مزایا و عوارض ریباندینگ مو

  دوشنبه، 25 فروردین 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
مزایا و عوارض ریباندینگ مو
ریباندینگ مو روشی پرطرفدار برای ایجاد موهایی صاف و درخشان است. این روش، مزایا و عوارض متعددی دارد که باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد این روش، از آن اطلاع پیدا کنید.

داشتن موهای زیبا و جذاب با ساختاری سالم، نیاز به تلاش و مراقبت های زیادی دارد. برای اینکه موها در بهترین حالت باقی بمانند و همواره شکل ظاهری خود را در سالم ترین حالت ممکن حفظ کنند، باید دائما از آنها مراقبت کنید. زنان بسیاری دوست دارند موهایی درخشان و صاف داشته باشند و ریباندینگ مو یکی از گزینه هایی است که معمولا به آنها پیشنهاد می شود، البته در صورتی که قصد دارید روشی را امتحان کنید که خاصیت درمانی داشته باشد و آسیب دیدگی موهای شما را جبران کند روش کراتینه نانو گلوبال مو پیشنهاد می شود در غیر این صورت همین روش ریباندینگ یا صافی ژاپنی به شما پیشنهاد می شود. این روش، نه تنها موها را صاف و درخشان می کند بلکه نگهداری و شانه کردن آن را نیز راحت تر می کند. علاوه بر این، شما با موهایی که ریباندینگ شده اند، مدت زمان کمتری را در حمام صرف مراقبت و شست وشوی موهای خود می کنید.

ریباندینگ چیست؟

خیلی از ما اعتقاد داریم که در میان فرم های مختف مو، موهای لخت بیشترین زیبایی را در میان افراد داراست. موهای لخت سن افراد را کمتر نشان داده و باعث می شود که شخص، کشیده تر و لاغرتر دیده شود. زمانیکه موهای فرفری و گره خورده خودتان را با موهای صاف و براق اطرافیان مقایسه می کنید، در دل خود میگویید: کاش من هم همینطور بودم. شاید در ابتدا سعی کنید که با روش های سنتی موهای خود را صاف کنید ولی متاسفانه بعد از گذشت زمان و یا به خاطر رطوبت و گرما و گذر زمان به حالت اول برگردد. در اصل شما فقط معنای ظاهری صافی مو را می شناسید و چیزی از ساختار موها نمی دانید. در صورتی که اگر به ساختار داخلی موها آشنایی داشته باشید، راهکارهای مفیدتری را بررسی خواهید کرد. ریباندینگ راهی است که این روزها در همه جای دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

ساختمان مو

پایه اصلی مو از اسید آمینه تشکیل شده است. این پروتئین ها توسط پیوندهایی که فرم ظاهری موها را تشکیل می دهند، به هم متصل شده اند و در واقع تعیین کننده صافی، فر بودن و یا لخت بودن موها می باشد. ریباندینگ روشی است که این پیوندها را می شکند و پیوندهای جدید تشکیل می دهد و سبب می شود که پیوندهای جدید موهای لخت در آن شکل بگیرد. در ریباندینگ، اوربیت های مو با استفاده از مواد شیمیایی و گرما شکسته می شوند و اوربیت ها جدید ساخته می شود.

مزایای ریباندینگ مو

ریباندینگ مو روشی برای صاف کردن مو است که اخیرا زیاد مورد توجه قرار گرفته است. این روش به خاطر مزایای متعددی که دارد، طرفدار پیدا کرده است. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد ظاهری جذاب و براق در موها

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که موهای صاف و براق را دوست دارند، ریباندینگ گزینه خوبی برای شما است. با این روش، موها ظاهری بسیار صاف و براق خواهند داشت. موهای لخت و صاف با کمک ریباندینگ به راحتی امکان پذیر است و نتیجه آن تا مدت های طولانی باقی می ماند.

عدم نیاز به صاف کننده های مو

بسیاری از افرادی که موهای صاف و براق و لخت را دوست دارند، دائما از وسیله های متعدد برای صاف کردن موهای خود استفاده می کنند. مثلا اتو مو یکی از این وسیله ها است که استفاده از آن به طور مداوم می تواند آسیب های بسیار زیادی به مو وارد کند. با ریباندینگ مو، دیگر نیازی به استفاده از این وسایل صاف کننده ندارید. این وسایل با حرارت زیاد، موهای شما را صاف می کنند. حرارت زیاد باعث ایجاد آسیب های متعدد و خشکی در موها می شود. اگر زیاد موهای خود را اتو می کنید باید نکات مهم و حساس در اتو کشیدن مو را فراموش نکنید.

کاهش وز مو

بسیاری از زنان از وز شدن موهای خود شکایت دارند. برخی به خاطر عدم آب رسانی مناسب به موها، برخی به خاطر استفاده از رنگ های شیمیایی و برخی دیگر از افراد به خاطر جنس موهای خود، موهای وز دارند که ممکن است ظاهری ناخوشایند داشته باشد. با ریباندینگ مو دیگر خبری از وز مو نیست. بدون استفاد از هیچ وسیله یا ماده صاف کننده ای از شر وز مو خلاص می شود.

حالت دهی آسان

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که قبل از هر مهمانی، تا مدت ها به این فکر می کنید که چه مدل مویی برایتان مناسب است و چطور باید موهای خود را آرایش کنید، با ریباندینگ مو تا حدود زیادی از شر این مشکل خلاص می شوید. دیگر لازم نیست زمان و هزینه زیادی را صرف آرایش و حالت دادن به موهای خود کنید.

معایب ریباندینگ مو و عوارض جانبی

ریباندیگ مو، روشی برای صاف کردن موها با کمک مواد شیمیایی است. طبیعی است که چنین روشی، معایب و عوارض جانبی متعددی داشته باشد. از جمله:

نیاز به مراقبت های بیشتر

بعد از ریباندینگ مو، موهای شما نیاز به مراقبت های زیادی دارد. چون بعد از ریباندینگ، ساخنار مو بسیار حساس تر و آسیب پذیرتر می شود. در ماه اول بعد از ریباندیگ نباید موهای خود را گره بزنید، خم کنید یا پشت گوشتان بزنید. این موارد ممکن است به موی شما آسیب بزنند.

آسیب رسیدن به پوست سر

گرمای ناشی از استفاده از مواد شیمیایی مختلف در جریان ریباندینگ مو ممکن است به پوست سر آسیب بزند و حتی باعث سوازندن پوست سر بشود. این آسیب ممکن است مدت های طولانی طول بکشد. اگر ابزار مورد استفاده بیش از حد معمول داغ شده باشد یا از مواد شمیایی بیش از زمان مورد نیاز، استفاده شود، این آسیب ها بسیار وخیم تر می شود.

نیاز به ترمیم

بعد از ریباندینگ مو نمی توانید موها را به حال خود رها کنید. برای اینکه بافت و لطافت موهای شما مثل روزهای اول حفظ شود، چند وقت یک بار باید موها را ترمیم کنید.

آسیب رسیدن به مو در اثر استفاده از مواد شیمیایی

مواد شیمیایی و گاهی سمی مورد استفاده در فرایند ریباندینگ مو، ممکن است باعث ریزش مو شود. بر اثر ترمیم های متعدد، بافت موها بسیار ضعیف می شود. ضعیف شدن ساختار مو و ریزش مو از معایبی است که بعد از ریباندینگ و بعد از ترمیم های متعدد، ایجاد می شود.

دائمی بودن

این روش صافی مو یک روش دائمی است و قابل بازگشت نیست. در واقع نتایج آن تا مدت های طولانی باقی می ماند. اگر از این کار پشیمان شوید، هیچ راه برگشتی وجود ندارد. زمانی که ریباندینگ می کنید دیگر نمی توانید موهای طبیعی خود را بازیابی کنید.

قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد

در فرایند ریباندینگ مو موهای شما در معرض حرارت بسیار بالا قرار می گیرند. همانطور که قبلا هم گفتیم، حرارت بالا، به موهای شما آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند. به خصوص اگر این روش را چندین بار تکرار کنید.

احتمال بازگشت

حتی با وجود ریباندینگ، این احتمال وجود دارد که گره خوردن و فرهای موهای شما به حالت قبل برگردد. به خصوص اگر خودتان از ابتدا موهای بسیار فر داشته باشید که زیاد گره می خورند. در نتیجه مجبور می شوید فرایند ریباندینگ را تکرار کنید که این کار، هزینه های زیادی برایتان دارد.

مراقبت های لازم پس از ریباندینگ

  • تا ۳ روز بعد از ریباندینگ، موها را خیس نکنید. بله این به معنی داشتن موهایی چرب و استخر نرفتن است. مواد شیمیایی باید تثبیت شوند و به داخل موها و ریشه مو نفوذ کنند.
  • موهایتان را گره نزنید، زیرا پس از فرم گرفتن دیگر لخت نمیشوند و پیوندها دچار آسیب می شوند.
  • وقتی می خوابید مطمئن شوید که موهایتان صاف هستند تا موهایتان نشکند.
  • بعد از سه روز، می توانید موها را با شامپو و نرم کننده و ماسک مو بشویید. اجازه دهید ماسک مو روی پوست سر به مدت بیشتری روی سر بماند.
  • از هیچ وسیله ی گرمازایی استفاده نکنید.
  • موها را به مدت شش ماه رنگ نکنید، هیچ گونه رنگ و هایلایت نباید به موها برسد زیرا این کار باعث آسیب شدید به موها می شود.
  • موها پس از ریباندینگ دچار خشکی شدید می شود و همین امر باعث می شود موخوره در مو پدید آید. با استفاده از روش های جلوگیری از موخوره، از موهای خود محافظت کنید.
  • از آب سرد برای شستن موها استفاده کنید. آب داغ رطوبت و چربی موها را کاملا از بین می برد.
  • موهایتان را از عوامل شدید محیطی مثل باد، بارون، طوفان و آفتاب دور کنید. موها پس از ریباندینگ به شدت آسیب پذیر هستند.
  • از سرم مو به طور منظم استفاده کنید.
  • از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید که شامل سبزیجات و میوه ها باشد و باعث رسیدن مواد مغذی به موها شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان