دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

برنامه ریزی برای برگزاری کنکورهای ارشد و دکتری به شیوه الکترونیک 

پنجشنبه، 11 اسفند 1401
کد خبر: 332312
ساعد نیوز: رئیس سازمان سنجش گفت: آزمون های ارشد و دکتری در سال های آتی الکترونیکی می شوند. با آغاز به کار سامانه طراحی سوال برای آزمون های سراسری، ارشد و دکتری کار طراحی الکترونیک سوال آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه علم و صنعت ایران آزمون دکتری سال 1402 گفت: آزمون دکتری امسال تفاوت خاصی با سال‌های قبل ندارد و همچنان دو مرحله‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: 247 کدرشته در آزمون دکتری وجود دارد و حدود 169 هزار نفر داوطلب بوده اند که از این تعداد حدود 150 هزار نفر کارت خود را دریافت کردند.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: حوزه‌های امتحانی در بیشتر دانشگاه‌های دولتی مستقر هستند و مراکز استان حوزه‌های امتحانی دکتری هستند.

وی درباره روند الکترونیکی شدن آزمون‌های کشوری گفت: روند الکترونیکی کردن آزمون‌ها در حال انجام است و چاره‌ای هم جز این مسیر نداریم. دوره آزمون‌های کاغذی بسر آمده است. باید از امکانات جدید استفاده کرد.

پورعباس خاطرنشان کرد: آزمون‌های ارشد و دکتری در سال‌های آتی الکترونیکی می‌شوند. اکنون هم با آغاز به کار سامانه طراحی سوال هم برای آزمون‌های سراسری، ارشد و دکتری کار طراحی سوال به صورت الکترونیک آغاز شده است. ضمن اینکه پایه آزمون‌های الکترونیک، طراحی سوال از طریق سامانه است.

وی گفت: امیدواریم زیرساخت‌های آزمون‌های الکترونیک زودتر فراهم شود. سختی کار در اولین آزمون است و کنکور سراسری بیشترین داوطلب را دارد و گستره جغرافیایی آن بالاست. در آنجا کار سخت است و اگر به خوبی پیش برود به تبع آن در آزمون‌های دیگر کشوری هم اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری 1402 گفت: تحلیل من این است که داوطلبان بیشتر آزمون دی ماه را به عنوان دست گرمی و آزمایشی طی کردند و رقابت اصلی در تیرماه 1402 خواهد بود. البته برخی هم ممکن است آزمون دی ماه رو به عنوان آزمون اصلی خود انتخاب کنند.

وی افزود: امیدواریم در مسیر حرکت آزمون‌های مدرن، نقش آزمون‌ها کم رنگ شود و آموزش و پرورش را احیا کنیم و دانش آموزان در همان دبیرستان تحصیل را جدی بگیرند و ضمن اینکه باید هدایت تحصیلی صورت بگیرد، نقش آزمون سراسری کمتر شود.

پورعباس درباره تخلف و تقلب در کنکور سراسری 1402 گفت: نوبت اول کنکور 1402 در دی ماه با همکاری همه دستگاه‌ها به خوبی برگزار شد و تمامی فرایند را کنترل کردیم و هیچ گزارشی از سوی دستگاه‌های ناظر تا به امروز به ما نرسیده است. بررسی‌های فنی هم ثابت می‌کند و محدودیت اینترنت، آزمون به خوبی و بدون تقلب برگزار شد.

وی افزود: البته 65 مورد افراد سعی کردند دستگاه با خودشان بیاورند اما این موارد تخلف بود و تقلب گسترده نداشتیم. یک مورد پاسخنامه شبهه دار هم پیدا نشد.

رئیس سازمان سنجش درباره قرنطینه سوالات آزمون‌های ارشد و دکتری گفت: مخزن اصلی که کاملاً غیرقابل نفوذ است، مخزن بعدی که در استان‌ها هستند نیز دارای چند لایه محافظتی کامل هستند. سیستم‌های کامل نظارتی برقرار است و برای دوره‌های ارشد و دکتری حدود 400 کدرشته و دفترچه متفاوت وجود دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI