دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی فائزه هاشمی رفسنجانی و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی 

یکشنبه، 09 مهر 1402
فائزه هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) (زاده 17 دی 1341) سیاستمدار ایرانی است که نماینده تهران در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی بود. وی دومین دختر اکبر هاشمی رفسنجانی است. هاشمی از نظر سیاسی دارای گرایش اصلاح‌طلبی است و از اعضای بنیانگذار حزب کارگزاران سازندگی ایران به‌شمار می‌آید. برای مطالعه بیوگرافی این شخصیت سیاسی می توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی


نام : فائزه

نام خانوادگی : هاشمی بهرمانی (رفسنجانی)

متولد : 1341/10/17

تحصیلات : دکتری حقوق بشر

سمت فعلی : وی هیچ سمتی ندارد

زندگی شخصی و خانواده


فائزه هاشمی بهرمانی در 17 دی ماه 1341، هنگام اقامت خانواده‌اش در قم به دنیا آمد. او فرزند سوم اکبر هاشمی رفسنجانی و عفت مرعشی است. خواهرش فاطمه و برادرش محسن بزرگ تر و مهدی و یاسر برادران کوچک تر او هستند.

تحصیلات فائزه هاشمی رفسنجانی


به گفته خودش با وجود علاقه به تحصیل چند سال پشت کنکور ماند تا اینکه با تأسیس دانشگاه آزاد توسط پدرش و جمعی دیگر از مسئولان جمهوری اسلامی در سال 1361 در این دانشگاه مشغول به تحصیل شد. وی دارای مدرک دکترا در رشته حقوق بشر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و دو لیسانس در رشته‌های مدیریت از دانشگاه الزهرا و علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است.

سپس برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و از دانشگاه بیرمنگام سیتی فوق‌لیسانس حقوق بشر دریافت کرد اما پس از دو سال تحصیل در مقطع دکترای این دانشگاه، ادامه تحصیل را به ایران منتقل کرد.

همسر فائزه هاشمی رفسنجانی


فائزه هاشمی در 16 سالگی با حمید لاهوتی اشکوری ازدواج کرد. شایعاتی مبنی بر جدایی او از همسرش وجود داشت که در مصاحبه‌ای در سال 1392 این شایعات را تکذیب کرد.

فرزندان فائزه هاشمی رفسنجانی


فائزه هاشمی دو فرزند به نام مونا و حسن دارد. حسن ساکن انگلستان است ؛ مونا لاهوتی ازدواج کرده‌است ولی اطلاعاتی دربارهٔ همسر او در دسترس نیست.

زندگی سیاسی و اجتماعی فائزه هاشمی رفسنجانی


از میان دختران اکبر هاشمی رفسنجانی، فائزه تنها دختری است که وارد فعالیت‌های سیاسی شد. وی در میان افکار عمومی ایران، چهره‌ای اصلاح طلب محسوب می‌شود. او در انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و موفق شد به عنوان نماینده دوم تهران به مجلس پنجم راه یابد.

شرکت او در انتخابات مجلس ششم که با شکست همراه بود، باعث کناره‌گیری او از فعالیت‌های سیاسی شد. فائزه هاشمی همچنین رئیس شاخه زنان حزب کارگزاران سازندگی ایران است.

فعالیت ورزشی

فائزه هاشمی از سال 1369 ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را بر عهده داشت. در خرداد 1390 به دفتر او در ساختمان فدراسیون اسلامی ورزش زنان، حمله شد و کمتر از دو ماه بعد، در مرداد ماه 1390 این فدراسیون، به دلیل تعلق نگرفتن بودجه کافی از سوی سازمان تربیت بدنی، تعطیل گردید.

این فدراسیون در دوره ریاست فائزه هاشمی، اقدام به برگزاری بازی‌های اسلامی زنان می‌کرد و تا جایی پیش رفت که چهارمین دوره بازی‌های اسلامی زنان، در تهران برگزار شد. نشریه مسلم نیوز که پرتیراژترین نشریه اقلیت‌ها در کشور انگلستان است، به منظور ارتقا جایگاه مسلمانان مقیم انگلستان، از سال 2000 جوایزی را با نام مسلمانان پیشگام در حیطه‌های روابط عمومی، بهداشت و سلامت، توسعه و ارتباطات، تحصیلات، فرهنگ، اقتصاد و رسانه‌ها، به اجرا گذاشت، که جایزه شایستگی در حوزه ورزش را، به نام «جایزه فائزه هاشمی» نامگذاری نمود.

فعالیت مطبوعاتی

او در سال 1377 اولین روزنامهٔ مربوط به زنان در جمهوری اسلامی، یعنی روزنامه زن را منتشر کرد و مدیر مسئول آن بود. روزنامه زن به دلیل درج اخبار سیاسی، نقد حجاب اسلامی، حمایت از فمنیسم، چاپ کاریکاتوری از آروین، پیرامون دیه زنان و درج خبری دربارهٔ فرح پهلوی، ابتدا در بهمن 1377 به مدت دو هفته و بار دیگر در 17 فروردین 1378 برای همیشه توقیف شد.

مسئولیت فعلی


فائزه هاشمی رفسنجانی هیچ مسئولیتی ندارد.

اینستاگرام فائزه رفسنجانی


فائزه هاشمی رفسنجانی در اینستاگرام از طریق صفحه خود با نام کاربری f.h.rafsanjani با مخاطبان خود در ارتباط است.

آلبوم تصاویر فائزه رفسنجانی


فیلمی از گریه هاى فائزه رفسنجانى در مقابل بیمارستان



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویدیو/ تبدیل تنۀ درخت به راه‌پله فقط میتونه کار یه مهندس خلاق باشه/ یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣