دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رشته های دانشگاهی / مشاوره تحصیلی /

برنامه ریزی برای کنکور سراسری چگونه باید باشد 

یکشنبه، 05 فروردین 1397
کد خبر: 3853
ساعدنیوز: در این مقاله ساعدنیوز در مورد این موضوع صحبت خواهد کرد که اصولا برنامه ریزی برای کنکور سراسری چگونه باید باشد ؟

یکی از اولین اصول برای آماده سازی برای مطالعه دروس و آمادگی برای کنکور برنامه ریزی تحصیلی و برنامه ریزی کنکور است. برنامه ریزی برای موفقیت در هر کار و پیشه ای اهمیت دارد و برای موفقیت در مطالعه و آماده شدن برای کنکور نیز از کارهای مهم و حیاتی هر کنکوری باید باشد اما یک برنامه  خوب چه ویژگی دارد؟ ساعدنیوز در این مقاله در مورد این موضوع صحبت خواهد کرد که اصولا برنامه ریزی برای کنکور سراسری چگونه باید باشد ؟

نحوه برنامه ریزی برای کنکور سراسری 

امروزه کمتر کسی وجود دارد که اهمیت برنامه ریزی برای کنکور و آمادگی برای آن را نداند و همه ما می دانیم که یکی از موفق ترین افراد در کنکورها کسانی بوده اند که برنامه ریزی درست و حساب شده ای داشته اند. اما برنامه ریزی برای کنکور سراسری چگونه باید باشد ؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

اولین نکته در مورد برنامه ریزی کنکور این است که باید اختصاصی برای فرد طراحی شود. هر فرد در دنیای ما منحصر به فرد است و دارای شرایط ذهنی و جسمی خاص خود قرار دارد که برنامه ریزی باید بر این مبنا صورت گیرد و باید برای خود فرد و به صورت اختصاصی تنظیم شود تا کارآمد شود.

دومین نکته انعطاف پذیر بودن برنامه است. در طول مدت درس خواند و مطالعه برای هر فرد ممکن است اتفاق ها و موارد پیش بینی نشده ای صورت بگیرد که مانع و پیشبرد برنامه کنکور در آن بازه خاص شود. در این حالت برنامه ای موفق خواهد بود که انعطاف پذیر باشد و این موارد و راه ها جبران آن را پیش بینی کرده باشد.

باید اهداف و رشته ای و دانشگاهی را که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید طبقه بندی و اولیت بندی کنید. با این هدف بندی انگیزه و نوع فعالیت خود را متناسب با هدف خود می توانید تنظیم کنید. خیلی از رشته ها مانند پزشکی نیازمند اختصاص ساعات درس خواند بیشتر و تلاشی مضاعف برای قبولی هستند که این خود می تواند در نوع و شکل برنامه ریزی شما تاثیر داشته باشد.

مورد مهم دیگر سادگی و قابل اجرا بودن برنامه است. باید با خود روراست باشید و برنامه ای را که برای درس خواند و مطالعه کنکور تنظیم می کنید بر اساس شرایط و توانایی های خود باشد و در عین سادگی به دنبال دستیافتن بهترین نتیجه باشد. بارها دیده شده است که برنامه ریزی های سنگین و غیر قابل اجرایی ریخته شده که معمولا ناکام و ناتمام دنبال می شوند.

در نهایت برنامه ریزی شما باید قابلیت ارزیابی شدن داشته باشد به این معنا که بتوانید پیشرفت خود را در بازه زمانی خاص برنامه خود ارزیابی کرده و این امکان را در برنامه ریزی خود لحاظ کرده باشید.

 


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل اکسپت مقاله