بوستان فدک تهران و دیدنی های آن

  پنجشنبه، 09 تیر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
بوستان فدک تهران و دیدنی های آن
پارک فدک یکی از بوستان‌های محلی واقع در محله‌ی نارمک در منطقه 8 شهرداری تهران است؛ بوستانی زیبا و کوچک که محل تجمع و گذراندن اوقات فراغت ساکنین بومی این محله می‌باشد.

پارک فدک تهران منطقه 8، در سال 1345 با نام بوستان نارمک تاسیس شد. علت این نام گذاری همجوار بودن این بوستان زیبا با باغ های انار واقع در ده نارمک بود. نارمک در لغت به معنی مکیدن است. بعد از انقلاب اسلامی اسم این پارک از نارمک به بوستان فدک تغییر نام پیدا کرد.
از امکانات بوستان فدک تهران می توان به دستگاه های ورزشی در محوطه ای باز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خانه فرهنگ اشاره کرد. این پارک همچنین دارای استخر و باشگاهی با کامل ترین امکانات ورزشی است که همه روزه آماده ی خدمت رسانی به بازدیدکنندگان است.

پارک فدک تهران

تاریخچه پارک فدک ایران زمین

اگر بخواهیم درباره قدمت و تاریخچه این پارک صحبت کنیم، باید بگوییم که به سال ۱۳۹۲ باز می گردد. پارک فدک در سال ۹۲ در رود دره درکه و اوین ساخته شد و از آن سال تا کنون، مورد توجه عده زیادی از علاقه مندان قرار گرفته است. البته خوب است بدانید که تا پیش از احداث پارک فدک شهرک غرب، در این محل یک فضای سبز وسیع اما نه چندان ساماندهی شده وجود داشت. از زمان ساخته شدن این بوستان، علاوه بر زیبایی محیط، مکان دلچسبی هم برای اوقات فراغت شهروندان و گردشگران ایجاد شده که بسیار هم محبوب و پرطرفدار است.

 پارک فدک ایران زمین

امکانات موجود در بوستان فدک

اما می توان از پارک فدک نارمک به عنوان یکی از مجهزترین بوستان های محلی تهران نام برد.زمین بازی این بوستان مجهز به وسایل بازی کاملا استاندارد برای گذراندن اوقات فراغت کودکان شما است. بوستان فدک ایران زمین، علاوه بر زیبایی و فضای بسیار دلنشینی که دارد، دارای امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی است که همین مورد، موجب استقبال فراوان افراد از آن شده است. در ادامه با امکانات تفریحی این پارک آشنا می شویم:

پیست دوچرخه سواری

یکی از پرطرفدارترین ورزش ها و تفریحات، خصوصا در میان جوان ترها، دوچرخه سواری است. این ورزش جذاب و مهیج می تواند سلامتی و شادی را همراه با هم به شما هدیه کند. پیست دوچرخه سواری فدک یکی از امکانات پرمخاطب پارک فدک شهرک غرب به شمار می رود که هر روزه میزبان عده زیادی از افراد علاقه مند به این ورزش است. خوب است بدانید که مسیر دوچرخه، در بوستان فدک، از جنس بتن دکوراتیو ساخته شده که موجب حرکت راحت دوچرخه بر روی آن می شود. اگر دوست دارید دوچرخه سواری را در این پارک تجربه کنید، می توانید از خانه های دوچرخه پارک، آن را کرایه کنید و تفریح جذابتان را رقم بزنید.

 دوچرخه‌سواری

مسیر پیاده روی

از دیگر امکانات خوب این پارک، وجود مسیر پیاده روی است. کسانی که به تناسب اندام و سلامتی خود اهمیت می دهند، افرادی که قصد کاهش وزن دارند و سالمندانی که برای حفظ سلامتی شان به این ورزش می پردازند، می توانند به راحتی در این پارک پیاده روی کنند. مسیر پیاده روی بوستان فدک، امکان حرکت آرام و به دور از پستی و بلندی های مضر را برای دوستداران این ورزش ایجاد می کند. اگر شما هم دوست دارید پیاده روی را جزو برنامه روزانه تان قرار دهید، همین حالا به بوستان فدک بروید.

زمین های ورزشی

از مهم ترین عوامل جذابیت یک پارک باید به وجود زمین های بازی در آن اشاره کرد. بوستان فدک با دارا بودن انواع زمین های بازی والیبال، بسکتبال، زمین چمن مصنوعی فوتبال و تجهیزات ورزشی عمومی، محبوبیت بسیار زیادی در میان علاقه مندان به این ورزش ها دارد. گروه های مختلف با علاقه های متفاوت می توانند یکی از این زمین ها را برای فعالیت مورد نظرشان انتخاب کنند.

زمین بازی کودکان

اگر همراه با کودکانتان به این پارک می روید، نگران نباشید. چرا که زمین های بازی کودکان، با امکانات مناسب و انواع وسایل جذاب و مهیج، کودکان شما را به خودش جذب می کند. بوستان فدک با داشتن فضای وسیع و آلاچیق های زیاد، بهترین مکان برای یک پیک نیک جذاب و دورهمی خانوادگی است.از دیگر امکانات این پارک نیز باید به سرویس های بهداشتی، وجود روشنایی در آلاچیق ها، سطل های زباله و بوفه خرید خوراکی و همچنین کافی شاپ و رستوران های داخل بوستان اشاره کرد.

گونه های گیاهی موجود در پارک فدک شهرک غرب

بوستان فدک شهرک غرب، گونه های مختلف و بسیار دیدنی درختان و گیاهان را درون خودش جای داده که زیبایی چشمگیری را در آن به وجود آورده اند. همچنین هوای بی نظیر این پارک نیز مدیون انبوه درختانی است که در آن قرار دارد. از جمله درختان زیبای موجود در پارک باید از درختان چنار، تبریزی، نارون، سرو، کاج، رز، زرشک زینتی و نسترن نام برد. همه این گونه ها در تمام فصول سال زیبا و شاداب اند و در فصل بهار جلوه گری بسیار زیادی دارند.

در میان گل ها و گیاهان پارک نیز می توانید گونه های فصلی مانند بنفشه و کلم زینتی را ببینید که در فصل های خاصی می رویند و زیبایی محیط را دوچندان می کنند. اگر دوست دارید تعطیلات خودتان را در محیطی جذاب، سالم و فرح بخش بگذرانید، بوستان فدک ایران زمین را انتخاب کنید.

پارک فدک تهران

آب نماها؛ زینت بخش شب های پارک فدک شهرک غرب

بوستان فدک، می تواند یک بوستان محبوب و همه چیز تمام برای شما باشد که بهترین خاطرات و زیباترین لحظات را در آن رقم می زنید.باید بدانید که تعداد زیادی آب نمای دیدنی در این بوستان وجود دارد که علاوه بر دلچسب کردن هوا، صدای بسیار زیبایی دارد و یادآور طبیعت و جنگل است. طراحی های خاص و نورپردازی های جذاب این آبنماها که خصوصا در هنگام شب جلوه گری بی نظیری می کنند، توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده است.

ظرافت و زیبایی تندیس ها و مجسمه های پارک فدک

اگر به پارک فدک بروید، می توانید در جای جای آن، تندیس ها و مجسمه های بسیار زیبایی را ببینید که با ظرافت و هنرمندی خاصی ساخته شده اند. همچنین وجود نقاشی های پولیستر، کاشی شکسته و نقاشی های دیواری، چشم هر بیننده ای را به خودش خیره می کند. می توانید از جذابیت این مکان بهترین استفاده را کنید و زیباترین عکس ها را در آنجا به یادگار بگیرید. پس اگر به دنبال یک بوستان جذاب، دیدنی، آرام و با امکانات کامل می گردید، پارک فدک شهرک غرب بهترین مکان برای شماست.

آدرس و مسیر دسترسی به پارک فدک شهرک غرب

  • آدرس پارک فدک شهرک غرب: میدان صنعت – خیابان خوردین – خیابان ایران زمین

این پارک در منطقه 2 تهران و در شهرک غرب قرار دارد. باغ راه فدک در راستای خیابان ایران زمین و در نزدیکی میدان صنعت واقع شده است. از جنوب به اتوبان همت و برج میلاد، از شرق به رود درکه، از غرب به بلوار فرحزادی و از شمال توسط خیابان ایران زمین احاطه شده است.

از آسان ترین راه های دسترسی به پارک فدک شهرک غرب از طریق مترو است. برای اینکه با مترو به باغ راه فدک بروید، می توانید سوار خط 7 مترو شده و در ایستگاه میدان صنعت از قطار پیاده شوید. در صورتی که به خط 7 دسترسی نداشتید، می توانید با خط 2 مترو به ایستگاه دانشگاه شریف رفته و از آنجا به اتوبوس های خطی و یا تاکسی به میدان صنعت بروید و سپس به سمت باغ راه فدک شهرک غرب بروید. از اتوبوس های مسیر شرق به غرب و بالعکس یعنی آزادی به پل سید خندان و میدان ونک هم می توان استفاده کرد. اگر از این خطوط استفاده کردید، در ایستگاه بیمارستان میلاد از اتوبوس پیاده شوید، از پل عابر پیاده برای عبور از اتوبان استفاده کنید و از طریق پله های سنگی واقع در کنار پیاده رو وارد پارک شوید.اگر هم می خواهید با ماشین شخصی تان بروید، طبق آدرس بالا از خیابان خوردین به خیابان ایران زمین بروید. در اواسط پارک ورودی پارکینگ اختصاصی پارک قرار دارد. این پارک هیچ گونه محدودیت ساعتی ندارد و به صورت 24 ساعت شبانه روز قابل بازدید است. به دلیل شناخته شده بودن پارک، در روزهای تعطیل می توان انتظار وجود جمعیتی بالا را داشت.

پارک فدک تهران


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان