دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

بیوگرافی و زندگی شخصی فرزانه صادق مالواجرد، اولین وزیر زن راه و شهرسازی+ تصاویر و ویدیو از اولین سفر استانی 

پنجشنبه، 08 شهریور 1403
کد خبر: 406025
فرزانه صادق مالواجرد (متولد 1355) معمار و شهرساز ایرانی است که در حوزه‌های مدیریت شهری و سیاست‌گذاری مرتبط با معماری و شهرسازی فعالیت دارد. او دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و گزینهٔ مسعود پزشکیان برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است. برای مطالعه بیوگرافی این شخصیت سیاسی می توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی


نام : فرزانه

نام خانوادگی : صادق مالواجرِد

متولد : 21 شهریور 1355

تحصیلات : دکترای شهرسازی

سمت فعلی : وزیر راه و شهرسازی

زندگی شخصی و خانواده


فرزانه صادق متولّدِ 21 شهریورِ 1355 و متأهل است و یک فرزند دارد. پدرش بابک صادق مالواجرد کارمند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در همدان بود که در عملیات کربلای 5 (1365) به شهادت رسید.

تحصیلات فرزانه صادق


او مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معماری از دانشگاه تهران و دکترای شهرسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات دارد.[4] او بیش از 20 سال سابقه کار داشته و به جز مدت کوتاهی که در شهرداری تهران مشغول بود، بخش عمده سوابق وی در وزارت راه و شهرسازی بوده است.

همسر فرزانه صادق


همسر خانم صادق، نظامی بوده که اکنون بازنشسته شده، اما در شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به کار مشغول است. اطلاعات خاصی درباره همسر ایشان وجود ندارد.

فرزندان فرزانه صادق


طبق اطلاعات موجود، فرزانه صادق دارای یک فرزند می باشد که اطلاعات زیادی درباره ایشان در دسترس نیست.

زندگی سیاسی و اجتماعی فرزانه صادق


صادق از زمان استخدام به عنوان کارشناس دفتر معماری و طراحی شهری وزارت مسکن و شهرسازی مشغول به کار شد و از سمت‌های او معاون دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری وزارت مسکن و شهرسازی، معاون مسکن و شهرسازی اداره کل مسکن استان همدان، مدیر کل دفتر معماری و طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی بوده است.

او در سال 1397 به مدت شش ماه در زمان شهرداری پیروز حناچی به سمت مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری تهران منصوب شد. محمد اسلامی وزیر وقت راه و شهرسازی در 27 دی 1397 صادق را به سمت معاونت شهرسازی و معماری ایران و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در وزارت راه و شهرسازی برگزید.

مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر

همچنین فرزانه صادق در نیمه دوم سال 1402 توسط امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دولت سیزدهم، مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر وابسته به بنیاد شهید شد

وزارت راه و شهرسازی

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری دولت چهاردهم، صادق را در 21 مرداد 1403 به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برای رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. او در 31 مرداد با کسب 231 رای موافق در مقابل 57 رای مخالف از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد برای وزارت راه و شهرسازی گرفت و نخستین وزیر زن این وزارتخانه شد. صادق دومین زنی است که در تاریخ جمهوری اسلامی پس از مرضیه وحید دستجردی به وزارت رسید

مسئولیت فعلی


فرزانه صادق در تاریخ در 31 مرداد با کسب 231 رای موافق در مقابل 57 رای مخالف از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد برای وزارت راه و شهرسازی گرفت و نخستین وزیر زن این وزارتخانه شد.

اینستاگرام فرزانه صادق


مسعود پزشکیان در اینستاگرام از طریق صفحه خود با نام کاربری farzaneh_sadegh_ir با مخاطبان خود در ارتباط است.

آلبوم تصاویر فرزانه صادق


فیلمی از اولین سفر استانی فرزانه صادق پس از تصدی وزارت راه و شهرسازی



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 08 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
ژاله صامتی: همسرم سر یه سریال بدجوری درگیر من شده بود بهم پیشنهاد داد و منو از پدرم خواستگاری کرد+ویدئو
تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی
نگاهی به گریم پرشین کت زهرا گونش ستاره قدبلند تیم ملی والیبال زنان ترکیه +عکس/ اون کوچولوی ناقلا اون وسط چی می گه
وایرال شدن لبخند دلنشین و ادامه‌دار مسعود پزشکیان هنگام نگاه کردن به چهره رهبر معظم انقلاب در اولین میزبانی دیپلماتیک‌اش+عکس
خونه و محل زندگی فاطیما بهارمست، نغمه سریال ازسرنوشت به سبک خونه های شیراز با چیدمان گیاه پرنده بهشتی+عکس چقدر دنج و خوشگل
تصویری از اعلامیه ترحیم روح الله داداشی، قوی ترین مرد جهان/بنویسید بعد مرگم روی سنگ با خطوطی نرم و زیبا و قشنگ
خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "کارمندان بانک "+ عکس/ دست مریزاد اوستا😍
سوژه شدن موجودی حساب 12 رقمی و میلیاردی مشتری حواس پرت که رسید کارتش رو توی موبایل فروشی جا گذاشت+ عکس/ شما این همه عدد رو یکجا دیده بودین؟