دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

برای جلوگیری از باد کردن و ترکیدن فیلتر روغن چه کنیم؟ 

سه شنبه، 28 آذر 1402
ترکیدن فیلتر روغن خودرو یکی از شایع ترین اتفاقاتی است که می تواند برای هر خودرویی پیش بیاید. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز راه های جلوگیری از این اتفاق را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

بررسی فیلتر روغن موتور از مهم‌ترین فاکتورها هنگام سرویس خودرو به حساب می‌آید. این فیلتر که در سر راه روغن موتور قرار می‌گیرد، باعث تصفیه روغن، قبل از ورود به موتور می‌شود. این فیلتر با صاف کردن مداوم روغن از ورود آلاینده‌ها به روغن جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از باد کردن فیلتر روغن

  • برای جلوگیری از ترکیدن فیلتر روغن باید شرایطی را فراهم کرد که پمپ روغن و سوپاپ اطمینانش همیشه در بهترین شرایط کار کنند. با این حال، نمیتوان به طور قطعی از مشکل در سوپاپ تنظیم کننده پمپ روغن جلوگیری کرد؛ درحقیقت به مرور زمان و استهلاک پمپ روغن درنهایت سوپاپ تنظیم کننده کارایی اش را از دست میدهد و نمیتواند فشار سیستم روغن رسانی را در حالت بهینه حفظ کند.

  • بهترین کاری که میتوان برای جلوگیری از مشکل ناهماهنگی فشار در سیستم روغنرسانی خودرو انجام داد، چک کردن منظم فیلتر و به خصوص تعویض به موقع روغن موتور است.

  • اگر همیشه روغن موتور تمیز در خودرو باشد، رسوبات و لجن در مجراهای روغن سازی و پمپ انباشته نمیشود و احتمال مشکل در سوپاپ تنظیم کننده روغن به دلیل گرفتگی کمتر خواهد شد.

  • اگر مدت زیادی است که از خودرو استفاده میکنید، توصیه میشود که سلامت پمپ روغن بررسی شود؛ اما بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات ترکیدن فیلتر روغن و خرابی پمپ روغن، تعویض منظم و به موقع و استفاده از روغن موتور باکیفیت است.

سخن پایانی

اگر باد کردن فیلتر روغن پیش از صدمات بیشتری مشاهده شود، تاحدودی میتوان از هزینه های بالای تعمیر اساسی جلوگیری کرد. اما اگر باد کردن فیلتر روغن را نادیده بگیریم، نتیجه ی نهایی بازسازی کامل یا تعویض موتور خواهد بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
حال و هوای فروشگاه لباس ورزشی علی دایی در روز افتتاحیه +عکس/ از حضور افتخاری رضا گلزار و امیر جعفری تا سید جواد هاشمی و ......
ترجمه تخصصی کتاب
(عکس) عاشقانه‌ی خاص نیکی کریمی، شاپرک سریال "سرزمین مادری"، برای خواهر و خواهرزاده‌ی نازش در خارج از کشور/ باورتون میشه خواهر باشن؟ دریغ از یه نوک سوزن شباهت
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی
ویدیو/ عجیب‌ترین رژیم غذایی جهان در گینس مربوط به میشل لوتیتو/ آقای همه چیز‌خوار که چندین تن فلز را به جای دسر بلعید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی