بورس های تحصیلی کانادا و شرایط اخذ آنها

بورس های تحصیلی کانادا و شرایط اخذ آنها
ساعدنیوز: به دلیل اهمیت موضوع بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای علاقه مندان به تحصیل در کشور های مختلف، در این قسمت اطلاعات مربوط به بورس تحصیلی کشور کانادا و نحوه درخواست این بورس ها،قرار د

کمک هزینه تحصیلی، کمک های مالی و بورسیه نوعی کمک مالی به دانشجویان جهت تحصیل است. بورس های تحصیلی به طور معمول بر اساس شایستگی به شخص تعلق می گیرد، در حالی که کمک های مالی و بورسیه معمولا برای افراد با نیاز مالی بایستی در نظر گرفته شود. برخی بورس های تحصیلی، کمک های مالی و بورسیه برای پیشرفت تحصیلی، مهارت های ورزشی، مشارکت های فوق برنامه، و یا توانایی های خاص به شخص اهدا می گردد.

علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به این کشور ممکن است گاهی به سبب هزینه های بالا از تحصیل در این کشور صرف نظر کنند اما مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی کانادا امکان مهاجرت ارزان تحصیلی را برای شخص فراهم می کند.

شرایط گرفتن و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

کانادا یکی از سیستم های آموزش عالی برتر جهان را دارا می باشد، و یکی از مقصدهای پرطرفدار برای دانشجویان بین المللی است، اما تحصیل در کانادا متاسفانه اصلا ارزان نیست. اما برای کسانی که مشتاق به تحصیل در کانادا هستند ولی نیاز به حمایت مالی دارند، این کشور کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی قرار داده است، این کمک هزینه ها توسط دولت کانادا، دانشگاه فرد کانادا، و دیگر سازمان های دولتی و خصوصی ارائه شده است.

بورسیه تحصیل رایگان کانادا معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد، معمولا بورسیه تحصیلی مقطع دکترا یا Phd و اخذ بورسیه مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد کانادا بیشتر از بورسیه های تحصیلی دوران کارشناسی در دسترس هستند.

زبان تحصیل در کانادا در این کشور به زبان انگلیسی می باشد. در این کشور اخذ بورسیه تحصیلی بدون مدرک زبان کانادا ممکن نیست.

بورسیه دولتی تحصیلی کانادا

  • بورسیه Banting(تحصیلات تکمیلی)

یک نوع بورسیه بین المللی جهت تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های علوم طبیعی و اجتماعی و یا در زمینه تحقیقات بهداشتی می باشد.

  • کمک هزینه های دانشجویی کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد

این نوع بورسیه تحصیل در کانادا معمولا برای متقاضیان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا یک CGS-M- اختصاصی- می باشند.

  • بورسیه پژوهش IDRC)  بورس های تحصیلی دولت کانادا برای دانش آموزان کشورهای در حال توسعه )

تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد و یا پژوهش در مقطع دکترا در یک دانشگاه  شناخته شده در کانادا امکان پذیر می باشد.

  • بورس تحصیلی کارشناسی ارشد  NSERC 

این نوع  کمک هزینه تحصیلی دولت کانادا، کمک های مالی و برای دانش آموزان برجسته از لحاظ علمی، برای انجام تحصیل در رشته های علوم طبیعی و مهندسی در یک دانشگاه معتبر کانادا عرضه می گردد.

میزان بورس و فاند تحصیلی در کشور کانادا با توجه به نوع دانشگاه انتخابی متغیر می باشد و این میزان بستگی به کمک هزینه ها تحصیلی شهریه دانشجو ها بورسیه در کانادا به طور کامل کسر می گردد.

بورسیه تحصیلی کانادا غیر دولتی

این بورسیه از صندوق محیط زیست تامین میگردد- بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی جهت تحقیقات در رابطه با حیوانات در سطح دکترا در یک دانشگاه معتبر کانادا در کبک و یا بریتیش کلمبیا است.

بورس های تحصیلی و فرصت های مطالعاتی ترودو – بنیاد ترودو تعدادی از بورس های تحصیلی و فرصت های مطالعاتی را به افراد واجد شرایط ارائه می دهد، کمک هزینه های تحصیلی و تعلیماتی به دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا تعلق می گیرد.

بورسیه های تحصیلی کانادا برای دانشگاهی خاص(برای متقاضیان بین المللی)

  • بورسیه دانشگاه کارلتون

 بورس های تحصیلی در دانشگاه کارلتون در کانادا ، به تمامی متقاضیان تحصیلات تکمیلی، که دارای مدارج علمی خاصی می باشند به صورت اتوماتیک تعلق  می گیرد.

  • بورسیه دانشگاه کونکوردیا

بورس های مختلف برای متقاضیان  تحصیل در کانادا در دانشگاه کنکوردیا در مونترال، صرفا برای متقاضیان کارشناسی می باشد.

  • بورسیه دانشگاه کلگری

این میزان بورسیه ها حدودا ۵۰۰ الی ۶۰۰۰۰دلار کانادا است.

  • بورس های دانشگاه نیویورک

دانشگاه نیویورک مقداری کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی برای مقاطع کارشناسی برای تحصیل در تورنتو اعطا می نماید.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه ساسکاچوان
  • بورسیه تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه تورنتو انتاریو
  • دانشگاه بین المللی واترلو

و در انتها می بایست ذکر شود که اخذ بورسیه تحصیل در کانادا ،متقاضی می بایست از شرایطی به خاصی برخودار باشند که عبارتنداز:

  • متقاضی می بایست از یکی از دانشگاه معتبر که از رنک بالایی جهانی برخوردار می باشند ،فارغ التحصیل شده باشد.
  • معدل فرد متقاضی می بایست بالای ۱۷ باشد.
  • یکی از موارد مهم می توان به مدرک زبان انگلیسی معادل IELTS 7 اشاره کرد
  • مقاله های ISI
  • شرایط فردی متقاضی همانند سن

ثبت نام آنلاین اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

وب سایت بورسیه تحصیلی کانادا از جمله www.studentawards.com و www.scholarshipscanada.com  در پایگاه خود آماده ثبت نام آنلاین متقاضیان برای بورسیه تحصیلی کانادا می باشند. هنگامی که دانش آموزان در سایت های ثبت نام می کنند بایستی یک پروفایل ایجاد کنند (که شامل اطلاعات تحصیلات دانشگاهی خود، رشته تحصیلی، مدارس که در آن تحصیلات متوسطه خود را گذرانده است، سرگرمی، حرفه هنری، خدمات اجتماعی، و غیره) باشد.

در برخی مناطق این کشور امکان استفاده از بورسیه مدارس شبانه روزی کانادا برای دانش آموزان پیشرو در علم و دارای افتخارات تحصیلی که برای تحصیل خود نیازمند بورسیه می باشند وجود دارد.

پیدا کردن بهترین کمک هزینه بورسیه تحصیلی کانادا

شما ممکن است فکر کنید فرزند خود شما یک نابغه علمی است، اما انواع دیگری از کمک هزینه تحصیلی به جز این موارد نیز ممکن است به وی تعلق بگیرد. برای مثال بورسیه تحصیلی لورن هزاران کمک هزینه تحصیلی در رابطه با هزینه تحصیل، هزینه غذا و هزینه محل زندگی را به دانشجویان نیازمند اعطا میکند، مسئولان اعطای این بورسیه تابستان ها به کنیا می روند و برای کمک به ساخت مدارس جهت تحصیل رایگان کودکانان اقدام میکنند.

شروع اخذ بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی در کانادا اگر چه انواع متعددی را دارا می باشند. اما توجه کنید که اخذ بورسیه تحصیلی کانادا کاری بسیار رقابتی است و تنها تعداد محدودی از این بورسیه ها وجود دارد و علاقه مندان از سراسر دنیا خواستار دریافت این بورسیه های برای تحصیل هستند. بنابراین ضروری است برای دریافت این بورسیه های تحصیلی سریعتر اقدام گردد. و دقت کنید برای دریافت بورسیه تحصیلی فرم های متعددی بایستی تکمیل گردد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (358 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (86 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟