخترم را شانه کردم، بافتن موی سر را خیلی خوب بلدم اما با یک دست نمیشود؛ دودستی باید ببافند چون باید موها را سه قسمت کنند+عکس/ روایتی از پدرانگیِ شیرین رهبری
فال انبیاء روزانه شنبه 5 آبان 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 5 آبان 1403 + فیلم
شوک خونین در فوتبال اروپا / قطع عضو بازیکن فوتبال در زمین بازی + فیلم
تعجب مقامات مصر از پزشکیان و تیم همراهش / اروپا چهره دیگری از شما نشان می‌دهد
منتخب روز   
رفتار خارج از عرف و بی‌احترامی اردوغان به پزشکیان در اجلاس بریکس+ویدئو (فیلم) کباب بازی مردم لبنان زیر بمباران وحشتناک اسرائیل / انصافاً این روحیه مردم لبنان قابل ستایشه ... عکس دیده نشده از معشوقه یهودی مظفرالدین شاه قاجار / ماشالا مَردیه برای خودش!😂 زوایای پیدا و پنهان سرطان‌های ارثی/آیا سرطان ارثی است؟ بازداشت مردی که به اسیدپاشی روی دوستش متهم است وحشتناک ترین قتل مرد جوان به دست بستگانش / صحنه‌سازی زن و شوهر جوان برای طبیعی جلوه دادن مرگ 4 محکوم پرونده مشروبات الکلی مسموم اعدام شدند مال باخته برای پیدا کردن دزد خودرواش اشتباهی مردی بیگناه را ربود! پذیرایی از مسعود پزشکیان در باند فرودگاه و پس از پیاده شدن از هواپیما با شیرینی های مخصوص و محلی در روسیه+عکس قتل دختر 9 ساله به دست دوست 13 ساله‌اش / جسد در تپه های شهرک مسعودیه پیدا شد! + اعترافات افشای رازهای تاریک قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ چه کسانی پشت این جنایت بودند؟ فردی که در فرودگاه امام خمینی مرتکب قتل شد: می‌خواستم کارفرما را بترسانم!