دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / موفقیت / تاریخچه برندها /

بررسی انواع مختلف طرح‌های شیرآلات 

پنجشنبه، 09 فروردین 1403
انواع شیرآلات به طور کلی به سه دسته شیرآلات اهرمی، شیرآلات توپی و شیرآلات فشاری تقسیم می‌شوند

شیرآلات از انواع تجهیزات ساختمانی هستند که برای کنترل جریان آب به کار می‌روند. شیرآلات از نظر ساختار، طرح، مدل و عملکرد، انواع مختلفی دارند و هرکدام دارای مکانیزم منحصربه‌فردی هستند. انواع شیرآلات به طور کلی به سه دسته شیرآلات اهرمی، شیرآلات توپی و شیرآلات فشاری تقسیم می‌شوند. در مقاله امروز به بررسی انواع مختلف طرح‌های شیرآلات خواهیم پرداخت.

بررسی انواع شیرآلات بر اساس طرح

شیرآلات از نظر طرح انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

شیرآلات اهرمی

شیرآلات اهرمی یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین انواع شیرآلات هستند که دوام بسیار بالایی دارند. شیرآلات اهرمی که به آن‌ها شیر مخلوط نیز گفته می‌شود، فشار و دمای جریان آب را از طریق دسته اهرمی کنترل می‌کنند. هنگامی که اهرم را به سمت بالا و پایین حرکت می‌دهید، جریان آب باز و بسته می‌شود؛ برای تنظیم دما نیز باید اهرم را به سمت چپ و راست حرکت دهید. شیرآلات اهرمی دارای کارتریج هستند که از دو سطح سرامیکی صیقلی تشکیل شده‌ است که روی یکدیگر آب‌بندی شده‌اند.

هنگام حرکت دادن دسته اهرم، سرامیک‌ها به شکل افقی روی یکدیگر قرار می‌گیرند و باعث باز و بسته شدن مجراهای خروجی آب می‌شوند. استفاده از شیرآلات اهرمی بسیار راحت است و در مصرف آب صرفه‌جویی به عمل می‌آورد. از مهم‌ترین مزایای این نوع شیرآلات می‌توان به نداشتن واشر اشاره کرد که مشکلاتی مانند نشتی و چکه کردن آب در آن دیده نمی‌شود. شیرآلات اهرمی از نظر مدل و رنگ‌بندی بسیار متنوع هستند و با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند.

شیرآلات چشمی

شیرآلات چشمی از جدیدترین نوع شیرآلات بهداشتی به شمار می‌آیند که سنسور مادون قرمز دارند. این محصولات با استفاده از برق کار می‌کنند؛ البته علاوه بر آن مجهز به باتری نیز هستند که هنگام قطعی برق، باتری شروع به فعالیت می‌کند تا بتوانید از شیر آب استفاده کنید.

برای استفاده از شیرآلات چشمی نیازی به دخالت دست نیست؛ تنها با قرار گرفتن دست مقابل آن سنسور فعال می‌شود و آب به جریان می‌افتد. پس از مدت زمان مشخصی جریان آب به‌صورت خودکار قطع می‌شود که در صرفه‌جویی مصرف آب تاثیرگذار است. این نوع شیرآلات بسیار بهداشتی هستند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای مکان‌های عمومی محسوب می‌شوند.

شیرآلات لمسی

شیرآلات لمسی یکی دیگر از انواع طرح‌های شیرآلات هستند که طرفداران زیادی دارند. مکانیزم این محصولات بسیار راحت است و برای استفاده از آن‌ها فقط باید دست را به بدنه شیر نزدیک کنید تا جریان آب به راه بیفتد. از شیرآلات لمسی معمولاً در آشپزخانه استفاده می‌شود. اگر در حال آشپزی هستید و دستتان کثیف است، می‌توانید با پشت دست یا ساعد با بدنه شیر تماس برقرار کنید تا آب جریان پیدا کند.

این شیرآلات دارای سنسور هستند و برخی از آن‌ها دسته اهرمی دارند. شیرآلات لمسی نیز بهداشتی هستند و استفاده از آن‌ها در مکان‌های عمومی مانند بیمارستان‌ها می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب یکی دیگر از مزایای این محصولات به‌شمار می‌آید.

شیرآلات پدالی

شیرآلات پدالی یکی دیگر از طرح‌های محبوب شیرآلات هستند که نیازی به دخالت دست ندارند. این محصولات را می‌توان از انواع شیرآلات هوشمند دانست که برای اماکن عمومی گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. این محصولات مجهز به پدال پایی هستند و هنگامی که پای خود را روی آن قرار می‌دهید، جریان آب برقرار می‌شود؛ حتی می‌توانید با حرکت پا بر روی پدال میزان فشار آب را تنظیم کنید.

در مدل‌های جدید این نوع شیرآلات، کنترل دمای آب نیز امکان‌پذیر است. شیرآلات پدالی نیاز به برق و باتری ندارند و مکانیزم آن‌ها مکانیکی است که به سرعت جریان آب را قطع می‌کند و از هدر رفتن آب جلوگیری به عمل می‌آورد.

شیرآلات دیجیتال

شیرآلات دیجیتال از جدیدترین و پیشرفته‌ترین نوع شیرآلات هستند که برای کنترل جریان، فشار و دمای آب نیازی به استفاده از اهرم ندارند. این شیرآلات دارای پنل‌های دیجیتال هستند که کاربران می‌توانند از طریق آن‌ها اقدامات لازم را انجام ‌دهند. همچنین از صفحه نمایش این شیرآلات می‌توانید اطلاعاتی مانند فشار و دمای آب را مشاهده کنید. شیرآلات دیجیتال طراحی بسیار جذاب و زیبایی دارند و آپشن‌های مختلفی مانند استفاده از بلوتوث بر روی آن‌ها اجرا می‌شود.

شیرآلات مدرن توکار

شیرآلات مدرن توکار یکی دیگر از شیرآلات جدید به شمار می‌روند که طراحی منحصربه‌فردی دارند. هنگام نصب این شیرآلات تمامی لوله‌ها و اتصالات درون دیوار پنهان می‌شوند و ظاهر بسیار تمیز و شیکی در محیط به وجود می‌آورند؛ به این ترتیب شما فقط می‌توانید پنل کنترل دما و فشار جریان آب را مشاهده کنید. استفاده از انواع شیرآلات توکار مدرن روزبه‌روز در حال رواج است و این مدل‌ها به مرور زمان جایگزین شیرآلات روکار می‌شوند.

بهترین ویژگی‌های انواع شیرآلات

شیرآلات مرغوب و استاندارد دارای ویژگی‌های زیر هستند:

جنس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیرآلات، داشتن جنس مرغوب است که دوام بالای آن‌ها را رقم می‌زند. شیرآلاتی که از آلیاژ برنج ساخته شده‌اند، بهترین کیفیت را دارند و در برابر زنگ‌زدگی، خوردگی و شکستگی بسیار مقاوم هستند. شیرآلاتی که دارای سرب خشک هستند، سلامت انسان را به خطر می‌اندازند و مشکلات زیادی به وجود می‌آورند.

آبکاری

از مهم‌ترین ویژگی‌های تاثیرگذار در دوام شیرآلات مرغوب، نوع آبکاری است. شیرآلات با آب‌کاری‌های مختلف از جنس مس، کروم، برنز و... تولید می‌شوند که بهترین آن‌ها آبکاری کروم نیکل است. این آبکاری در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی، فرسایش و حرارت مقاومت بالایی دارد و با محیط‌های مختلف سازگار است.

ظاهر

از قسمت‌های مهم طراحی و تولید شیرآلات بهداشتی ظاهر آن است. شیرآلات بسیار زیبا و متنوعی در بازار عرضه می‌شوند که می‌توانید مدل متناسب با سبک دکوراسیون محل موردنظرتان را تهیه کنید. شیرآلات مدرن برخلاف شیرآلات کلاسیک طراحی ساده و بسیار شیکی دارند و برای زندگی‌های امروزی مناسب‌تر هستند.

از دیگر ویژگی‌های مهم شیرآلات بهداشتی مصرف بهینه آب بدون کاهش فشار آن است. در شیرآلات امروزی برای کاهش مصرف آب از پرلاتور استفاده می‌شود که می‌تواند از هدر رفتن آب تا بیش از 90 درصد جلوگیری کند.

سخن پایانی

در مقاله امروز به بررسی انواع مختلف طرح‌های شیرآلات و ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم. در فروشگاه آنلاین آریان فراز پرسام انواع مختلفی از طرح‌های شیرآلات وجود دارند که از نظر قیمت، مدل و رنگ‌بندی دارای تنوع هستند. این محصولات با بهترین کیفیت و از برندهای معتبر تهیه می‌شوند و در دسترس شما قرار می‌گیرند. هم اکنون می‌توانید جهت ثبت سفارش با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
اولین تصاویر از لحظه اهدای انگشتری خاص توسط رهبر معظم انقلاب به وحید شمسایی
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌