برای رفتن به ارمنستان چه مدارکی لازم است؟

  یکشنبه، 12 آذر 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
برای رفتن به ارمنستان چه مدارکی لازم است؟
طبیعت زیبا و کوهستانی ارمنستان باعث شده که در هر فصل، زیبایی‌های خاصی داشته باشد؛ اما از نظر توریست‌ها بهترین زمان سفر به ارمنستان فصل بهار است و در این فصل ایروان سبز و غرق در شکوفه و گل می‌شود؛ بنابراین در فصل تابستان و بهار، قیمت بلیط ارمنستان افزایش می‌یابد.

برای رفتن به ارمنستان چه مدارکی لازم است؟

ارمنستان یکی از مقاصد پرطرفدار ایرانیان است و خوشبختانه برای ورود به آن، نیازی به دریافت ویزا نیست؛ پس برای سفر به این کشور ، کافی است از تاریخ اعتبار پاسپورتتان مطمئن شوید. همسایگی ایران و ارمنستان باعث شده که امکان سفر زمینی و هوایی بین این دو کشور فراهم باشد. اگر انتخاب شما سفری آسان و سریع است، سفر هوایی خود را با رزرو بلیط تهران ایروان (پایتخت ارمنستان) آغاز کنید. در غیر این‌صورت از طریق زمینی یا هوایی به شهر تبریز سفر کنید، سپس خود را به مرز نوردوز -در فاصله 280 کیلومتری تبریز- برسانید تا بعد از بررسی پاسپورت و چمدان و ... توسط ماموران گمرک وارد ارمنستان شوید. مرز نوردوز تا شهر ایروان حدود 380 کیلومتر فاصله دارد.

چرا به ارمنستان سفر کنیم؟

کشور ارمنستان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود؛ طبیعت زیبایی دارد و قدمت 3000 ساله‌اش باعث شده که آثار تاریخی و مذهبی مهمی را در خود جای دهد. فرهنگ مردم این کشور، ترکیبی از فرهنگ مردمان شوروی، مناطق قفقاز، اروپا و نواحی مدیترانه است و اثر آن را در سبک زندگی و غذاهای این منطقه می‌بینیم. سفر به ارمنستان یعنی لذت بردن از زیبایی طبیعی، جاذبه‌های تاریخی، تجربه خرید سوغاتی‌های زیبا و خوردن غذاهای خوشمزه؛ به علاوه سفر به ارمنستان، سفری اقتصادی به شمار می‌رود که از مزیت‌های دیگر آن است.

ارمنستان

جاهای دیدنی ارمنستان کجاست؟

توریست‌ها در سفر به ارمنستان، ایروان را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند. این شهر زیبا از شهر رم در ایتالیا قدمت بیشتری دارد و در سال 2018، 2800 سالگی خود را جشن گرفت. ایروان یا یروان با وجود مساحت کم، آثار تاریخی و جاذبه‌های توریستی بسیاری را در خود جای داده است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این کشور، هتل خود را در نزدیکی «میدان جمهوری یا نورث اونیو» رزرو کنید تا به مراکز توریستی نزدیک باشید.

میدان جمهوری، ساختمان اپرای ایروان، پلکان کاسکاد، پارک عشاق، کلیسای جامع سارکیس مقدس، کلیسای سنت گریگور، موزه ماتناداران، یادمان نسل کشی ارامنه در جنگ جهانی اول و مسجد کبود برخی از آثاری هستند که در سفر به ایروان خواهید دید.

هرچند ایروان مقصد اصلی توریست‌هاست، اما با طی کردن مسافت‌ کوتاهی به خارج از این شهر، می‌توانید از دریاچه‌‌ زیبای سوان، معبد هاغارتسین، پارک ملی دیلیجان، معبد گارنی، صومعه هاقپات و قلعه آمبرد هم دیدن کنید.

بهترین زمان خرید بلیط ایروان

طبیعت زیبا و کوهستانی ارمنستان باعث شده که در هر فصل، زیبایی‌های خاصی داشته باشد؛ اما از نظر توریست‌ها بهترین زمان سفر به ارمنستان فصل بهار است و در این فصل ایروان سبز و غرق در شکوفه و گل می‌شود؛ بنابراین در فصل تابستان و بهار، قیمت بلیط ارمنستان افزایش می‌یابد. با این وجود اگر دوست دارید در این فصل‌ها به ارمنستان سفر کنید، باید به برخی نکات توجه داشته باشید.

از بین بلیط‌های «چارتر، سیستمی و لحظه آخری» و کلاس‌های پرواز «فرست کلاس، اکونومی و بیزنس»، نوع مناسب خود را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که بلیط های چارتر و لحظه آخری در پروازهای اکونومی، قیمت ارزان‌تری دارند. علاوه بر این، در ادامه یک راهکار ساده به شما معرفی خواهیم کرد.

قوانین سفر به ارمنستان

در سفر به هر شهر یا کشور، لازم است که قوانین آن کشور را رعایت کنیم. در سفر به ارمنستان هم لازم است به نکات زیر دقت کنید:

  • قوانین عبور و مرور را با دقت رعایت کنید.

  • با مردم محلی در مورد مسائل سیاسی و فرهنگی وارد بحث نشوید.

  • برقراری آرامش برای پلیس این کشور بسیار مهم است؛ پس در ساعات نزدیک به نیمه شب در خیابان‌ها سروصدا نکنید.

  • ورود برخی داروها -مانند داروهای کدئین دار_ به این کشور ممنوع است، بنابراین در حمل دارو به این کشور دقت کنید.

    ارمنستان

ارزانترین قیمت بلیط ایروان در فلای‌تودی

سایت فلای‌تودی، یکی از معتبرترین و بهترین گزینه‌ها برای بلیط هواپیما داخلی و خارجی با مناسب‌ترین قیمت است. در این وبسایت می‌توانید با دسترسی به بیش از 900 ایرلاین و 1.5 میلیون هتل در سرتاسر دنیا، گزینه دلخواه خود را از بین گزینه‌های متنوع، انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از سرویس «کی‌کجا» استفاده کرده و ارزانترین بلیط هواپیما ایروان را پیدا کنید. به طور کلی سرویس کی‌کجا ارزانترین بلیط‌های داخلی و خارجی را در بازه‌های زمانی مختلف نشان می‌دهد. برای پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان ایروان در سرویس کی‌کجا، مبدأ و مقصد خود را وارد کنید، تا ارزان‌ترین تاریخ سفر به این کشور را برای شما نمایش دهد.

دریافت خدمات سفر در سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی

علاه بر خرید بلیط هواپیما در سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی می‌توانید خدمات دیگری مانند رزرو هتل ایروان ، خرید بلیط قطار، بیمه مسافرتی، تور و ویزا را دریافت کنید. پشتیبانی فلای‌تودی، به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته (حتی روزهای تعطیل) نیز آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات کاربران در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. فلای‌تودی برای ساختن بهترین تجربه در سفر، شما را یاری می‌کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (217 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم
پیام پزشکیان خطاب به زنان و دختران ایرانی بعد از اعلام نتایج انتخابات
بار مسکن از چه زمانی روی دوش مردم سنگین شد؟
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند