دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

برای پراید کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟ 

پنجشنبه، 16 آذر 1402
اگر شما هم یکی از صاحبان پراید، این خودروی داخلی هستید، حتما دغدغه‌ای درباره تهیه لاستیکش دارید. در این مقاله از ساعد نیوز از بهترین لاستیک ایرانی برای پراید بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید یکی از پرفروش‌ترین و همچنین پر تیراژترین خودروها در کشور ما پراید است که در سال 1372 توسط شرکت سایپا تولید و وارد بازار فروش شد. امروزه این خودرو در نسخه‌های مختلفی مانند 111، 131، 132 و غیره در بازار وجود دارد. بررسی و رسیدگی به خودرو و همچنین لاستیک‌های آن در زمان‌های مشخص می‌تواند برای داشتن یک اتومبیل سالم به شما کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین لاستیک پراید بیشتر آشنا شویم.

بهترین لاستیک ایرانی برای پراید

برندهای مختلفی برای استفاده در خودرو پراید وجود دارند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای استفاده باشند. اگر در بازار سراغی از بهترین لاستیک ایرانی برای پراید را بگیرید، متوجه خواهید شد که خوشبختانه امروزه لاستیک سازان ایرانی پیشرفت خوبی در ساخت لاستیک داشته‌اند و رقابت خوبی با برندهای خارجی دارند. از جمله برندهای ایرانی که لاستیک مناسب پراید تولید می‌کنند عبارت‌اند از: گروه صنعتی بارز، لاستیک پارس، لاستیک دنا، لاستیک کویر تایر، لاستیک یزد تایر، لاستیک گلدستون و لاستیک ایران‌تایر.

لاستیک بارز

شرکت بارز یکی از گروه‌های خودروسازی ایرانی است که توانسته سهم زیادی از بازار لاستیک ایران را به خود اختصاص دهد. این شرکت از سال 1376 شروع به تولید لاستیک کرده و امروز در زمینه تولید انواع لاستیک سواری، باری و صنعتی فعال است. شرکت بارز در تولید بعضی از محصولات خود تکنولوژی شرکت کنتیننتال آلمان را استفاده کرده و لاستیک‌های نرم و کم سروصدایی عرضه می‌کند.

لاستیک پارس

شرکت لاستیک‌سازی پارس تولید خود را از سال 1355 شمسی در ساوه آغاز کرده و توانسته در بازار لاستیک ایران سهم مناسبی را به خود اختصاص دهم. به‌زعم برخی، لاستیک پارس بهترین لاستیک برای خودروهای سنگین و کامیون‌های باری است.

لاستیک دنا

یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های لاستیک‌سازی ایرانی، شرکت دنا است. این شرکت در ابتدا با همکاری شرکت ژاپنی بریجستون آغاز به کارکرده و پس از انقلاب به شرکت دنا تغییر نام داده است. دنا همواره یکی از بهترین و خوشنام‌ترین شرکت‌های لاستیک‌سازی ایران است که متأسفانه اخیراً کیفیت خود را ازدست‌داده و افت زیاد داشته است.

لاستیک کویر تایر

شرکت لاستیک‌سازی کویر تایر در سال 77 شروع به کارکرده و محصولات بسیاری از جمله لاستیک‌های سایز 13 تا 17 تولید می‌کند. این شرکت چند سال قبل اقدام به تولید لاستیک مناسب خودروهای سنگین نیز کرده است؛ اما امروزه در لیست محصولات آن تنها لاستیک‌های سواری دیده می‌شود. شرکت کویر تایر توانسته به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیش‌گام در تولید لاستیک سواری، بخش زیادی از سهم لاستیک سواری در ایران را به خود اختصاص داده و باتوجه‌به کیفیت بالایی که دارد، مشتریان زیادی دارد.

لاستیک یزد تایر

یزد تایر یکی دیگر از برندهای ایرانی است که از تکنولوژی مناسبی برای ساخت لاستیک‌هایش استفاده می‌کند. یزد تایر توانسته تکنولوژی شرکت وردشتاین هلند را در ساخت لاستیک‌هایش به کار بگیرد و به همین دلیل شاهد کیفیت و ثبات خوبی از این لاستیک هستیم. یکی از مهم‌ترین تولیدات یزد تایر، تایرهای اسپرت سری V هستند که تحمل حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت را دارند.

لاستیک گلدستون

گروه صنعتی آرتا ویل تایر که محصولات خود را با نام تجاری گلدستون به فروش می‌رساند، جز بهترین تولیدکنندگان لاستیک داخلی است. شرکت گلدستون از سال 1375 شروع به تولید لاستیک کرده و کیفیت لاستیک‌‌های آن باتوجه‌به قیمتی که دارند، بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

لاستیک ایران‌تایر

دیگر شرکت قدیمی در زمینه تولید لاستیک در ایران، شرکت ایران‌تایر است که تولید خود را از سال 1344 آغاز کرده است. برند ایران‌تایر پیش از انقلاب با نام ژنرال تایر و رابر ایران اقدام به تولید لاستیک می‌کرد. امروزه این شرکت با به‌کارگیری تکنولوژی شرکت ماتادور اسلواکی، محصولات با کیفیتی تولید می‌کند و توانسته در لیست بهترین تولیدکنندگان لاستیک ایرانی قرار بگیرد.

سخن پایانی

با گران‌شدن قیمت لاستیک، امکان خرید این محصول با کمک یارانه ای هم فراهم شده است. برای تهیه لاستیک دولتی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به بازار آزاد، می‌توانید از شرکت‌های تولیدکننده داخلی درباره وجود چنین محصولاتی استعلام بگیرید و بعد به نمایندگی‌های آنها برای دریافت تایر با قیمت دولتی مراجعه کنید.


پسندیدم 9 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مروری بر بازیگرانی که با گریم چهره حیوان در مقابل دوربین ظاهر شدند؛ از نیوشا ضیغمی و هومن حاج عبداللهی تا الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی+عکس
رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر
رهبر انقلاب : راه طولانی پیمودید و حسینیه ما را از رایحه دل‌های ولایت‌مدارتان معطر کردید ؛ سلام مرا به بوشهری‌ها برسانید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی