دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / خواص خوراکی ها /

بررسی تخمه آفتابگردان سیاه از نظر خواص و قیمت 

شنبه، 09 مهر 1401
ساعدنیوز :تخمه های آفتابگردان امروزه به عنوان یکی از تنقلات محبوب در میان مردم به شمار می آیند که از طعم و خواص بی نظیری برخوردار هستند.

یکی از پر طرفدارترین تنقلات میان مردم ایران تخمه آفتاب گردان شمشیری می باشد که در انواع متفاوتی همچون سیاه و سفید در بازار موجود است. تفاوت این تخمه با دیگر تخمه ها در شکل ظاهری آن میباشد که کمی کشیده تر از دیگر تخمه ها است. این محصول بیشتر در منطقه خوی در ایران کشت می شود که از مرغوبیت بالایی برخوردار می باشد.

همچنین می توان گفت این محصول مواد مغذی بسیار زیادی همچون انواع ویتامین ها، فیبر و... را دارا می باشد. تخمه آفتابگردان زعفران از نظر مجموعه ما آراد برندینگ به دلیل روغنی بودنش برای افرادی که دچار سرما خوردگی هستند توصیه نمی شود. همچنین برای افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی می باشند هم مصرف آن منع شده است، چرا که دارای کالری زیادی است.

مصرف تخمه آفتابگردان پسته ای خطر ابتلا به مرگ و میر را در افرادی که بیماری قلبی و عروقی دارند کاهش می دهد. این محصول از فیبر بسیار زیادی برخوردار است و مصرف اندک آن باعث سیری و کاهش اشتها می شود؛ همچنین برای افرادی که دچار بیماری های عصبی و استرسی می باشند بسیار مفید می باشد. این تخمه لذیذ و خوش مزه از گیاه گل آفتابگردان به عمل می آید که از طعم و عطر خوبی برخوردار است.

این محصول تنوع ظاهری بسیار زیادی را دارد. مصرف تخمه آفتابگردان برای کسانی که ورزش های بدن سازی و سنگین انجام می دهند بسیار مفید است چرا که چربی موجود در این تخمه بسیار سالم می باشد.

تخمه آفتابگردان سیاه

مطالعات و تحقیقات در چند سال اخیر نشان داده است مصرف تخمه سیاه برای افرادی که دچار قند خون و دیابت می باشند مفید است و باعث می شود قند خون افراد کاهش یابد. بخاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد تخمه آفتاب گردان باعث یبوست در افراد به خصوص کودکان می شود که باعث شکم درد زیادی می شود.

لازم به ذکر است افرادی که دچار حساسیت های التهابی و خارش می باشند باید در مصرف تخمه آفتابگردان دقت کنند، چرا که این محصول طبع بسیار گرمی دارد. از طرفی برای افرادی که گیاه خوار هستند مفید است و می توانند مصرف آن را جایگزین گوشت کنند چون از پروتئین زیادی برخوردار است.

افرادی که دچار کلیه درد می باشند باید از مصرف بیش از حد تخمه آفتابگردان سیاه یا انواع دیگر آن خود داری کنند چرا که این محصول دارای کادمیوم زیادی است و مصرف آن به این افراد آسیب می رساند.

علاوه بر این که تخمه آفتاب گردان بیشتر جنبه تنقلات دارد و در آجیل ها استفاده می شود اما شما می توانید مغز آن را در سالاد بریزید یا همراه با ماست میل کنید. تخمه آفتاب گردان به علت گرمی زیاد و دارا بودن چربی امکان خراب شدن و گندیده شدن را دارد پس برای جلوگیری از این امر باید آن را در ظرف تمیز و در بسته ریخت و آن را در جای خنک نگهداری کرد تا از خراب شدن آن جلوگیری شود.

تخمه آفتابگردان سفید

در این قسمت از مقاله تصیمیم داریم تا شما را با مواردی دیگر از خواص تخمه های آفتابگردان آشنا کنیم.

همان طور که می دانید یکی از انواع این تخمه سفید می باشد که خواص بسیار زیادی دارند خواصی مانند تاثیر این محصول بر روی سلامت مغز در واقع بر طبق آخرین مطالعات انجام شده بر روی این محصول دانشمندن به این نتیجه رسیده اند که مصرف تخمه آفتابگردان می تواند تا حد زیادی بر روی آرامش مغز شما تاثیر گذار باشد و این امر به این علت می باشد که این ماده غذایی حاوی مقادیر بالایی از تریپتوفان می باشد که باعث می شود تا باز سازی سروتونین در مغز شما سعت بگیرد و در نتیجه برای مغز شما بسیار مفید باشد.

از طرفی استفاده از تخمه آفتابگردان سفید در طب سنتی نیز کاربردهای زیادی دارد و افرادی که می خواهند مزاج خود را تنظیم کنند از این ماده استفاده کنند از طرفی استفاده از تخمه آفتابگردان دور سفید برای کسانی که تصیمم به کاهش وزن دارند نیز توصیه می شود چرا که این محصول به دلیل وجود مقادیر بالایی از فیبر می تواند در دیر هضم شدن و در نتیجه در کاهش گرسنگی بسیار کار ساز باشد.

همچنین به دلیل این که این ماده از ارزش غذایی بالایی بر خوردار می باشد می تواند تا حد زیادی در رفع احساس گرسنگی نیز کار آمد باشد و به همین دلیل به استفاه از این محصول از سمت متخصصین طب سنتی بسیار توصیه می شود چرا که با استفاده از آن می توانید به خواص زیادی دسترسی داشته باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی