دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

بورل: دسترسی بانک‌های روسی به «سوئیفت» قطع می‌شود 

چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401
کد خبر: 203669
ساعد نیوز: همزمان با هفتادمین روز بحران اوکراین و تداوم تحریم‌های روسیه، مسئول سیاست خارجی اروپا از قطع دسترسی بانک‌های روسی به سامانه پرداخت بین بانکی خبر داد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمله نظامی روسیه به اوکراین به روز هفتادم خود رسید. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اروپا در حال کار بر روی بسته ششم تحریم ها علیه روسیه است که هدف آن حذف سوئیفت و مقابله با واردات نفت از روسیه است که احتمالاً در نشست بعدی شورای اروپا به تصویب برسد.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته از هدف قرار دادن ۳۹ پایگاه اوکراینی خبر داد و افزود سامانه های پدافند هوایی یک موشک توچکا یو (Tochka-U) اوکراینی را سرنگون کردند و ۹ گلوله را از سامانه های پرتاب موشک اسمرچ (Smerch) رهگیری کردند.

موشک های دقیق روسیه ۳ رادار سامانه موشکی اس۳۰۰ اوکراین، یک موشک توچکا یو، یک سامانه موشکی اوسا و ۳ سامانه راکت چندپرتابی را منهدم کردند. همچنین توپخانه روسیه ۱۹۰ فرد را هدف قرار داده و ۳۱ واحد سلاح و تجهیزات نظامی نیرو های مسلح اوکراین را منهدم کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که کمک های واشنگتن به اوکراینی ها باعث شد که آن ها بتوانند به جنگ ادامه دهند و این شکستی راهبردی را برای روسیه رقم زده است.

بایدن گفت موشک های جاولین که در آمریکا ساخته می شود و به اوکراین تقدیم شده است، بهترین موشک ها هستند. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این گفته است که واشنگتن به حمایت نظامی از اوکراین و فشار اقتصادی بر روسیه ادامه می دهد.

این در حالی است که ژنرال «مارک میلی» فرمانده و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنرانی خود در مجلس سنا، چین و روسیه را کشور هایی با قابلیت های نظامی قابل توجه توصیف کرد که به دنبال تغییر اساسی نظم جهانی هستند.

وزارت امور خارجه چین اما گفته است که مسئولیت غیرقابل انکار بروز بحران در اوکراین بر عهده دولت آمریکاست، چراکه واشنگتن پیمان شکنی کرد و تلاشی مداوم و پیوسته را برای گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت شرق در دستور کار قرار داد.

«ولادیمیر پوتین» روز گذشته (سه شنبه) فرمان ممنوعیت صادرات مواد خام و محصولات روسیه را به نفع افراد خارجی مشمول تحریم های روسیه امضا کرد. رئیس جمهور روسیه همچنین در گفت وگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود، مشکل امنیت غذایی در جهان را ناشی از تحریم های غرب دانست.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز دیروز در سفر به سنگال گفت، درگیری روسیه و اوکراین، بحران سه گانه انرژی، تغذیه و مسائل مالی را در آفریقا تشدید کرده است. همچنین درپی افزایش قیمت سوخت و هزینه های زندگی، «بوریس جانسون» اذعان کرد دولت انگلیس نمی تواند حمایت کافی برای جبران هزینه های مردم ارائه دهد. این در حالی است که نخست وزیر انگلیس از تخصیص ۳۰۰ میلیون پوند دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین خبر داد.

در حالی که ۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا برای پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل در بانک های این کشور حساب باز کرده اند، مجله آلمانی اشپیگل هشدار داده است در صورتی که اتحادیه اروپا واردات گاز از روسیه را متوقف کند، قادر به پر کردن انبار های خود نخواهد بود مگر این که فعالیت صنایع خودش را متوقف کند و در فصول بهار و تابستان گاز مصرف نکند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک