دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

برنامه ریزی موثر، کنترل ایده‌آل: PLCهای دلتا برای کسب و کارهای شما 

یکشنبه، 20 اسفند 1402
در این‌جا می‌خواهیم به ذکر مباحثی در موضوع PLC دلتا بپردازیم. از این رو اگر نیازمند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید، با ما همراه باشید‌.

به نقل از آزند اتوماسیون: نوعی سیستم کنترل برگرفته از عملیات الکترونیکی است که از انواع مختلفی برخوردار هستند. یکی از این موارد که در میان فعالان اتوماسیون صنعتی بسیار کارآمد و پر کاربرد به‌شمار می‌رود، PLC دلتا است. این PLC توانایی عرضه کردن دسته‌ای کامل و جامع از تجهیزات مورد استفاده در اتوماسیون صنعتی را دارد.

از آن‌جایی که این پی ال سی ها قابل طراحی در تمامی پروژه‌های کوچک تا بزرگ هستند، از این رو شما می‌توانید آن‌ها را با توجه به نوع نیاز صنعت، در طراحی و مدل‌های گوناگونی سفارش و تهیه کنید. در این‌جا می‌خواهیم به ذکر مباحثی در موضوع PLC دلتا بپردازیم. از این رو اگر نیازمند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید، با ما همراه باشید‌.

انواع مختلف PLC دلتا

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، PLCهای دلتا دارای انواع مختلفی هستند که ممکن است هریک در نوع خاصی طراحی شده باشند. در مجموع این محصولات در مدل‌های DVP، AS،AH500 و با هدف تنظیم برنامه‌های مختلف تولید و طراحی می‌شوند. در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی و مشخصات این مدل‌ها بپردازیم‌.

PLC دلتا مدل DVP

این مدل از پی ال سی در دسته تجهیزات پر مصرف و پرکاربرد در زمینه اتوماسیون صنعتی کشور به‌شمار می‌رود. کارایی قابل اطمینان، میزان بالایی از سرعت و پایداری، قیمت مقرون به صرفه و بهینه و... از جمله مهم‌ترین مزایای این مدل از پی ال سی(PLC) به‌شمار می‌رود.

مدل DVP در مصرف‌های پایین یا متوسط، سرعت بسیار مطلوبی را ارائه می‌دهد. به‌دلیل همین موضوع توانسته جایگاه ویژه‌ای را در صنعت اتوماسیون، کسب کند. این PLC دلتا دارای انواع مختلفی است که هریک دارای مشخصات مخصوص به خود است. این مدل‌ها عبارت است از:

  • پی ال سی مدلDVP_SS

  • پی ال سی مدل DVP_SS2

  • پی ال سی مدل DVP_EH3

  • پی ال سی مدل DVP_ES2

  • پی ال سی مدل DVP_SX

PLC دلتا مدل AH-500

این مدل از پی ال سی، بیشتر جهت استفاده از برنامه‌های پیشرفته که دارای سطح بالایی هستند، به‌کار گرفته می‌شود. مقرون‌به‌صرفه بودن، دارا بودن بلوک‌های مختلف کارکرد، برخورداری از نرم افزارهای مرتب، کارکرد دقیق و... از جمله ویژگی‌های برجسته این پی ال سی به‌شمار می‌رود. نرم افزار ISP soft نرم افزاری است که برنامه‌های لین پی ال سی از طریق آن انجام می‌شود.

PLC دلتا مدل AS

این مدل از پی ال سی، دارای کارکرد قوی و بالایی است و نوعی کنترل کننده چند منظوره به‌شمار می‌رود‌. ازاین‌رو این دسته از PLCهای دلتا برای دستگاه‌های اتوماتیک و خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کاربردهای دیگر این نوع پی ال سی می‌توان به صنایع نساجی، صنایع دارویی، صنایع چاپ، صنایع بسته‌بندی و صنایع چسب گذاری اشاره کرد.

اگر شما هم در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید می‌توانید به نمایندگی PLC دلتا در لاله زار مراجعه کنید و از تجربه متخصصین کمک بگیرید. ما به شما مجموعه آزند اتوماسیون را پیشنهاد می‌دهیم تا شما با برجسته‌ترین افراد در این حوزه مشورت کنید و اطلاعات جامعی کسب نمایید.

ویژگی‌های PLC دلتا چیست؟

همان‌طور که گفته شد، پی ال سی های دلتا علاوه بر اینکه کنترل کننده قابل برنامه ‌ریزی هستند، در تولید، اتوماسیون صنعتی و کنترل کردن فرایند نیز کاربرد فراوانی دارند. همچنین از کاربرد دیگر این پی ال سی می‌توان به کنترل ماشین‌های الکتریکی یا تهویه‌های مطبوع اشاره کرد.

پی ال سی‌های دلتا از یک سیستم ریز پردازنده یکپارچه برخوردار هستند که این سیستم مجهز به LCD است. این قابلیت، به کاربران این اجازه را می‌دهد که از طریق میانبرهای صفحه کلید یا منوها، به تنظیم کردن برنامه‌ها بپردازند. پس از تنظیم کردن برنامه‌ها، می‌بایست داده‌ها در هرفیلد وارد شود. لازم به ذکر است که این اقدام باید پیش از اعمال تغییرات انجام شود.

اجزای تشکیل دهنده PLC دلتا

پی ال سی‌های دلتا از اجزا و قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. واحد پردازش مرکزی، منبع تغذیه، کارت‌های ورودی و خروجی، صفحه پشتی که کارت‌های ورودی و خروجی در آن قرار می‌گیرند. هم‌چنین صفحه پشتی یک اتصال الکتریکی در میان اجزای دستگاه ایجاد می‌کند و طراحی مدولار خود را به پی ال سی منتقل می‌کند.

لازم به ذکر است که این اتصال الکتریکی دارای ارتباط و سیگنال‌های برق است. در ادامه می‌خواهیم به بررسی اجزای تشکیل دهنده PLCهای دلتا بپردازیم. جهت کسب اطلاعات در این زمینه، در ادامه با ما همراه باشید.

بخش پردازش مرکزی:

اگر بخواهیم مغز واقعی PLCهای دلتا را معرفی کنیم، باید بگوییم CPU به‌عنوان مغز پی ال سی‌ها شناخته می‌شود که قابلیت تبدیل پی ال سی به کامپیوتر را دارد. لازم به ذکر است که پی ال سی‌های کوچک نیز دارای CPU هستند. سیگنال‌های ورودی از طریق کارت‌های ورودی و خروجی می‌آیند. بر این اساس CPU به خروجی دستور تغییر سیگنال‌ها می‌دهد تا خاموش و روشن شود.

منبع تغذیه:

منبع تغذیه با توجه به نوع کارکرد، شرایط و محل نصب، 120 یا 24 ولت DC را می‌پذیرد. ولتاژ منبع تغذیه به پایین صفحه پشتی منتقل و برق مورد نیاز را برای ماژول‌های CPU تامین می‌کند. لازم به ذکر است که منبع تغذیه‌های CPU میزان برق مورد نیاز دستگاه‌های میدانی همانند سیم‌ پیچ‌ها و سنسورها را تامین نمی‌کند.

کارت‌های ورودی/خروجی:

رله‌ها، سوئیچ، سنسورها، سلونوئیدها، دکمه‌ها و... با سیگنال‌های ورودی و خروجی که متصل به پایانه‌های پیچی هستند، بر روی کارت‌های ورودی و خروجی به اشتراک گذاشته می‌شوند. شما می‌توانید این کارت‌ها را بر اساس امکانات مختلف و نیاز هر دستگاه، انتخاب کنید.

با توجه به وجود طیف متنوعی از ماژول‌های آنالوگ و گسسته با برخی عبارات مختلف همچون منبع در برابر برق و ولتاژ در برابر جریان، برای مدل‌های آنالوگ وجود دارد. لازم به ذکر است که در برخی از پی ال سی‌های کوچک، قسمت پایانه‌های ورودی و خروجی کارت‌های مدولار وجود ندارد. بلکه به آسانی در کنار پی ال سی ها قابل نصب هستند.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی موضوعاتی در حیطه PLCهای دلتا و سایر مباحثی در این زمینه، پرداختیم. شما می‌توانید جهت تهیه انواع PLC دلتا و همچنین سایر محصولات اتوماسیون صنعتی از طریق فروشگاه معتبر آزند اتوماسیون اقدام کنید.

آزند اتوماسیون دارای بزرگ‌ترین نمایندگی PCL دلتا در لاله زار است که با در اختیار داشتن گروه بزرگی از مهندسین مجرب در زمینه ارائه خدمات و فروش کلیه محصولات اتوماسیون، فعالیت گسترده‌ای دارد. این مجموعه دارای پلتفرم پاسخگویی آنلاین در زمینه اتوماسیون صنعتی است و شما می‌توانید پاسخ سوالات خود را از طریق کادر پشتیبانی 24 ساعته این فروشگاه، دریافت کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ایده ناب و خلاقانه الهه منصوریان قهرمان ووشو کشورمان در بستن روسری/ خانوما یاد بگیرن! +عکس
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
خوشگذرانی مایه‌داریِ زهرا گونش و همسر ثروتمندش در قایق تفریحی وسط دریا+ عکس/ تعطیلات آخر هفته خانوم والیبالیست
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه