بوتاکس مو چیست؟ و نحوه ی انجام آن

  دوشنبه، 25 فروردین 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
بوتاکس مو چیست؟ و نحوه ی انجام آن
بوتاکس مو یکی دیگر از روش های جدید برای رفع موخوره و صاف و پرپشت شدن موهاست اما باید قبل از انجام آن از برخی مضرات آن با خبر باشید.

ممکن است وقتی به چین و چروک های صورت فکر می کنید، سم بوتولینوم (OnabotulinumtoxinA؛ بوتاکس) به ذهن تان بیاید. یک تجویز دارویی رایج که عده ای برای صاف کردن چروک های پوستی به سراغ آن می روند. اما بوتاکس مو چیست؟ با بالا رفتن سن انسجام و پرپشتی مو نیز تحلیل می رود. محصولات جدیدی به عنوان بوتاکس مو به بازار معرفی شده اند که به پرپشت شدن، نرمی و کاهش وز بودن موها کمک می کنند.

آیا در بوتاکس مو مواد بوتاکس وجود دارد؟

اگرچه سم بوتولینوم در مقیاس بزرگ می تواند سمی باشد، دکترها از مقدار بسیار کم آن برای کاربردهای مفید بسیاری استفاده می کنند. این کاربردها شامل کمک به کاهش تعریق، سردردهای میگرنی، تنبلی چشم، مشکلات بلع و کاربردهای زیبایی می شود. در حقیقت، بوتاکس مو دارای مواد سم بوتولینوم (که مادهٔ اصلی بوتاکس است) نیست. در عوض، نام آن برپایهٔ کارایی محصول انتخاب شده است. درست مثل عملکرد بوتاکس در رهاسازی ماهیچه ها و نرم کردن پوست، «بوتاکس مو» با پرکردن فیبرهای مستقل هر تار مو، به پرپشت و نرم شدن آن کمک می کند.

تأثیر بوتاکس مو چگونه است؟

در حقیقت، بوتاکس مو نوعی درمان نرم کننده است که فیبرهای مو را با فیلرهایی مثل کراتین می پوشاند. این درمان، هر نوع شکستگی یا نازکی مو را پر می کند تا ظاهری انباشته و پرجلا به موها ببخشد. بسته به نوع محصول، مواد تشکیل دهندهٔ آن نیز متفاوت خواهد بود. بوتاکس مو محصول لورئال (L’Oreal Professional’s Fiberceutic) از ماده ای به نام «Intra-Cylane» برای پر کردن تارهای مو استفاده می کند که موها را انعطاف پذیر و نرم می کند. محصول محبوب دیگر «Majestic Hair Botox» نام دارد که به طور انحصاری دارای روغن خاویار، BONT-L peptide، ویتامین B-5، ویتامین E و ترکیب کلاژن است.

در حین انجام بوتاکس مو چه اتفاقی می افتد؟

بوتاکس مو شامل انجام تزریق نمی شود (در ادامه شیوهٔ تزریقی را هه توضیح می دهیم). در عوض، این مواد حالتی نرم کننده دارند که مستقیم روی خود مو قرار می گیرند. می توانید در آرایشگاه بوتاکس مو را انجام دهید یا محصولات مرتبط را برای مصرف خانگی خریداری کنید. در ابتدا موها را شامپو می کنند تا کوتیکل های مو (cuticles) باز شده و برای نرم کردن آماده شوند. سپس بوتاکس مو را روی سر می ریزند و از کف سر تا انتهای موها را ماساژ می دهند. سپس این مواد را حدود ۲۰ تا ۹۰ دقیقه روی موی مرطوب نگه می دارند. ممکن است برخی آرایشگرها پیش از خشک کردن و صاف کردن مو با اتو، موها را بشویند. برخی دیگر بدون شست وشوی مو اجازه می دهند مواد روی مو خشک شده و با صاف کردن مو، مواد بوتاکس کاملا به مو نفوذ می کند. نتیجهٔ کار بوتاکس مو بلافاصله پس از خشک شدن موها قابل دیدن است.

تأثیر و زمان ماندگاری بوتاکس مو چقدر است؟

در حال حاضر بوتاکس مو رو به محبوب شدن است و محصولات متنوعی برای استفاده در خانه نیز در بازار موجود است. البته تشخیص کارکرد و کیفیت مواد این محصولات کار آسانی نیست. بهترین کار برای داشتن نتیجه ای خوب این است که به یک سالن آرایشی معتبر مراجعه کنید و از آرایشگر دربارهٔ محصولات مختلف مشاوره بگیرید. آرایشگرها محصولات خود را از فروشنده های معتبر تهیه می کنند، بنابراین اطلاعات بهتری در این زمینه دارند.

بسته به نوع مو و مواد استفاده شده، اثر بوتاکس مو معمولا بین ۲ تا ۴ ماه باقی می ماند. توصیه می شود از شامپوهای بدون سولفات یا سولفات پایین استفاده کنید تا ماندگاری نتیجه طولانی تر شود. بسیاری از آرایشگرها توصیه می کنند که بیشتر از سه یا چهار بار در سال از این روش استفاده نکنید. در غیر این صورت، موها شکننده، نازک و کدر خواهند شد.

شیوهٔ تزریقی بوتاکس مو چیست؟

شیوه درمانی دوم شامل تزریق بوتاکس به پوست سر است. این کاربرد بوتاکس زیاد رایج نیست و سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) هنوز آن را تأیید نکرده است. تزریق بوتاکس در پوست سر برای کسانی است که تعرق زیادی در این ناحیه دارند و این عرق کردن باعث ایجاد ظاهری کثیف و چسبناک روی موها می شود. کسانی که این تزریق را انجام می دهند، قادر خواهند بود فاصلهٔ زمانی میان شست وشوی موها را بیشتر کنند. برخی بر این عقیده اند که تزریق بوتاکس روی سر باعث تقویت رشد مو می شود، اما چنین مطلبی هنوز ثابت نشده است.

تزریق بوتاکس در سر چه تأثیری دارد؟

ایده ٔ تزریق بوتاکس به سر از این اصل کلی می آید که درمان های موضعی می تواند بخشی از آسیب های مو را جبران کند. همین امر در مورد تزریق بوتاکس به صورت برای کاهش علائم بیماری و چروک ها صدق می کند. با تزریق بوتاکس به پوست سر، کار غدد عرق ریز کم می شود. در نتیجه، آن شخص عرق ریزی کمتری را تجربه خواهد کرد. تزریق بوتاکس در سر می تواند به صورت موقتی راهی مؤثر در درمان موهای چرب و وز باشد. در آخر، بوتاکس جذب سیستم بدن می شود که پس از ۲ تا ۳ ماه اثردهی این درمان کمتر خواهد بود.

روش بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است؟

  • آن هایی که موهایی دارند که خشک و یا آسیب دیده اند
  • موها ی خشک و مجعد
  • موهای کدر و بی روح
  • داشتن شوره سر
  • موخوره
  • آن هایی که دکلره، یا هایلایت دارند
  • آن هایی که مو ها را فر یا صاف کرده اند

تزریق بوتاکس برای پوست سر افرادی که بیش از حد عرق می کنند به بازار عرضه می شود چون عرق کردن می تواند باعث شود مو به سرعت کثیف و چسبناک شود. افرادی که بوتاکس تزریق می کنند ممکن است قادر باشند موی خود را به مدت طولانی شستشو نکنند. گفته می شود که تزریق بوتاکس، رشد مو را افزایش می دهد اما ثابت نشده است.

فواید تزریق بوتاکس مو:

بوتاکس مو از ترکیبات اسیدی استفاده می کند که برای استفاده ایمن هستند، بدون مواد شیمیایی مضری که در درمان صافی رایج هستند در درمان کراتین یافت می شوند. علاوه بر این پارابن یا فرمالدئید وجود ندارد این کار نمی تواند به موها آسیب برساند این درمان در مقابل شوره سر، پسوریازیس و دیگر مشکلات پوست سر محافظت می کند بوتاکس ریزش مو را به حداقل می رساند.

خطرات و ملاحظات بوتاکس مو:

در حالیکه بوتاکس موضعی برای تزریق مو در نظر گرفته می شود تا مو را تقویت و ظاهر آن را بهبود بخشد، گاهی اوقات مخالف آن رخ می دهد.اکثر متخصصین مد توصیه نمی کنند که بیش از سه تا چهار بار در سال از این درمان ها استفاده کنید. در غیر این صورت شکنندگی مو، نازک شدن مو می تواند رخ دهد. همچنین این شانس وجود دارد که این درمان ها کارساز نخواهد بود، و آن ها بسیار گران قیمت هستند. تزریق بوتاکس به پوست سر ممکن است یک راه حل کوتاه مدت برای چرب کردن مو باشد. در پایان، بدن بوتاکس را به داخل خود جذب می کند، به این معنی است که فرد ممکن است در حدود 2 تا 3 ماه پس از تزریق بوتاکس اولیه، کم تر اثر خود را ببیند. و علاوه بر این چنانچه در نمناک اشاره شده است در صورت تماس مواد با پوست سر ممکن است مو را چرب کند. در صورتی که شما به حساسیت پوستی دچار باشید می تواند واکنش آلرژی زا برایتان ایجاد کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان