بررسی مشکلات رایج کولر و راه حل آن در منزل

  شنبه، 15 مرداد 1401   زمان مطالعه 15 دقیقه
بررسی مشکلات رایج کولر و راه حل آن در منزل
مشکل کولر منزل شما چیست؟ مثل سابق خنک نمیکند یا بوی بد میدهد؟ نشتی دارد یا ....؟ بهتر است دلیل ایرادات رایج کولرتان را بدانید. همراه ساعد نیوز باشید.

مشکلات مربوط به کولر متفاوت و وسیع هستند که معمولاً در اوج گرما و وسط تابستان رخ می دهند و شرایط را برای تان سخت می کنند. برای این که بتوانید راحت تر مشکل را برطرف کنید، در این قسمت از ساعد نیوز قصد داریم اتفاقات رایجی را برایتان شرح دهیم که ممکن است برای هر کسی رخ بدهد.

مشکل کولر

باد خنک نمی دهد

بادِ گرم از کولر نشان دهنده مشکلی در آن است. اگر این اتفاق افتاد، ابتدا ترموستات را 5 درجه کم کنید و ببینید که آیا مجددا باد خنک می دهد یا خیر. اگر باز هم عملکرد خوبی نداشت، احتمالاً یکی از اتفاقات زیر رخ داده است:

  • دستگاه تبخیر کننده کثیف است.
  • فیلتر هوا کثیف است.
  • سطح خنک کنندگی پایین آمده است.

در چنین حالتی باید دستگاه تبخیر کننده را تمیز کنید یا هر دو ماه یکبار فیلتر هوا را عوض کنید که بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه، وجود پرنده خانگی در خانه یا مشکلات آلرژی در بینِ افراد خانه دارد. قبل از اضافه کردن هر چیزی به دستگاه حتما آن را به تعمیرکار نشان دهید تا مطمئن شوید که دستگاه نشتی ندارد.

کولر باد نمی دهد

در چنین حالتی ممکن است شما دو علامت را مشاهده کنید. اول این که صدای کار کردن کولر را می شنوید؛ اما هیچ هوایی از آن بیرون نمی آید. دوم این که هوا بیرون می آید؛ اما خنک نیست که ممکنِ به خاطر سه مشکل زیر رخ داده باشد:

  • قطع شدن جریان
  • پارگی تسمه کولر
  • پایین آمدن سطح خنک کنندگی

اول از همه باید جعبه فیوز را چک کنید. اگر مشکلی نداشت، با یک تعمیرکار تماس بگیرید و وضعیت کولر را برایش شرح دهید. شاید مشکل از سیستم داخلی کولر باشد.

مدام خاموش و روشن می شود

این اتفاق زمانی می افتد که فیلتر هوای کولر کثیف باشد یا یونیت ها جرم گرفته باشند که آسیب زیادی به کمپرسور می زند. راه حل این است که به طور کامل سیستم را تمیز کنید؛ اما اگر باز هم مشکل برطرف نشد، حتما به تعمیرکار مراجعه کنید و از طرفی هم بررسی کنید که آیا سایز کولر برای محلی که در نظر گرفته اید مناسب است یا خیر.مشکلات برق کشی دلیل دیگر خاموش شدن ناگهانی کولر گازی میتواند باشد؛ منظور از برق کشی ساختمان و همچنین برق کشی برای کولر گازی باشد که گاهی یک اتصالی کوچک و یا عیب فیوز باعث خاموش شدن کولر گازی شود.

پوستر تعمیر کولر گازی

دستگاه مدام کار می کند

ممکن است زمان هایی که هوا خیلی گرم شده، متوجه شوید که دستگاه مدام کار می کند که این اشتباه محض است و باید چند وقت یکبار آن را خاموش کنید تا استراحت کند. دستگاهی که مدام کار کند، ممکن است اجزایش به سرعت آسیب ببینند اما گاهی اوقات هم ممکن است که خود دستگاه خاموش نشود. در چنین حالتی باید با تعمیرکارِ متخصص تماس بگیرید. اگر متوجه شدید که دستگاه مدام کار می کند، باید جلوی این اتفاق را بگیرید. شاید به خاطر شکستگی ترموستات کمپرسور یا اجزای برقی داخلش این اتفاق رخ داده باشد.

کولر روشن نمی شود

اگر متوجه شدید که دستگاه روشن نمی شود و این اتفاق چندین بار رخ داد، این موضوع می تواند به خاطر شکستگی مدار جریان باشد و شاید مشکل سیم کشی پیدا کرده باشد. بهتر است که اول جعبه فیوز را چک کنید و اگر مشکلی پیدا نکردید، خودتان به سراغ سیم کشی نروید، زیرا ممکن است خطرناک باشد و باید در چنین حالتی حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید. علت روشن نشدن کولر گازی ممکن است از خرابی ترموستات باشد. اطمینان حاصل کنید که ترموستات اسپیلت شما روی حالت سرما (COOL) تنظیم شده است.

کولر نشتی دارد

ممکن است که دو مایع متفاوت از کولر بیرون بریزد که یکی آب و یکی یخساز یا ماده خنک کننده کولر باشد. اگر متوجه لکه های روشن نزدیک یونیت شدید یا دیدید که داخل خانه از کولر آب بیرون ریخته است، باید مسئله را پیگیری کنید. در چنین حالتی کولر را خاموش کنید و با متخصص تماس بگیرید، زیرا این اتفاق می تواند به خاطر آسیب به کمپرسور رخ داده باشد که تعویض آن هم هزینه زیادی دارد.

سیم خازن یخ زده است

وقتی که کولر به طور مداوم کار می کند و هیچ وقفه ای ندارد، یعنی سیم خازن یخ زده است. اگر چنین اتفاقی افتاده بود، ممکن است هزینه گزافی برای شما ایجاد شود تا بتوانید مشکل را برطرف کنید. اول باید به دنبال هر گونه یخ زدگی در سیم خازن باشید. این یخ ها نباید روی یونیت اتفاق بیفتند؛ مخصوصا اگر هوا خیلی گرم باشد. کثیف بودن فیلتر هوا هم می تواند باعث ایجاد مشکل باشد که خیلی راحت می توانید آن را تمیز کنید؛ اما بهتر است که اول آن را به متخصص نشان دهید تا در این باره مطمئن شوید.

کولر بوی بد می دهد

یونیت کولر نباید بو بدهد. اگر بوی بد داشت، باید آن را پیگیری کنید. بوی بد می تواند شبیه بوی سوختگی برقی یا بوی کپک زدگی باشد. اگر بوی جریان برق را احساس کردید، سریعا آن را خاموش کنید و با تعمیرکار تماس بگیرید؛ اما اگر بوی کپک زدگی را متوجه شدید؛ باید فیلتر هوا را عوض کنید.پوشال کولر آبی را باید هر دو سال یکبار تعویض کنید. به دلیل وجود رشته های چوبی داخل پوشال، و مرطوب بودن آن، احتمال ایجاد آلودگی و رشد میکروب و باکتری داخل پوشال بسیار بالاست و بویی شبیه بوی ماهی مرده از درون کولر آبی به مشام میرسد.

صدا های عجیب و غریب می دهد

صدای کولر باید خیلی ملایم باشد و نباید سر و صدا ایجاد کند؛ اما اگر متوجه صدای زیاد در آن شدید، یعنی مشکلی در تسمه کولر دارید. گاهی اوقات مشکل از موتور کولر نیز می باشد که در چنین حالتی باید حتما از یک تعمیرکارِ حرفه ای کمک بگیرید. اولین موردی که میتواند دلیل صدای زیاد کولر گازی اسپیلت و کولر گازی پنجره ای شود خرابی موتور فن میباشد .

باد گرم کولر گازی و کثیفی کندانسور

کویل های کندانسور که در محیط بیرونی قرار دارند ، بیشتر از بقیه اجزای کولر در معرض آلودگی ها قرار می گیرند. گاز کولر گازی، بعد از بیرون آمدن از کمپرسور از فن و کندانسور می گذرد و حرارت خود را از دست می دهد. این نکته را هم به یاد داشته باشید که، کندانسور یا فن بیرونی، وظیفه انتقال گرمای خانه به محیط بیرون را دارد. اگر این بخش از کولر گازی با آلودگی پوشیده شود، هوای گرم از خانه خارج نشده و به کمپرسور فشار زیادی وارد می شود. این موضوع، یکی از مشکلات رایج کولرهای گازی در شهرهای بزرگ به حساب می آید. به عبارت دیگر آلودگی کندانسور انتقال گرما را کند می کند و باعث می شود کولر، برای انجام کار های خود انرژی بیشتری مصرف کند و قطعات بیشتری را به کار بندازد، این مسئله تنها باعث افزایش استهلاک کولر گازی می شود. هنگامی که کندانسور کثیف باشد، حتی بعد از شارژ گاز فریون نیز، دستگاه محیط را خنک نخواهد کرد.

کار نکردن فن کولر گازی

یکی از اصلی ترین قطعات کولر، که خرابی آن می تواند در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد کند فن است. هر کولر گازی دو فن دارد که یکی از آنها، هوای درون اتاق را از روی سیم پیچ های اواپراتور رد می کند و دیگری هوا را از روی کندانسور یونیت خارجی عبور می دهد تا گرمای جذب شده را به بیرون از ساختمان هدایت کند. اگر هر کدام از این دو فن خراب باشند جریان هوا ضعیف و کولر با مشکل مواجه می شود. اگر به این مشکل رسیدگی نشود، کل سیستم از کار می افتد باید بدانید کار نکردن فن کولر گازی، می تواند دلایل زیادی داشته باشد. در اولین قدم می توانید خازن را بررسی کنید.
ومین قدم بررسی رله برد فن کولر گازی است، این قطعه وظیفه تامین ولتاژ مورد نیاز قطعات کولر را بر عهده دارد. اگر تمام موارد بالا را بررسی کرده اید اما هنوز، علت کار نکردن فن کولر گازی را نمی دانید، باید سنسور کنترل دما را چک کنید. فن کولر گازی را می توان تعمیر و یا تعویض کرد، این بستگی به مشکل قطعه و البته تشخیص تعمیرکار دارد.

گاهی اوقات باید، علت کار نکردن فن کولر گازی را در موتور دستگاه جستجو کرد. برای عیب یابی این قطعه کافیست، پروانه فن را با دست بچرخانید. اگر می بینید که پروانه نمی چرخد، باید برای برطرف کردن مشکل، موتور را به طور کامل تعویض کنید. زیرا بلبرینگ های موتور سائیده شده اند. اما اگر پروانه بدون هیچ مشکلی می چرخد، باید جریان برقی که به موتور فن می رسد را بررسی کنید. اگر مشکلی در جریان برق وجود ندارد، این موتور است که ایراد پیدا کرده و باید تعویض شود.

فیلتر کولر گازی کثیف است

یکی از قطعاتی که شاید نقش آن، در عملکرد کولر گازی به چشم نیاید فیلتر آن است. کار این قطعه، گرفتن گرد و غبار ذرات هوا بوده و تمیزی آن می تواند عملکرد دستگاه را افزایش دهد. اگر فیلتر کولر گازی کثیف باشد، هوا در داخل دستگاه به خوبی جریان نداشته و کولر یخ می زند. بعد از خاموشی کولر، یخ آب شده و چکه چکه بیرون می آید. نیازی به تعویض فیلتر کولر گازی نیست، شما می توانید با کمک دفترچه راهنمای دستگاه این قطعه را بیرون آورده و تمیز کنید.

دلیل نشت آب از بیرون کولر گازی چیست؟

کم شدن میزان گاز مبرد، تنها روی مقدار و قدرت خنکی دستگاه تاثیر نمی گذارد. با کم شدن میزان گاز مبرد، پنل و لوله های فین یخ می زند. با خاموشی کولر، این یخ ها آرام آرام آب شده، به داخل ناودانی ریخته و از پنل خارج می شود. با سرویس دوره ای به موقع، می توانید از کم شدن میزان گاز و یا نشت آن آگاه شده و جلوی رخ دادن این مشکلات را بگیرید. شاید جالب باشد بدانید که، در داخل سیستم کولر گازی، همیشه مقداری آب وجود دارد. خود کولر با انجام پروسه هایی، این مقدار آب را تخلیه می کند. اما اگر مشکلی در این پروسه رخ دهد و آب از مسیر چرخه خارج شود، در نهایت از پنل و یا دریچه های دیگر چکه خواهد کرد.

چرا صدای کولر گازی زیاد است؟

اغلب مدل های مختلف کولر گازی، از قابلیت بی صدا بودن برخوردار هستند. پس اگر در حین کار دستگاه، صدا هایی عجیب و غریب از آن می شنوید، باید این نشانه را جدی گرفته و آن را تعمیر کنید. علت صدای کولر گازی می تواند از موارد زیر باشد:

  • کندانسور را بررسی کنید: کولر را بررسی کرده و می بینید که به طور طبیعی کار می کند اما صدایی ناهنجار می دهد. در کولر های اسپلیت یا دو تکه، پنل خارجی، بیرون از خانه قرار دارد. گرمای موجود در پنل خارجی، باعث می شود این قطعه به پناهگاه و لانه پرندگان تبدیل شود. پس اگر سروصدای زیادی از کولر شنیدید، یک چراغ قوه برداشته، پنل را چک کرده و هرگونه جسم خارجی را از آن خارج کنید.

  • کولر گازی تراز نیست: تراز نبودن هر وسیله الکترونیکی، می تواند روی کارکرد آن تاثیری منفی بگذارد. تراز نبودن پنل داخلی و حتی پنل خارجی، باعث سروصدای غیر عادی دستگاه خواهد شد. بهتر است برای رفع این مشکل، از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

چرا کمپرسور اسپیلت کار نمی کند؟

یکی از سوالاتی که، برای اغلب کاربران رخ می دهد این است که، چرا کمپرسور اسپیلت کار نمی کند؟ قبل از پاسخ به این پرسش، باید بگوئیم که کمپرسور در واقع، همان موتور دستگاه است که وظیفه گردش گاز فریون در سیستم کولر گازی را دارد.

با عدم سرویس به موقع و استفاده مداوم از دستگاه، سیم های آن پس از مدتی پوسیده شده و دیگر نمی توانند برق را به کمپرسور برسانند. در نتیجه کمپرسور نیز روشن نخواهد شد.

برد مانند مغز دستگاه عمل کرده و وظیفه تامین ولتاژ فن و کمپرسور را دارد. پس با خرابی برد، ولتاژ کمپرسور نیز تامین نشده و این قطعه روشن نمی شود و تعمیر کولر گازی باید انجام شود.

خازن قطعه ای است که روی، کمپرسور نصب شده و این قطعه را راه می اندازد. با خرابی این قطعه، خبری از کار کمپرسور نخواهد بود.

باد خروجی کولر گازی پرتابل خنکی ندارد

شایع ترین علت خنک نشدن یک کولر گازی پرتابل در اتاق ، کمبود جریان هوا است. اگر فیلتر هوا کثیف یا مسدود باشد ، ممکن است هوای کافی از روی اواپراتور جریان نداشته باشد و اواپراتوربیش از حد سرد شده و از سرما یخ بزنند. این جریان هوا را مسدود می کند و دستگاه شما باعث خنک شدن اتاق نمی شود. مشابه آخرین مشکلی که ذکر شد ، برای تشخیص عدم خنک شدن ، ابتدا فیلتر را چک کنید و ببینید آیا مسدود است یا کثیف است. اگر هست آن را تمیز کنید. سپس ، به دنبال هرگونه انسداد در مسیر هوا بگردید و آنها را برطرف کنید. شلنگ اگزوز را بازرسی کنید و ببینید آیا در اینجا هیچ مانعی وجود دارد. شلنگ اگزوز بیش از حد طولانی نیز می تواند یک مشکل باشد. اگر بیش از حد طولانی باشد ، هوای گرم را به طور موثر تخلیه نمی کند. سعی کنید از کوتاه بودن این شلنگ اطمینان حاصل کنید. بررسی کنید که آیا درها یا پنجره ها به اشتباه باز نمانده باشند و اطمینان حاصل کنید که سرعت فن زیاد است یا در بالاترین حد. در بعضی مواقع منافذ یا شکاف درها و پنجره ها می توانند باعث گرم شدن هوای خنک شوند ، به طوری که احساس می شود تهویه مطبوع پرتابل خنک کننده کافی نیست. اگر همه این موارد بررسی شد ، راه حل ممکن است در یک یا دو مورد دیگر باشد:

  • مکان نامناسب است
  • دمای محیط خیلی زیاد است

سیستم های خنک کننده پرتابل به منظور خنک سازی مناطق کوچک تا متوسط ​​طراحی شده اند. به همین دلیل ، اغلب از کولرهای گازی پرتابل برای خنک سازی کمکی استفاده می شود و بیشتر در مناطقی که کولر گازی مرکزی فضای داخل خانه یا محل کار را به طور مساوی خنک نمی کند ، استفاده می شود. دستگاههای AC قابل حمل اگر کوچک باشند ، اگر از آنها در فضاهای خیلی بزرگ یا اتاقها استفاده شوند ، اگر افراد زیادی در داخل اتاق باشند یا مشکلی در سیستم وجود داشته باشد ، خنک کننده کافی ندارند. اگر دستگاه برای یک اتاق خاص خیلی کوچک باشد و اگر دمای خارج از خانه برای دستگاه خیلی زیاد باشد ، در اینصورت برای خنک کردن محل به میزان زیادی باید تلاش کند. اطمینان حاصل کنید که دارای اندازه مناسب دستگاه برای فضای مورد نظر هستید.

پوستر تعمیر کولر گازی

گرم شدن بیش از حد کولر گازی پرتابل

شایعترین علت گرم شدن بیش از حد کولر گازی ، بیش از حد گرم شدن کمپرسور است. شلنگ را بررسی کرده و مطمئن شوید هوا به درستی خارج می شود. اگر کولر شما نتواند گرمای تولید شده توسط کمپرسور را از بین ببرد ، در داخل واحد جمع می شود و باعث خاموش شدن کمپرسور می شود. چند راه حل سریع برای این مشکل صاف کردن شلنگ ، از بین بردن هرگونه انسداد و قرار دادن دستگاه در فاصله دورتری از پنجره است. اگر کولر پرتابل خیلی به پنجره نزدیک باشد ، شلنگ آویزان می شود و این می تواند جریان هوا را محدود کند. پس از تنظیم کولر ، اجازه دهید دستگاه به مدت 15-30 دقیقه خنک شود و سپس دوباره روشن کنید. اگر این مراحل عیب یابی کارساز باشد ، عملکرد عادی باید از سر گرفته شود. اگر کولر گازی پرتابل همچنان بیش از حد گرم می شود ، بهتر است با یک متخصص واجد شرایط تماس بگیرید. مشکل ممکن است از کار افتادن موتور فن ، شارژ یا نشت گاز مبرد یا کمپرسور دمیده شده باشد که باید تعمیر شود.

علت داغ شدن موتور فن کولر گازی

یکی از مشکلات رایج کولر گازی داغ کردن فن کولر و یا موتور فن کولر گازی است. چندین دلیل برای داغ شدن موتور فن کندانسور اسپیلت وجود دارد که نبود جریان هوای مناسب برای تهویه فن یکی از آنهاست. معیوب بودن موتور و یا سایز کوچک موتور فن در مقایسه با کولر گازی نیز می تواند علت داغ کردن فن کولر گازی باشد. همچنین در صورتی که خازن نامناسب و یا تیغه های فن با سایز نادرست بر روی موتور نصب شوند، جریان ورودی بشدت افزایش و موجب داغ شدن موتور فن می شود. در عیب یابی کولر گازی (اسپلیت) خود به این امر دقت کنید که بسیاری از قطعات همچون فن به نگهداری صحیح و سرویس دوره ای احتیاج دارند. عدم سرویس به موقع یکی دیگر از دلایل گرم شدن بیش از حد فن کولر گازی است.

امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (126 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (49 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (37 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (34 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (34 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (32 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (31 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (30 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (19 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی و شاه نشین نسرین مقانلو در آخرین تولد پسر مرحومش ارشیا به سبک پادشاه روم باستان/ حوض مرمری و آبنمای 3 طبقه+عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب در مواجه با پذیرایی مفصل از ایشان در هواپیما: پذیرایی هواپیمای ما هم، مثل پذیرایی هواپیمای مسافربری باشد، نباید هیچ چیزی اضافه باشد
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
سرنوشت جالب اعجوبه کنکور سال 88 / در ایران ماند؟
پلیسِ شلیک کننده به آرزو بدری کجاست؟
(ویدیو) تولد 2 سالگی پسر شهربانو منصوریان، آرشام، با تم جذاب پسرانه در وسط یک استخر خیلی بزرگ و در کنار پدر و مادر قهرمانش/ دیدین خرس ملوان روی کیک تولدش چه بانمکه؟
(ویدئو) واکنش خیره‌کننده‌ی میمون‌های باغ وحش به شعبده بازی مرد جوان/ دیدین اون مرد چجوری ادای میمون رو درآورد؟😂 از خود میمونم میمون‌تر بود که🤣
(ویدئو) استوری کنایه آمیز شهربانو منصوریان به مبینا نعمت زاده/ اینبار با به رخ کشیدن پزشک جوان انگلیسی که مدال طلای المپیک 2024 را از آن خود کرد
(عکس) ترکیب رنگ مسحورکننده‌ی مانتوی بلوچ‌دوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر خوش‌سلیقه‌ی بهرام رادان/ میدونین چی باعث شده این مانتو اینقدر خاص باشه؟
نوه مصدق: پدربزرگم ترجیح می‌داد ایران فقیر ولی مستقل از امریکا و انگلیس باشد
تصاویر دیده نشده از کودکی بازیگر مردمی و با اخلاق جوکر2!/ الیکا عبدالرزاقی چه کوچولو بوده!😍
(تصاویر) دکوری‌های سنگی و شیک خانه‌ی مینا مختاری و بهرام رادان/ از شومینه پر از سنگ تا جا شمعی و میوه‌‌خوری سنگی/ حتی دکوری‌های اتاق پسرشونم مینیمال و باکلاسه
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!