دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

بلفاروپلاستی پف پلک بالا 

سه شنبه، 27 اسفند 1398
پوست اطراف چشم ظریف و نازک است و غالباً به همین دلیل افزایش سن و پیری در این قسمت مشهودتر است. زمانی که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، شروع به کشیده شدن کرده و همین موضوع باعث می‌شود که پوست اضافی روی چشم‌ها بیفتد و پلک حالت افتادگی و شل شدگی پیدا کند. پلک بالایی چشم ممکن است به حدی افتادگی پیدا که در دامنه دید فرد محدودیت ایجاد کند.

بهترین راه جهت رفع پف پلک بالا ؛ انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی پف پلک بالا یا عمل جراحی پلاستیک پلک چشم می باشد. جراحی بلفاروپلاستی پف پلک بالا شامل برداشتن ظریف پوست های اضافه و تنظیم چربی های داخل پلک می باشد. در این عمل جراحی ، می توان دو پلک فوقانی را با هم و پلک های تحتانی را نیز با هم جراحی كرد ؛ ولیکن در اكثر موارد ، پف پلک های فوقانی و پایینی به صورت همزمان عمل می شوند.

علائم پف پلک

از نظر ظاهری ، وجود پوست اضافی و پف پلک سبب سنگينی روی چشم می شود. گاهی نیز میدان بینایی فوقانی در اثر پف پلک محدود می شود. در برخی موارد علاوه بر پف پلک ، افتادگی ابرو و پیشانی نیز وجود داشته و سبب تشدید علائم فوق می گردد.

بلفاروپلاستی پف پلک بالا و رفع پف پلک چشم

عمل جراحی زیبایی پلک بالا ، معمولا تحت بی حسی موضعی انجام می شود. در بعضی موارد نیاز به اعمال جراحی ديگری ؛ از قبیل لیفت ابرو ، فیکس کردن ابرو ، فیکس کردن غده اشکی ، پیوند چربی ، تزریق چربی و بخصوص عمل توام افتادگی پلک توام با عمل بلفارو پلاستی می باشد.

گاهی نيز لازم است ابتدا يا همزمان با بلفاروپلاستی پف پلک بالا ، جراحی افتادگی ابرو و پيشانی با لیفت آندوسكوپی اصلاح گردد. به عنوان مثال در افراد جوان ، گاهی به دنبال عمل لیفت پیشانی و ابرو ، پوست اضافی پلک از بین می رود و نيازی به جراحی بلفاروپلاستی نيست.

چه کسانی میتوانند عمل پلک انجام دهند؟

  • این عمل معمولا بر روی افرادی با سن بالاتر از 30 سال انجام میشود. اما گاهی مشکلات ارثی افتادگی پلک و یا پف چشم باعث میشود که در سنین پایین تر هم انجام شود.
  • در چشمهای برخی افراد شیار پلک بالا بدرستی تشکیل نشده است . لذا این افراد چشمانی شبیه به چشمان چینی ها و ژاپنی ها دارند. این افراد هم کاندیدای عمل بلفاروپلاستی هستند. (عمل Oriental blepharoplasty )
  • جراحی پلک برای جوانسازی پلکها در افراد مسن هم بکار میرود که یک عمل زیبایی محسوب میشود. (Blepharoplasty regurgitation)
  • این عمل برای ترمیم شلی بیش از اندازه ی پلک بالا و پایین چشم هم انجام میپذیرد . در این جراحی پلک ، عملکرد پلکها اصلاح میشود. به این مدل از عمل پلک هم Functional Blepharoplasty میگویند.

آیا جراحی بلفاروپلاستی نیاز به بیهوشی دارد؟

معمولا بلفاروپلاستی به صورت سرپایی انجام شده و حتی نیازی به بستری شدن هم ندارد . این عمل معمولا نیاز به بیهوشی نداشته ، تحت بی حسی موضعی انجام می شود . این سبب میشود که خطرات و عوارض بیهوشی در این عمل وجود نداشته باشد. پس نیاز نیست برای این عمل استرس خاصی داشته باشید.
در بعضی موارد هم این عمل زیبایی ، نیاز به اعمال جراحی ديگري در کنار خود دارد. عملهایی از قبیل فیکس کردن ابرو , لیفت ابرو , فیکس کردن غده اشکی , پیوند چربی , بوتاکس و... که در مشاوره با پزشک ، تمام جزییات مد نظر قرار گرفته و بشما گفته خواهد شد. اما اگر نیاز باشد این عمل برای کودکان انجام شود ، آنگاه از بیهوشی برای جراحی استفاده خواهد شد.

عمل بلفاروپلاستی (عمل زیبایی پلک) چگونه انجام میشود؟

جراحی بلفاروپلاستی با بی حسی موضعی انجام میشود. این عمل جراحی 1 تا 2 ساعت طول میکشد. البته بستگی به آن دارد که کدام نوع از عمل پلک را میخواهید انجام دهید. آیا میخواهید چربی اضافه ی زیر چشم را بردارید ؟ و یا میخواهید تا پوست زیر چشم را بکشید؟ و یا اینکه میخواهید افتادگی پلک بالایی خود را اصلاح نمایید؟ بلفاروپلاستی به دو صورت برای پلکهای بالا و پایین صورت میگیرد که به آنها خواهیم پرداخت. بعد از عمل یک تا دو هفته در منزل استراحت کنید تا پلکهای شما کاملا بهبود بیابند. عمل زیبایی پلک یک عمل سرپایی محسوب شده و شما بدون نیاز به بیهوشی آنرا به دستان متبحر دکتر جراح خود میسپارید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل سابمیت مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه